۲
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۹

خرابی مترو تهران و ۲۰ دقیقه حبس شدن مسافران در قطار بدون تهویه

درگیری و بد حالی چند مسافر
​​​​​​​ صبح امروز یک قطار در خط ۱ مترو تهران در محدوده بعد از ایستگاه علی آباد متوقف شد و سیستم تهویه و کولر از کار افتاد، مسافران بیش از ۲۰ دقیقه در چنین شرایطی حبس شده بودند که در همین شلوغی چند نفر به دلیل گرما و نبود اکسیژن کافی […]
خرابی مترو تهران و ۲۰ دقیقه حبس شدن مسافران در قطار بدون تهویه

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از مجلس اصلاحات، صبح امروز یک قطار در خط ۱ مترو تهران در محدوده بعد از ایستگاه علی آباد متوقف شد و سیستم تهویه و کولر از کار افتاد، مسافران بیش از ۲۰ دقیقه در چنین شرایطی حبس شده بودند که در همین شلوغی چند نفر به دلیل گرما و نبود اکسیژن کافی بدحال شدند که با تلاش و هوشمندی مسافران، درب ها بصورت دستی باز شدند.


خبرنگار مجلس اصلاحات که در صحنه حضور داشت روایت می‌کند:
لوکوموتیوران به تماس‌های اضطراری مردم از پنل داخل واگن پاسخ نمی‌دهد، اگر کسی از حال رفته باشد چطور می‌توان مسئول قطار و ایستگاه را مطلع کرد؟؟؟

پس از ۲۰ دقیقه حبس مسافران در آن شرایط سخت و سپس باز شدن درب‌ها مسئولان ایستگاهی که در بیرون قطار بودند به مردم گفتند چرا درب‌ها را باز کردید که با پاسخ و واکنش تند مردم مواجه شدند.
در نهایت قطار وارد ایستگاه علی آباد شد و مسافران را تخلیه کرد و به پارکینگ منتقل شد.

در ایستگاه جمعیت مسافران از قبل به دلیل ۳۰ دقیقه نیامدن قطار، بسیار زیاد بود که مسافران قطار خراب شده هم به آنها اضافه شد.
مسافران که انتظار طولانی و شرایط سختی را تحمل کرده‌اند عصبانی هستند، برخی «هو» می کشند، برخی جوانان شوخی می‌کنند تا فضا تلطیف شود، برخی هم در حال فیلم گرفتن هستند، در این حین یک خانم به خانم دیگری که در حال فیلم گرفتن است می‌گوید: چرا فیلم میگیری که بفرستی برای شبکه من و تو؟ و همین موجب یک درگیری لفظی شدید و همهمه‌ای دیگر می‌شود.

در این حین برخی به مسئولین فحاشی می‌کنند و شعار “مرگ بر مسئول بی کفایت” سر می دهند و برخی دیگر هم می گویند خب پیش می‌آید و طبیعیست که قطار خراب شود؛ یک مسافر می گوید در همان ایستگاه ابتدایی (کهریزک) احتمالا لوکوموتیوران متوجه خرابی قطار شده بود چون قطار با مشکل حرکت می کرد و می‌ایستاد، همچنین در قبل از ایستگاه شهرری هم توقف غیر عادی قطار مشاهده شده بود، سوال اینجاست که آیا قطار شهری که حامل هزاران مسافر است و در صورت خرابی اینچنینی و از کار افتادن سیستم تهویه ممکن است جان مسافران را به خطر بیاندازد نباید بازبینی فنی شود؟ آیا لوکوموتیوران که متوجه خرابی قطار در ایستگاه‌های ابتدای خط شده بود نباید همان ابتدا قطار را به پارکینگ منتقل می‌کرد؟
پس از ۳ دقیقه قطاری به ایستگاه رسید و بخشی از مسافران با همهمه و هجمه وارد قطار شدند، من همچنان بیرون ایستادم تا با قطار بعدی که احتمالا خلوت‌تر است سوار شوم اما قطار بعدی هم پر از مسافر بود و در هجوم مسافران و همراه جمعیت به داخل قطار پرت شدم، با اینکه تهویه این قطار سالم است اما جوابگوی این همه مسافر نیست، در ایستگاه‌های بعدی هم مسافران زیادی که ۴۰ دقیقه منتظر بوده‌اند آماده سوار شدن به قطار هستند، که همین، خود موجب چند درگیری بین مسافران داخل و بیرون قطار شد.

و اما سوال آخر اینکه، آقای زاکانی، شهردار محترم بهتر نیست به جای اظهارنظر درباره مسائلی که به شما ارتباطی ندارد به فکر مدیریت صحیح مترو باشید؟ در هفته‌های قبل هم چند مورد از خرابی‌ها و توقف های غیرعادی در مترو تهران مشاهده شده بود که به این پایگاه خبری گزارش شده بود.

کد مطلب: 197798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *