۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۳

چرا دولت در مهار گرانی‌ها ناکام ماند؟ 

آمریکایی‌ها برای پرداخت هزینه اینترنت یارانه می‌گیرند!
چرا دولت در مهار گرانی‌ها ناکام ماند؟ 
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از دیجیاتو،حدود ۲۰ میلیون خانوار آمریکایی که توان پرداخت هزینه اینترنت را ندارند، در برنامه‌ای برای دریافت یارانه از دولت ثبت‌نام کرده‌اند.بیش از ۲۰ میلیون خانوار آمریکایی حالا به‌عنوان بخشی از یک برنامه فدرال که برای کاهش شکاف دیجیتال ایجاد شده است، در پرداخت هزینه اینترنت خود از دولت یارانه دریافت می‌کنند. این آمار نشان‌دهنده فشار پرداخت هزینه اینترنت بر خانواده‌های کم‌درآمد است.

به گزارش CNN، دولت ایالات‌متحده آمریکا از طریق «برنامه ارتباط مقرون‌به‌صرفه» (ACP) می‌خواهد مشکل تأمین هزینه اینترنت را از طریق پرداخت یک یارانه ماهانه ۳۰ دلاری به خانوارهای واجد شرایط برطرف کند. این یارانه برای برخی مناطق قبیله‌ای حتی به ۷۵ دلار نیز می‌رسد. تاکنون حدود ۲۰ میلیون خانوار در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

شرایط بهره‌مندی از این یارانه شامل موارد مختلفی ازجمله حضور در دیگر برنامه‌های کمک‌رسانی دولت نظیر SNAP یا Medicaid، دریافت دستمزدی کمتر از یک رقم مشخص و چند مورد دیگر است. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در اوایل سال ۲۰۲۲، تنها چند ماه پس از تصویب این قانون، اعلام کرده بود که ۱۰ میلیون خانوار برای بهره‌مندی از یارانه ACP ثبت‌نام کرده‌اند.

دولت آمریکا دسترسی به اینترنت را برای شهروندان خود آسان‌تر می‌کند

سپس در ماه فوریه امسال اعلام شد که این رقم به بیش از ۱۶ میلیون رسیده است. از آن زمان تاکنون نیز ظاهراً هر ماه بیش از نیم میلیون خانوار در برنامه ACP ثبت‌نام کرده‌اند. رئیس FCC می‌گوید: «ازبین‌بردن شکاف دیجیتال تا مدت‌ها فقط بر یک بخش از معادله تمرکز داشت: فقدان زیرساخت‌های فیزیکی برای آنلاین‌شدن. ولی ما می‌دانیم که برای خیلی از مردم، حتی زمانی که به لحاظ فنی امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد، هزینه آنلاین‌شدن خیلی زیاد است.»

با وجود نرخ بالای خانوارهایی که در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند، تحقیقات گروه Common Sense Media نشان می‌دهد که این رقم تنها معادل حدود ۴۰ درصد خانوارهایی است که احتمالاً واجد شرایط استفاده از برنامه ACP هستند.

این پروژه از سوی کنگره ۱۴ میلیارد دلار بودجه دریافت کرده است، اما مشخص نیست که پس از پایان این بودجه چه اتفاقی برای این برنامه خواهد افتاد. تحلیل‌گران معتقدند که بودجه ACP در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد و به همین خاطر از کنگره خواسته‌اند تا این بودجه را افزایش دهد.

کد مطلب: 201110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *