۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۹

سرعت این قطار از هواپیما بیشتر است

یک قطار در جدیدترین تست آزمایشی‌اش، با سرعت ۴۵۲ کیلومتر در ساعت رکوردشکنی کرده و تبدیل به سریع‌ترین قطار جهان شده است.
سرعت این قطار از هواپیما بیشتر است
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از مهر،این که قطاری بتواند شما را با سرعتی معادل سرعت هواپیما به مقصد برساند، به ندرت اتفاق می‌افتد. اما قطار پرسرعت مگلو چینی ممکن است یک استثنا باشد.

این قطار در جدیدترین تست آزمایشی‌اش، با سرعت ۴۵۲ کیلومتر در ساعت رکوردشکنی کرده و تبدیل به سریع‌ترین قطار جهان شده است.مهندسان امیدوارند که مگلو بتواند پس از تکمیل ساختش، به سرعت ۹۹۹ کیلومتر در ساعت برسد (بسیار سریع‌تر از هواپیماهای تجاری با سرعت متوسط ۸۷۶ تا ۹۲۳ کیلومتر در ساعت).

در مگلو از فناوری «شناوری مغناطیسی» استفاده شده تا به آسانی روی هوا حرکت کرده و تحت تأثیر اصطکاک و آلودگی صوتی قرار نگیرد و در نتیجه با سرعت بیشتری حرکت کند.این روش با استفاده از آهنرباهای ابررسانا در یک خط لوله با خلاء کم انجام می‌شود. آهنرباهای ابررسانا، نوعی آهنربای الکتریکی بوده که در دماهای خیلی پایین سرد شده و میدان مغناطیسی را تقویت می‌کنند.استفاده از این نوع آهنربا و تعاملش با فلز خط لوله، قطار را به سمت جلو حرکت داده و لایه‌ای از هوا بین قطار و مسیر ایجاد می‌کند.

در حال حاضر، چین یک قطار مگلو در شهر شانگهای دارد که فرودگاه بین‌المللی پودنگ را به ایستگاه جاده لانگ یانگ، در مرکز این شهر متصل می‌کند. این مسیر ۳۰ کیلومتری با مگلو تقریباً هفت دقیقه طول می‌کشد.

چین قصد دارد این فناوری را در خطوط راه آهن سراسر کشور گسترش داده تا رفت و آمد بین شهرهای بزرگ و مناطق روستایی را آسان‌تر کند.

این هدف، بخشی از پروژه نوآوری فناوری راه آهن چین است که در چهاردهمین برنامه پنج ساله این کشور، بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است.

این پروژه، با ایجاد ارتباطات بیشتر در مناطق مختلف کشور، زمان سفر و هزینه‌های جمعیت بزرگ چین را به حداقل رسانده و در عین حال آلودگی هوا حاصل از حمل و نقل را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر، انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت حمل و نقل چین در حال افزایش است. تعداد خودروهای سواری بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰، دوازده برابر شده و از ۱۹ میلیون به ۲۳۹ میلیون رسیده است.

در سال ۲۰۱۸، این کشور، مسئول ۱۱ درصد از آلودگی هوا مرتبط با حمل و نقل در جهان بوده است (دومین کشور بعد از آمریکا).

کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن در بخش حمل و نقل چین، نقش کلیدی در به صفر رساندن میزان تولید کربن این کشور تا سال ۲۰۶۰ ایفا خواهد کرد.

قطارهای مگلو هیچ گونه انتشار مستقیم کربن دی اکسید نداشته و برخلاف بزرگراه‌ها و ریل‌های قطار دیگر، حیوانات می‌توانند به راحتی از زیر راه آهن مگلو عبور کنند.

قطار فوق سریع مگلو چین می‌تواند ظرف سه الی ۱۰ سال به بهره‌برداری برسد.

کد مطلب: 202364
برچسب ها: فناوری قطار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *