۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۹

آورکلاک، نخستین آزمایشگاه مستقل امنیت سایبری ایران

آزمایشگاه امنیت سایبری آورکلاک یکی از واحد‌های تحقیق و توسعه گروه علمی پژوهشی آورکلاک می‌باشد که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ به صورت مستقل آغاز کرده است.
آورکلاک، نخستین آزمایشگاه مستقل امنیت سایبری ایران

آزمایشگاه امنیت سایبری آورکلاک یکی از واحد‌های تحقیق و توسعه گروه علمی پژوهشی آورکلاک می‌باشد که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ به صورت مستقل آغاز کرده است. این آزمایشگاه توسط بهزاد قاسمی بنیان‌گذاری شده و در مرکز نوآوری آورکلاک واقع در شمیرانات مستقر است.

این آزمایشگاه در زمینه‌ی آینده پژوهی سایبری، تحلیل بدافزار و ارائه راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری فعال است. از جمله فعالیت و گزارش‌های آورکلاک پیش‌بینی حمله سایبری به زیر ساخت سوخت رسانی (پمپ بزنین‌ها) در سال ۱۴۰۰ بود. آزمایشگاه آورکلاک عضو کارگروه تحقیقات سایبری واحد تحقیقات دانشگاه ایلیا گرجستاناست.
بهزاد قاسمی بنیان‌گذار و سخنگوی این مرکز در برنامه‌های متعددی به این موضوع اشاره داشته که این مرکز از ابتدا به صورت مستقل شروع به فعالیت کرده و با همین سیاست به روند فعالیت خود ادامه خواهد داد.
تحقیقات مشترک آزمایشگاه آورکلاک و مرکز تحقیقات سایبری دانشگاه هاروارد برای تحلیل بدافزارهای نامتمرکز بر بستر شبکه‌های بلاکچینی از جمله تحقیقات برجسته این مرکز تحقیقات علوم امنیت سایبری است.
همچنین گروه علمی پژوهشی آورکلاک بنیان‌گذار کمپ آموزشی عام‌المنفعه تهران سامر کد است که تحت استاندارد گوگل سامر کد، به صورت سالانه در تهران برگزار می‌شود.


آزمایشگاه امنیت سایبری آورکلاک در تازه ترین تحقیقات خود سال ۲۰۲۴ را سال افزایش حملات سایبری به دولت‌ها اعلام کرد

تحقیقات جدید آزمایشگاه امنیت سایبری آورکلاک نشان داد حملات سایبری به دولت‌های جهان در چند ماه نخست سال ۲۰۲۳، افزایش پیدا کرده است.
در تحقیقاتی که به تازگی از سوی آزمایشگاه آورکلاک منتشر شد، این آزمایشگاه ۹۲۴ واقعه سایبری مهم که در فاصله سال‌ ۲۰۰۶ تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ روی داده است، را تجزیه و تحلیل کرد. تحلیل این آمار نشان داده است که طی این مدت، حداقل ۷۲۲ حمله سایبری علیه سازمان‌های دولتی انجام شده است. با این حال، پیش از سال ۲۰۲۰، سازمان‌های دولتی سالانه به طور متوسط ۲۹ حمله سایبری را گزارش می‌کردند. پس از سال ۲۰۲۰، تعداد حملات به میانگین سالانه ۹۶ مورد افزایش یافت. تقریبا نیمی از ۹۲۴ رویداد مهمی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، در سه سال گذشته روی داده است. اغلب اوقات، عوامل مخرب، با شیوه مهندسی اجتماعی، حمله خود را شروع کرده اند و با حملات بدافزاری یا باج‌افزاری به پایان رسانده اند. با این حال، گاهی اوقات این حملات توسط کارزارهای انتشاراطلاعات و جریان سازی‌های رسانه‌ای آمار نادرستی را ارائه کرده‌اند

کد مطلب: 202713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *