۰
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۵
سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد:

آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به عراق

احمد موسی العبادی سخنگوی وزارت برق عراق به خبرگزاری رسمی این کشور ( واع ) گفت: سفر هیات وزارت برق عراق به ایران در اوایل خرداد امسال منجر به افزایش واردات انرژی گاز به عراق شد.
آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به عراق
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا،وی با اشاره به اینکه ایران ۴۵ میلیون متر مکعب گاز عراق را تامین می کند که به افزایش ظرفیت نیروگاه ها و راه اندازی نیروگاه های دیگر کمک کرده است، افزود:‌ طرف ایرانی تمایل خود را برای افزایش صادرات گاز به عراق اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت برق عراق اظهارداشت: این کشور به ۵۵ تا ۶۰ میلیون مترمکعب گاز نیاز دارد اما طبق مذاکرات با طرف ایرانی اکنون ۴۵ میلیون مترمکعب گاز تامین شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که این گازرسانی همچنان برای افزایش تولید برق نیروگاه ها و بهره برداری از آنها ادامه داشته باشدالعبادی با اشاره به این نکته که امکان تامین گاز از سایر کشورها و یا خطوط انتقال گاز برای واردات گاز به عراق وجود ندارد، تصریح کرد: تنها خطوط ارتباطی موجود که گاز عراق را تامین می کند از سوی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه میزان عرضه انرژی برق تاکنون در عراق به ۲۵ هزار و ۲۸۰ مگاوات رسیده است، گفت:‌ این میزان عرضه برق در تاریخ استقرار سامانه انرژی در عراق بالاترین میزان است به این دلیل که به تامین گاز نیروگاه ها و توسعه توزیع این انرژی کمک کرده ایم.عراق از یک مشکل بزرگ در تامین برق رنج می‌برد و برق در بسیاری از شهرهای عراق به ویژه در تابستان که دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد بصورت شبه دائمی قطع می‌شود.

عراق، سالانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد این در حالی است که هر سال یک هزار و ۵۰۰ مگاوات نیز به این میزان نیاز افزوده می‌شود. عراق سال گذشته اعلام کرد که چهار هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید خود خواهد افزود. همچنین این کشور قراردادهایی برای تولید ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات از طریق انرژی خورشیدی امضا کرد.

کد مطلب: 197919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *