۰
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰

کوچ نیروی کار از بخش صنعت و کشاورزی به مشاغل خدماتی

آمار جریان جمعیت شاغل ۱۵ سال و بیشتر در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی از زمستان ۱۴۰۰ به زمستان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد شاغلان بخش خدمات تمایل کمتری به جابه‌جایی و فعالیت در بخش دیگری داشته‌اند.
کوچ نیروی کار از بخش صنعت و کشاورزی به مشاغل خدماتی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، تغییرات نیروی کار از زمستان ۱۴۰۰ به زمستان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، ۶.۵ درصد شاغلان بخش کشاورزی و ۱۱.۵ درصد شاغلان بخش صنعتی وارد بخش خدماتی شده و در این بخش مشغول به کار شده‌اند.

بی اعتنایی به بخش کشاورزی و صنعت

در زمستان سال ۱۴۰۱ شاغلان، بخش کشاورزی و صنعت را پس زدند.

بر اساس گزارشی که مرکز آمار از جریان نیروی کار از زمستان ۱۴۰۰ به زمستان ۱۴۰۱ منتشر کرده، جابجایی‌های نیروی کار با استفاده از الگوی چرخشی بررسی شده است.

ین گزارش، همه آمار‌های ورودی و خروجی نیروی کار و تغییر وضعیت نیروی کار افراد بین دو دوره را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان تغییر اشتغال، شغل‌های ایجاد شده و شغل‌های از بین رفته را محاسبه کرد.

مشاغل خدماتی، شغل خود را رها نکردند

آمار جریان جمعیت شاغل ۱۵ سال و بیشتر در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی از زمستان ۱۴۰۰ به زمستان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد ماندگاری اشتغال در بخش خدمات با میزان ۹۱.۱ درصد دارای بالاترین مقدار را داشته و شاغلان بخش خدمات تمایل کمتری به جابه‌جایی و فعالیت در بخش دیگری داشته‌اند.

طی دوره مورد اشاره ۶.۵ درصد شاغلان بخش کشاورزی و ۱۱.۵ درصد شاغلان بخش صنعتی وارد بخش خدماتی شده و در این بخش مشغول به کار شده‌اند.

کوچ اجباری از بخش صنعت به بخش خدمات

در مجموع بیشترین درصد انتقال شاغلان طی دوره یاد شده از بخش صنعت به بخش خدمات رقم خورده است.

همچنین بازار کاری که کمترین استقبال از آن شده بخش کشاورزی است، به طوری که تنها حدود یک درصد از شاغلان بخش خدمات و ۲.۵ درصد از شاغلان بخش صنعت حاضر به تغییر شغل خود در بخش کشاورزی شده‌اند.

در بخش کشاورزی معادل ۵.۵ درصد شاغلان به بخش صنعت و ۶.۵ درصد شاغلان نیز به بخش خدمات وارد شده‌اند.

کد مطلب: 194848
برچسب ها: حقوق کارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *