۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۹
رئیس جبهه اصلاحات استان اردبیل:

قانون جدید انتخابات مانع دموکراسی و مشارکت حداکثری است

فرهاد عبدالعلی‌پور رئیس جبهه اصلاحات استان اردبیل در جلسه دبیران احزاب جبهه اصلاحات گفت: ما به دنبال راهی برای خروج کشور از این بن بست سیاسی بودیم. اما جریان تندروی سیاسی کشور، تمام روزنه‌های کورسوی اصلاح کشور را می‌بندد، راه چاره در بستن راه اصلاحات نیست.
قانون جدید انتخابات مانع دموکراسی و مشارکت حداکثری است
به گزارش مردم سالاری آنلاین،عبدالعلی پورگفت بی‌تصمیمی جبهه اصلاحات در کشور از تبعات نبودِ فضا برای حضور در انتخابات و عرصه سیاسی کشور است. اصلاح‌طلبان نه می‌توانند در روند اداره امور کشور و تصمیم‌سازی‌های کلان اثرگذار باشند و نه فضایی برای حضور در مناصب انتخابی دارند و با این حال با فرار رو به جلوی اصولگرایان تندرو و عدم توانایی مدیریت جامعه توسط تندروها، در روزهای سخت نظام به عنوان کاتالیزور بین معترضان و حاکمیت استفاده می‌شوند.

روزی نام بزرگان جریان اصلاحات در کشور و نام بزرگان اصلاحات در استان، می‌توانست موجی از امیدِ به تغییر وضعیت سیاسی_اجتماعی در جامعه را ایجاد کند، با نقشه جریان تندرو و هسته سخت قدرت بدنه اجتماعی از این جریان ناامید و به سوی حرکات تند و خشن سوق داده شدند.

عبدالعلی‌پور در این نشست از لزوم بازگشت مردم‌سالاری دینی و بها دادن به رای مردم گفت و تاکید داشت هر زمان از بدنه جامعه دور شدیم دچار مشکلات عظیم اقتصادی_سیاسی بودیم.
انتخابات به عنوان تبلور اصلی فعالیت سیاسی و مردم_سالاری_دینی است و اگر شرایط حضور کاندیداهای اصیل جریان اصلاحات و حضور حداکثری فراهم نشود، اصلاح‌طلبان عملا در شرایط حاضر فریز شده و به بی عملی روی خواهند آورد.

ما همیشه موافق شفافیت بوده‌ایم، فساد_سیستماتیک در حاکمیت یک دست قابل تصور بود اما کسی به حرف ما اصلاح‌طلبان گوش نداد.

در انتخابات سال‌های گذشته کاندیدایی حتی بعد از پیروزی به دلیل انتشار عکس‌های خانوادگی از حضور در مجلس منع شد، در استان اردبیل صلاحیت افرادی که برای نظام ج.ا تلاش‌های فراوانی کرده بودند به دلایل واهی رد شد، نتیجه مجلسی شد با نام انقلابی، ولی با خروجی فیدیلیتی_گیت!
امروز شاهد انتشار برخی فیلم‌ها و عکس‌ها هستیم که باعث جریحه‌دار شدن عفت_عمومی، ناامیدی مردم از اسلام و وهن برخی جایگاه‌‌هاست اما مجلس به جای درخواست برخورد قاطع با افرادی که باعث وهن جایگاه‌های دینی شده‌اند درخواست دارند موضوع فیصله یابد!

عبدالعلی‌پور با پرده‌برداری از یک کاسبی_سیاسی افزود: اگر حاکمیت در مقابل کاسبان_عدم_مشارکت_مردم در انتخابات" با قاطعیت اعلام موضع نکند جمهوریتی نخواهد ماند. این طیف از تندروها با کاسبی از عدم مشارکت مردم و ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه با نداشتن هیچگونه تخصص و صلاحیت علمی و فنی مناصب را در اختیار می‌گیرند و به جای پاسخگویی شرایط موجود، فقط شعار داده و نظام و رهبری را هزینه‌ می‌کنند، حوزه اعتقادی و اخلاقی سرمایه ملت است حداقل این سرمایه جهت بازیابی امید مردم حفظ شود.
کد مطلب: 200293
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *