۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰

افزایش مهاجرت سازندگان و مهندسان مسکن

رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش مسکن به ترکیه و کشورهای خلیج فارس رفتند، گفت: به طور مشهود مهاجرت مهندسان از ایران افزایش پیدا کرده‌ است.
افزایش مهاجرت سازندگان و مهندسان مسکن

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت و روند ساخت وساز اظهار داشت: هر چند ساخت و ساز مسکن حمایتی تا حدودی افزایش یافته اما ساخت و سازهای بخش خصوصی نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه روند کاهشی هم بوده‌است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اراضی پروژه جهش تولید مسکن و نهضت ملی مسکن تامین شده، شاهد روند ساخت‌و سازها در این بخش هستیم. اما از آنجایی که سرمایه بخش خصوصی در رکود خرید و فروش مسکن قفل شده، ساخت وسازهای بخش خصوصی هم کاهش پیدا کرده چراکه با کاهش خرید و فروش‌ها، سرمایه آنها برای ساخت کاهش پیدا کرده‌است.

رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان با اشاره به مهاجرت سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان در دو سال گذشته گفت: از دو سال گذشته شاهد مهاجرت مشهود سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان و سازندگان مسکن به کشورهایی از جمله ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم و انگیزه برای مهاجرت این اقشار افزایش پیدا کرده در حالی که در کشورمان به تولید مسکن نیاز داریم و باید شرایط افزایش سرمایه گذاری در این بخش را افزایش دهند و انگیزه سرمایه‌گذاران برای ساخت مسکن در کشور را بالا ببرند.

رهبر افزود: شاهد این هستیم که کشورهایی مانند ترکیه و حاشیه خلیج فارس شرایط بهتر و تسهیلات بیشتری برای ساخت مسکن فراهم کرده‌اند و به شدت از جذب سرمایه‌داران و سازندگان خارجی از جمله ایرانیان استقبال می‌کنند و امکانات بهتری در اختیار سرمایه‌گذاران این بخش قرار می‌دهند. از این رو، مهاجرت سازندگان از ایران هم افزایش پیدا کرده‌است.

وی با بیان اینکه به طور مشهود مهاجرت مهندسان از ایران افزایش پیدا کرده‌است، گفت: علاوه بر افزایش مهاجرت پزشکان و پرستاران، شاهد افزایش مهندسان بخش ساختمان هستیم و مهاجرت مهندسان به آلمان و کانادا افزایش پیدا کرده‌است.

رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تاکید کرد: واقعیت این است که دلیل افزایش مهاجرت مهندس‌های ساختمان درآمد و شرایط کار است و در این شرایط حاکم در کشورمان، مهندس‌های ایرانی مهاجرت را ترجیح می‌دهند. 

کد مطلب: 200073
برچسب ها: مهاجرت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *