۰
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۴

محرومیت در برخی استان‌ها بیداد می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بعضی از استانها نیاز نیست به دنبال محرومیت بگردیم چون محرومیت از سر و روی آن منطقه می بارد
به گزارش مهر، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی بعد از ظهر شنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژهای عمرانی استان هرمزگان، بیان داشت: سفر نمایندگان کمیسیون های مختلف به استانها می تواند در بررسی شرایط شهرها و روستاها و روند اجرای پروژهای عمرانی دولت موثر باشد.
وی ادامه داد: خیلی از استانها مدعی هستند که محرومیت در استانشان بی داد می کند در حالی که در برخی از استانها نیازی به پیدا کردن محرومیت نیست و نبود امکانات، راه های روستایی، وضعیت معیشت مردم و ناهنجاری های اقتصادی و اجتماعی آن بیانگر محرومیت منطقه است.
هاشمی افزود: آنقدر در شرق استان هرمزگان محرومیت را دیده ایم که دیگر برایمان عادی است، اما زمانی که نمایندگان مجلس به این شهرستان سفر کردند معنای محرومیت را مشاهده کردند.
وی با اشاره به توقف بسیاری از پروژه های حوزه بهداشت در شرق استان اظهارداشت: بیمارستان شهرستانهای سیریک، رودان و بیمارستان دوم میناب به دلیل کمبود اعتبار روند کند و غیرقابل قبولی دارد.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات عدیده برق در شرق استان هرمزگان، افزود: ۱۲ هزار خانوار متقاضی توسعه برق در شرق استان بیش از هفت سال است که در انتظار خدمات شرکت توزیع برق هستند.
وی با ابراز تاسف از مشکلات اولیه زندگی و زیربنایی در شرق استان هرمزگان بیان داشت: در بسیاری از روستاها و مناطق شهری شرق هرمزگان هنوز آب شرق سالم وجود ندارد یا حتی عاجز از تامین آب این مناطق هستیم.
بعضی وقتها پاسخی برای مردم نداریم، هاشمی نخل ابراهیمی با بیان این مطلب ادامه داد: توسعه بنادر و گمرکات در شهرستانهای شرق استان مستقیما با معیشت مردم در رابطه است و علیرغم اینکه این گفته ها تکراری است ولی همچنان از پاسخ به مشکلات مردم درمانده ایم.
وی با اشاره به پدیده قاچاق سوخت در استان گفت: مبارزه و اقدامات تنبیهی امروز با قاچاق کالا و سوخت نتیجه کم کاری ها و ضعف خودمان است و متاسفانه کار اصولی و منطقی برای تامین معیشت مردم این منطقه انجام نداده ایم.
کد مطلب: 20190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *