۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۵
مدیرعامل ایران‌خودرو در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام؛

پیگیر اصلاح قیمت ها هستیم

افزایش سرمایه در دستور کار است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اصلاح قیمت و عرضه محصولات در بورس کالا را مسیر اصلی خروج از زیان‌دهی و تکلیف در قبال سهام‌‌داران دانست و گفت: برای احقاق حق سهام‌داران، اصلاح قیمت ها را در دستور کار قرار داده ایم
پیگیر اصلاح قیمت ها هستیم
ایکوپرس- علیمردان عظیمی در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت ایران‌خودرو با تاکید بر این‌که پی گیری ماده ۹۰ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای جبران زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری ضروری است، تصریح کرد: جبران زیان و اجرای این قانون را با جدیت دنبال خواهیم کرد؛ قیمت محصولات در سال‌های اخیر متناسب با قیمت نهاده‌های تولید افزایش نیافته و  در حال حاضر اسناد و مدارک لازم به نهادهای قیمت‌گذار ارایه شده است.

عظیمی بهترین راه جبران زیان را عرضه محصولات در بورس کالا عنوان کرد و گفت: در بازه زمانی که مجوز عرضه در بورس وجود داشت محصولات ایران‌خودرو سهم ۸۰ درصدی را داشت و توانست ۵۳ هزار دستگاه خودرو را از این طریق به فروش برساند اما متاسفانه در بهمن سال گذشته این روند متوقف شده است.
عظیمی همچنین از برنامه افزایش سرمایه نماد «خودرو» برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت خبر داد. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با ارایه گزارش عملکرد از دستاوردهای این خودروساز در سال ۱۴۰۱ و برنامه های سال جاری، گفت: از ابتدای ورود به این مجموعه جذب نیروی ستاد را به جز در مواردی که نفر مشخص کارشناس فنی از جامعه دانشگاهی یا نخبگانی باشد، ممنوع اعلام کردم، در این خصوص توافقی با دانشگاه‌های مطرح کشور صورت گرفت تا استخدام‌ها از نخبگان یا جایگزین‌هایی برای بازنشستگان تولید باشد‌. 
عظیمی با اشاره به وجود ۶۵۰ نمایندگی فروش ایران خودرو و هزار و ۱۶۴ نمایندگی مجاز قطعات در سراسر کشور، بیان کرد: فعالیت های این شبکه و رضایت مشتریان سبب کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش کشور در سال جاری شده است.


راهبردهای پنج گانه عظیمی در ایران خودرو
وی با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۱ و راهبردهای آینده ایران خودرو، تصریح کرد: از روز نخست ورود به این مجموعه، پنج محور را تعریف کرده ام که در صدر آن، افزایش تیراژ تولید و عرضه خودرو قرار دارد؛ باید تولید خودرو با توجه به نیاز جامعه و پاسخ گویی به این نیازها صورت گیرد. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به سایر راهبردهای آینده ایران خودرو، عنوان کرد: برای کاهش قیمت تمام شده برنامه ریزی صورت گرفته و بخشی از آن نیز محقق شده است و تا پایان سال، رقم این کاهش بهای تمام شده خودروها به عددی قابل توجه خواهد رسید.
وی توسعه صادرات سودآور را از دیگر محورهای راهبردی ایران خودرو برشمرد و اظهار کرد: هیچ گونه صادرات بدون سوددهی انجام نخواهد شد.
عظیمی توسعه سبد محصولات و بهبود تصویر ذهنی مردم با ارتقای کیفیت محصولات را از دیگر برنامه های محوری این شرکت برشمرد و با بیان این که کیفیت در ساخت قطعه معنا پیدا می کند، گفت: برنامه کیفی بسیار مناسبی در مجموعه ایران خودرو راهبری می شود و با برنامه هایی که در دست اجرا داریم تا پایان سال مشتریان شاهد ارتقای کیفیت خواهند بود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به روند تولید در سال گذشته، گفت: تولید این مجموعه بیش از ۵۰ درصد، سهم بازار ایران را دارا است و تولید با تمام مشکلات و موانع ادامه دارد.


برنامه توقف تولید پارس تا پایان سال
وی با اشاره به مساله خودروهای ناقص و دارای کسری قطعه در سال گذشته، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد زیادی خودروی ناقص در سایت های تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو وجود داشت که برای مجموعه بسیار هزینه بر بود و با تلاش تمام مجموعه را تا پایان مهرماه همان سال، تمامی خودروهای کف به صفر رسید و مقرر شد از این پس هیچ خودروی ناقصی در این خودروساز تولید نشود.
عظیمی با بیان این که در سال گذشته پژو پارس بیش ترین میزان تولید را به خود اختصاص داده بود، اظهار امیدواری کرد: تا انتهای امسال تولید این خودرو متوقف شده و جای خود را به محصولات سودده یا محصولاتی با زیان کم تر دهد.
عظیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فروش، بیان کرد: کاهش در تاخیر تحویل خودرو، رضایتمندی مشتریان در تحویل خودرو زودتر از موعد مقرر و نیز تحویل خودرو توسط سایت تولیدی که این موضوع نیز رضایتمندی مشتریان را در پی داشته است، از جمله اقدامات مهم و موثر در حوزه فروش در سال گذشته به شمار می رود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به برنامه های سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برنامه تولید ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد که با تحقق آن تولید امسال ۳۳ درصد بیش از تولید سال گذشته خواهد بود.  


به دنبال قیمت گذاری منطقی و منصفانه هستیم
وی با اشاره به این که به دنبال قیمت گذاری منطقی و منصفانه هستیم، گفت: این موضوع مانند وظیفه و تکلیفی است که باید اجرایی شود و برنامه ریزی های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است. 
عظیمی با اشاره به موضوع تامین ارز، تصریح کرد: با کمک وزارت صمت و بانک مرکزی در حال حاضر وضعیت تامین ارز خوب و تقریبا تولید بدون هیچ مشکلی استمرار دارد.
وی با اشاره به راهبردهای سال ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: در سال جاری، تمرکز بر تولید اقتصادی و حرکت به سمت تولید کم تر زیان ده یا سودده است، بنابراین بیش ترین تیراژ تولید نیز به این محصولات اختصاص خواهد یافت.
وی با بیان این که به دنبال افزایش سهم برند خود در سبد محصولات تولیدی هستیم، بیان کرد: این تولیدات سوددهی بیش تری برای مجموعه به ارمغان خواهند آورد، هم چنین در عین حال به دنبال توسعه محصولات نیز هستیم. 
عظیمی با اشاره به این که ایران خودرو تنها خودروساز کشور به شمار می رود که از دانش فنی تولید خودروی برقی برخوردار است، اظهار کرد: قطعا این دانش، محرکی خواهد بود تا ایران خودرو را به سمت تولید خودروهای برقی پیش برد و در این زمینه نیز قول های مساعدی برای حمایت از سوی وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده ایم. 
وی با اشاره به این که تاکنون برنامه های متعددی در زمینه ارتقای کیفیت محصولات تعریف شده است، گفت: به دنبال ارایه آمار و اعداد مکتوب کیفی نیستیم، باید در واقعیت کیفیت محصولات تولیدی ایران خودرو ارتقا یافته و ذهنیت مردم و مشتریان را نسبت به این خودروساز و صنعت خودرو تغییر داد.
عظیمی با بیان این که براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت در تمامی شاخص های اندازه گیری شده شاهد بهبود قابل ملاحظه ای بوده ایم، عنوان کرد: زمانی راضی می شویم که مردم این ارتقای کیفیت را احساس کنند. 


محصولات جدید به بازار می آیند
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، فرآیند ارتقای کیفیت به محیط قطعه ساز برده شده است تا مشتری از دوام کیفیت محصولات رضایت داشته باشد. 
عظیمی با اشاره به موضوع توسعه محصولات در سال جاری یادآور شد: سال گذشته دو محصول هایما رونمایی شد و چندی پیش نیز طی قراردادی با دانگ فنگ، مقرر شد ۱۰ هزار دستگاه خودروی هیبرید و بنزینی شاین مکس در راستای تنظیم بازار و پاسخ گویی به نیاز مشتریان وارد کشور شود. این محصول دارای خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور خواهد بود و هم چنین به دنبال انتقال تکنولوژی تولید این محصول هستیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این که خودروی «ری را» در شهریورماه سال جاری صنعتی سازی و تولید خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: با عرضه این خودرو و سایر محصولات رضایتمندی مشتریان افزایش یابد. 
وی با اشاره به پروژه های این خودروساز در زمینه تولید موتور، گیربکس و خودروهای برقی، عنوان کرد: با تاکید وزیر صمت بر تولید خودروی برقی، در نیمه دوم امسال، نسخه برقی خودروی ری را رونمایی خواهد شد. 
گفتنی است، مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام ایران خودرو برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور ۷۸ درصد از سهام داران در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و پس از قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی این سال به تایید سهام داران رسید.


 
کد مطلب: 199692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *