۰
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
حملات جمهوري‌خواهان عليه رئيس‌جمهوري آمريکا آغاز شده‌ است

انگشت فيل‌ها روي زوال عقل بايدن

دموکرات‌ها به شدت آسيب‌پذير شده‌اند
جمهوري‌خواهان بي‌رحمانه‌ترين حملات را عليه دموکرات‌ها و رئيس‌جمهوري «پير» آمريکا آغاز کرده‌اند. فيل‌ها انگشت روي تزلزل مشاعر بايدن گذشته‌اند و نظرسنجي‌ها خبر از وضعيت متزلزل اردوگاه خرها مي‌دهد.
انگشت فيل‌ها روي زوال عقل بايدن
 گروه بين‌الملل- علي ودايع: جمهوريخواهان بيرحمانهترين حملات را عليه دموکراتها و رئيسجمهوري «پير» آمريکا آغاز کردهاند. فيلها انگشت روي تزلزل مشاعر بايدن گذشتهاند و نظرسنجيها خبر از وضعيت متزلزل اردوگاه خرها ميدهد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،«دونالد ترامپ» رئيس جمهوري سابق آمريکا که همواره عليه «جوبايدن» موضع‌گيري کرده‌است؛ در واکنش به کانديداتوري وي هشدار داد که دلار و بانک‌هاي آمريکايي در حال فروپاشي بوده و به زودي دلار ديگر ارز معيار جهاني نخواهد بود. ترامپ در اين باره گفت: «حجم خسارتي که بايدن تنها طي چند سال ايجاد کرده معادل خسارت‌هاي بدترين پنج رئيس جمهور اسبق آمريکا بوده است».
«نيکي هيلي» سفير سابق ايالات متحده در سازمان ملل که از اردوگاه جمهوري‌خواهان مي‌خواهد کانديدا شود ؛ بايدن را ضعيف‌ترين رئيس‌جمهور تاريخ معاصر آمريکا خواند و گفت: زمان بازنشستگي بايدن و قوي کردن و سربلندي دوباره آمريکا فرارسيده‌است.
خانم هيلي  تاکيد کرد: «بايدن رئيس جمهور کنوني آمريکا، ضعيف‌ترين رئيس جمهور اين کشور در تاريخ مدرن بوده است. تحت مديريت او، ما يک عقب‌نشيني فاجعه‌بار از افغانستان، يک بحران مرزي بي‌سابقه، بدترين تورم در 40 سال گذشته و ظهور يک دشمن جسور در چين را تجربه کرده‌ايم.»
مسئولان کمپين انتخاباتي هيلي (که پيش از اين رسما از حضور خود در رقابت‌هاي رياست جمهوري سال 2024 خبر داده است) نيز با انتشار يک ويدئوي جديد با اشاره به تورم بالا، مرز جنوبي بي در و پيکر و خروج ناموفق از افغانستان، بايدن و رياست‌جمهوري او را شکست‌خورده توصيف کردند.البته جمهوري‌خواهان براي معاملات مشکوک پسر بايدن و برخي چهره‌هاي نزديک به رئيس‌جمهوري دموکرات آمريکا هم برنامه‌هايي دارند.
جنجال پزشک جمهوريخواهان
به موازات آغاز موضع‌گيري چهره‌هاي جمهوري‌خواه عليه بايدن ، دکتر «روني جکسون» پزشک سابق کاخ سفيد و نماينده جمهوري خواه ايالت تگزاس انگشت روي نقطه ضعف بايدن در افکار عمومي آمريکا گذاشته است.
نيويورک پست مي‌نويسد ، جکسون که بارها اين سوال را مطرح کرده است که آيا رئيس جمهور 80 ساله توانايي شناختي فرماندهي کل را دارد يا خير، مجدداً خواستار ارزيابي ذهني او شد. اين پزشک جمهوري خواه اين خواسته‌ها را در نامه‌اي مطرح کرده که در در ميان جمهوري‌خواهان مجلس نمايندگان توزيع شده‌است.
در اين نامه خطاب به بايدن، آمده است: «ما از شما مي‌خواهيم که فوراً استعفا دهيد و از نامزدي خود براي انتخاب مجدد انصراف دهيد يا به يک ارزيابي غربالگري شناختي معتبر باليني رضايت دهيد و اين نتايج را در دسترس عموم قرار دهيد.» در اين نامه، جکسون اصرار دارد که با توجه به سن بايدن، گاف‌هاي عمومي مختلف و نظرسنجي‌هاي اخير که نشان مي‌دهد آمريکايي‌ها نگران عملکرد ذهني او هستند، آزمايش شناختي لازم است. جکسون که در دو دولت ترامپ و اوباما پزشک کاخ سفيد بود ؛ در اين نامه مي‌نويسد: «زماني که براي اولين بار پيشنهاد خود را براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري 2020 اعلام کرديد، سؤالات و نگراني‌هايي در مورد توانايي‌هاي شناختي شما مطرح شد. اين نگراني‌ها تنها به اين دليل افزايش يافته است که افت ذهني و فراموشي شما از زمان انتخاب شما آشکارتر شده است.
جمهوري‌خواهان روي ناتواني در راه‌رفتن ، دستپاچگي کلامي ،فرار از رسانه‌ها ، فراموشي نام‌ها ، گيجي در برنامه‌هاي ديدار و گاف‌هاي پيرمرد 80 ساله متمرکز شده‌اند. واقعيت اين است که آمريکايي‌ها عاشق رئيس‌جمهوري کاريزما و مقتدر هستد اما بايدن يک رئيس‌جمهوري پير است.
هشدار نظرسنجيها به دموکراتها
در فرهنگ سياسي آمريکا ، نظرسنجي‌ها يک عامل تعيين کننده محسوب مي‌شود. نظرسنجي با همکاري آسوشيتدپرس و مرکز امور عمومي نورک دانشگاه پيرسون شيکاگو نشان مي دهد که تنها حدود يک چهارم آمريکايي‌ها موافق کانديداتوري دوباره بايدن هستند.  براساس اين خبر ، فقط 26 درصد از مردم آمريکا و 47 درصد از دموکرات‌هاي اين کشور با نامزدي دوباره بايدن براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري آتي اين کشور موافق هستند. همچنين نظرسنجي تازه «ان‌بي‌سي نيوز» در روز يکشنبه نشان داد که 70 درصد از آمريکايي‌ها و 51 درصد از دموکرات‌ها با نامزدي او موافق نيستند. اين نظرسنجي همچنين دريافت که 60 درصد از مردم آمريکا و تقريبا يک سوم جمهوري‌خواهان با نامزدي دوباره ترامپ هم مخالف هستند.
نظرسنجي مشترک «رويترز» و «ايپسوس» نشان داد که تقريبا نيمي از دموکرات‌ها با نامزدي بايدن موافق نيستند و او براي حدود 60 درصد از شرکت‌کنندگان «زيادي پير» است. با اين حال محبوبيت بايدن در اين نظرسنجي 5 درصد بيشتر از ترامپ بود.
فاکس نيوز هم خبر داده که نتايج يک نظرسنجي نشان مي دهد که بيش از 70 درصد آمريکايي‌هاي شرکت‌کننده در نظرسنجي مي‌گويند که ايالات متحده تا سال 2050 کشور چندان مهمي نخواهد بود.
با يک حساب و کتاب سرانگشتي مي‌توان گفت که کانديداتوري بايدن براي خرها يک پاشنه آشيل است که اين‌بار در مناظره‌هاي تلويزيوني کار دست آنها مي دهد. فعلا «باراک اوباما» پدرخوانده دموکرات‌ها و «برندي سندرز» سناتور معترض آنها از بايدن حمايت کرده‌اند اما ممکن است در دقيقه نود بازي آنها با «هيلاري کلينتون» تغيير کند. فعلا که دموکرات‌ها کانديداي شاخصي رو نکرده‌اند. در اردوگاه جمهوري‌خواهان اگرچه ظاهرا تمرکز روي حملات بي‌رحمانه به بايدن است اما در اردوگاه فيل‌ها نگاه‌ها به تقابل «ران دسانتيس» فرماندار کاليفرنيا و ترامپ دوخته شده‌است. اگر بگوييم گزينه مطلوب نظم آمريکايي دسانتيس است؛ اشتباه نکرده‌ايم!
کد مطلب: 194573
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *