۰
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰

انتخابات ترکیه زودتر از موعد شروع شد

انتخابات ترکیه در کشورهای اروپایی از امروز پنجشنبه آغاز شده است تا رای دهندگان زودتر از موعد در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور شرکت کنند.
انتخابات ترکیه زودتر از موعد شروع شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اتباع ترکیه در خارج از این کشور در اتریش، دانمارک، فرانسه، آلمان و لوکزامبورگ برای انتخابات آرای خود را به صندوق می‌اندازند.
رای دهندگان در برگه‌های رای خود از بین چهار نامزد ریاست جمهوری به ترتیب زیر یکی را انتخاب می‌کنند: رجب طیب اردوغان، محرم اینجه، کمال قلیچداراوغلو و سینان اوگان.
علاوه بر این، ۲۴ حزب سیاسی و ۱۵۱ نامزد مستقل برای هر ۶۰۰ کرسی پارلمان ترکیه با هم رقابت می‌کنند.به گفته وزارت امور خارجه ترکیه، رای گیری در دروازه‌های گمرکی در ۱۴ ماه مه پایان می‌یابد، در حالی که در اکثر مراکز رای گیری خارجی، در ۹ مه پایان می‌یابد.
انتظار می‌رود حدود ۳.۴۱ میلیون نفر در خارج از کشور رای خود را به صندوق بیندازند، از جمله نزدیک به ۲۷۸۰۰۰ جوان که برای اولین بار رای می‌دهند.آلمان با ۱.۵ میلیون رای دهنده ترکیه بیشترین تعداد رای دهندگان را دارد، در حالی که فرانسه بیش از ۳۹۷۰۰۰ رای دهنده و هلند نزدیک به ۲۸۷۰۰۰ رای دهنده بر اساس آمار رسمی دارد.
کد مطلب: 194621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *