۰
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۰

ضرب الاجل مکرون براي بازگشت آرامش به فرانسه

«امانوئل مکرون» رئيس جمهوري فرانسه به نخست‌وزير خود دستور داده است که تا 100 روز آينده آرامش را به کشور بازگردانده و مخالفان اصلاحات بازنشستگي را آرام کند.
ضرب الاجل مکرون براي بازگشت آرامش به فرانسه
گروه بين‌الملل- سميرا عبدالملکي:«امانوئل مکرون» رئيس جمهوري فرانسه به نخست‌وزير خود دستور داده است که تا 100 روز آينده آرامش را به کشور بازگردانده و مخالفان اصلاحات بازنشستگي را آرام کند.
به گزارش ديلي تلگراف، مکرون در سخناني با بيان اينکه قبول دارد که فرانسوي‌ها اصلاحات او درباره بازنشستگي را نپذيرفته‌اند، گفت: اما اين اصلاحات براي حفظ ثروت ملت ضروري است.
رئيس جمهوري فرانسه در يک سخنراني تلويزيوني 12 دقيقه‌اي از قبل ضبط‌شده، خبر داد که دولتش به نخست‌وزيري اليزابت بورن را موظف کرده است تا طي 100 روز آينده اقداماتي صورت دهد که صلح، وحدت و نشاط در فرانسه حاصل شود. بورن در نظر دارد اقداماتي را در مورد شرايط کاري و مسائل آموزشي و بهداشتي پيشنهاد کند تا راي دهندگان عصباني را آرام کند. رئيس جمهوري فرانسه همچنين براي ماه ارديبهشت وعده اقدامات مهم از جمله اقدام عليه بزهکاري نوجوانان و تقويت کنترل‌ها عليه مهاجرت غيرقانوني را داد. مکرون با اشاره به روز باستيل، روز ملي فرانسه که اغلب نقطه عطفي در سياست فرانسه است، گفت: در 14 ژوئيه (23 تير) ما بايد حرف‌هاي زيادي براي زدن داشته باشيم. وي با دفاع مجدد از اصلاحات خود بار ديگر اعتراف کرد که اين اصلاحات توسط مردم فرانسه پذيرفته نشده‌اند. مکرون گفت: با وجود ماه‌ها رايزني، اجماع حاصل نشد و من متاسف هستم. ما بايد همه نتيجه گيري‌هاي لازم را انجام دهيم. وي با اشاره به اعتراضاتي که نسبت به اصلاحات به راه افتاده است، افزود: هيچکس به ويژه من نمي‌توانم در برابر اين خواست عدالت اجتماعي ناشنوا بمانم.
پس از سه ماه اعتراض‌هاي گسترده، يک نظرسنجي انجام شده در روز دوشنبه حاکي از آن است که 64 درصد فرانسوي‌ها از اقدام مداوم عليه اين لايحه حمايت مي‌کنند؛ لايحه‌اي که ماه گذشته بدون رأي‌گيري در پارلمان به تصويب رسيد. مکرون بامداد روز شنبه اين قانون را امضا کرد، درست چند ساعت پس از آن که اصلاحات براي افزايش سن بازنشستگي از 62 به 64 توسط دادگاه قانون اساسي تأييد شد. اتحاديه‌هاي کارگري با تحقيرآميز خواندن اين اقدام، خشم خود را از تصويب آن ابراز کردند اما مکرون مجددا در دفاع از اين لايحه گفت که کمي بيشتر کار کردن مانند همه همسايگان اروپايي‌مان، به مفهوم ايجاد ثروت بيشتر براي کل کشورمان است.
 
کد مطلب: 194093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *