۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰

کشتار میلیون‌ها جوجه متوقف می‌شود

هر سال میلیاردها جوجه خروس یک روزه معدوم می‌شوند اما اکنون یک فناوری جدید به میدان آمده است تا جوجه‌خروس‌ها را «در نطفه خفه کند» تا نیازی به کشتار جوجه‌ها از جمله خفه کردن آنها با گاز دی‌اکسید کربن نباشد.
کشتار میلیون‌ها جوجه متوقف می‌شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا،در صنعت مرغ و تخم‌مرغ جوجه خروس‌ها کارایی ندارند زیرا در آینده نه تخم خواهند گذاشت و نه گوشت آنها مانند گوشت مرغ مناسب مصرف خوراکی است. به همین علت هر سال حدود هفت میلیارد جوجه خروس یک روزه در جهان از بین می روند. استفاده از گاز دی‌اکسید کربن برای خفه کردن جوجه‌ها یکی از این روش‌ها است و در برخی جاها نیز جوجه‌ها را با دستگاه‌های مخصوصی سلاخی می‌کنند.

حالا محققان راه حلی برای این مساله مطرح کرده اند و آن این است که از طریق مهندسی ژنتیکی از رشد نطفه جوجه خروس در داخل تخم مرغ و تبدیل آن به جوجه جلوگیری شود.

با استفاده از این فناوری تمام جوجه‌های به دنیا آمده در این آزمایشگاه جوجه مرغ هستند و هیچ جوجه خروسی سر از تخم بیرون نمی‌آورد. «سینامون» یکی از محققان این پروژه می‌گوید گروه تحقیقاتی او یک ویژگی ژنتیکی مرتبط با جنسیت ابداع کرده که از شکل گیری جنین جوجه خروس در درون تخم مرغ جلوگیری می‌کند.

به گفته این محققان، تخم‌مرغ‌های به جا مانده با این روش می‌توانند برای مقاصد دیگری مانند تغذیه حیوانات مورد استفاده قرار گیرند. بنا بر این گزارش، محققان می‌گویند در صورت کار جدی روی این پروژه تا دو سال آینده می‌توان این فناوری را در مراکز جوجه‌ریزی و پرورش مرغ مورد استفاده قرار داد و به این ترتیب یکی از مسائل مهم در این صنعت حل خواهد شد.

کد مطلب: 200396
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *