۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵

احداث بوستان ویژه دختران کلید خورد

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: در حال حاضر شهر تهران ۹ بوستان ویژه بانوان دارد و دو بوستان نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.
احداث بوستان ویژه دختران کلید خورد

«مریم اردبیلی» مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ارتقاء کمی و کیفی فضاهای ویژه بانوان گفت: سرانه فضاهای ویژه بانوان در همه شهرهای کشور متاسفانه پایین است. در تهران نیز شاید به لحاظ تعدد این فضاها نسبت به سایر شهرهای کشور وضعیت بهتری وجود داشته باشد، اما باز هم به نسبت جمعیت تقاضا کننده برای این مجموعه‌ها و فضاها سرانه پایینی داریم.

وی ادامه داد: ما یک برنامه‌ای داریم که در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران نیز آمده است تا این سرانه‌ها افزایش پیدا کند. این افزایش هم در فضاهای فراغتی تفریحی مانند بوستان‌ها، فضای سبز ویژه بانوان، بوستان‌های مادر وکودک افزایش خواهد داشت و همچنین در زیرساخت‌های خدماتی مانند شهربانوها و همچنین در زیرساخت‌های نوآوری مانند شهردخت‌ها این افزایش را خواهیم داشت.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: ما در گذشته تعدادی از این فضاها را در جامعه داشته‌ایم، اما اقتضائات جدیدی برای زنان و دختران ما پیش آمده است به طور مثال تقاضا برای ورزش‌ها و فضاهای فراغتی با مدل‌های مهیج و جدید ورزش‌های دخترانه بیشتر شده که ما پیگیر این فضاها و تقاضاها نیز هستیم.

اردبیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر تهران ۹ بوستان ویژه بانوان دارد و دو بوستان نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد که امیدواریم تا پایان امسال یا نهایتا سال آینده این دو بوستان را افتتاح کنیم. بوستان ویژه دختران نیز کلید خورده است که انشاءالله این بوستان نیز ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: ۷ شهردخت ویژه دختران نیز به مجموعه‌های ما اضافه خواهد شد و این اقدامات نیز در راستای افزایش سرانه شکل خواهد گرفت اما هنوز با ایده‌آل فاصله داریم و باید بیش از این در این خصوص کار کنیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری امور بانوان شهرداری با مترو درخصوص ساماندهی دستفروشان زن در مترو گفت: ما در طراحی و برنامه‌ریزی همکاری داشته‌ایم. همچنین اگر زنان سرپرست خانوار در این فضا علاقه‌مند باشند که ما کار آن‌ها را شتاب‌ دهیم و با برندیگ، مشاوره‌ها و ایجاد فرصت فروش در بازارچه‌های خودمان برای آن‌ها کاری کنیم ما به آن‌ها کمک خواهیم کرد. این اتفاق در چندین مورد نیز افتاده است و ما این اقدامات را برای زنان سرپرست خانواری که در این فضا مشغول به کار بودند، انجام دادیم.

اردبیلی خاطرنشان کرد: اما کار ساماندهی دستفروشان توسط شرکت ساماندهی مشاغل با همکاری مترو در دستور کار است و اقداماتی نیز در این خصوص از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد.

کد مطلب: 199337
برچسب ها: بوستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *