۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۲

بایدن از نتانیاهو خواست «اصلاحات قضایی» را متوقف کند

در آستانه رای گیری کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای تصویب بند مهمی از لایحه جنجالی (اصلاحات قضایی) کابینه این رژیم، رئیس جمهوری آمریکا خواستار توقف روند تصویب این لایحه شد.
بایدن از نتانیاهو خواست «اصلاحات قضایی» را متوقف کند

در آستانه رای گیری کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای تصویب بند مهمی از لایحه جنجالی (اصلاحات قضایی) کابینه این رژیم، رئیس جمهوری آمریکا خواستار توقف روند تصویب این لایحه شد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با وبسایت عبری زبان «واللا» به شدت نسبت به رای گیری امروز (دوشنبه) در کنست رژیم صهیونیستی برای تصویب نهایی بند لغو «استدلال معقولیت» یا «دلیل منطقی» لایحه اصلاحات قضایی ابراز نگرانی کرد.

بایدن در این باره گفت، به‌نظر می‌رسد لایحه‌ای که به عنوان بخشی از اصلاحات قضایی مورد بحث قرار گرفت، تنها شکاف‌ها و اختلافات را در رژیم صهیونیستی گسترش داده و آن‌ها را کاهش نمی‌دهد.

وی افزود: با توجه به گستردگی تهدیدها و چالش‌های پیش روی اسرائیل، منطقی نیست که رهبران اسرائیل عجله کنند، آنها باید برای رسیدن به اجماع، همه را گردهم بیاورند.

روابط میان رژیم صهیونیستی و آمریکا در ماه‌های اخیر به دنبال طرح «اصلاحات» قضایی رژیم صهیونیستی که براساس آن اختیارات دیوان عالی کاهش می‌یابد، دچار تنش شده است.

اظهارات بایدن ساعاتی قبل از رای‌گیری در کنست برای تصویب نهایی بند مذکور در لایحه اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو بیان شده است.

اراضی اشغالی در ساعات آینده به ویژه در سایه رأی‌گیری کنست طی امروز، دوشنبه درباره بند «معقولیت» یا «دلیل منطقی» لایحه اصلاحات قضایی که اجازه تصویب قوانین قضایی مورد نظر دولت راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو را می‌دهد، با رویدادی سرنوشت‌ساز روبه‌رو خواهد شد. از این رو فضای بی‌سابقه‌ای از اختلاف و دودستگی در میان ساکنان اراضی اشغالی حاکم شده است.

از طرفی، در بحبوحه تلاش‌های ماراتنی برای دستیابی به توافق، پیش از تصویب قانونی که استدلال‌های غیرمنطقی بودن تصمیمات کابینه را از بین می‌برد، رئیس‌ رژیم صهیونیستی در تلاش برای پایان دادن به اختلافات بر سر اصلاح دستگاه قضا پیشنهاد جدیدی برای حل و فصل اختلافات بین ائتلاف حاکم و مخالفان ارائه کرد.

این پیشنهاد در حالی است که بحران و شکاف عمیق در جامعه رژیم صهیونیستی گسترش یافته و ارتش را نیز در بر گرفته است، به طوری که صدها نفر از نیروهای ذخیره داوطلب تهدید کردند که در صورت اجرای طرح‌های دولت از خدمت نظامی سرباز خواهند زد.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضائیه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

کد مطلب: 199734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *