۰
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

زلنسکی عزل می‌شود

 افسر بازنشسته آمریکایی گفت: ممکن است که زلنسکی به زودی از قدرت عزل شود؛ حدود ۴۰۰ هزار نظامی اوکراینی کشته شده و تعداد زیادی از سلاح‌های غربی منهدم شده است.
زلنسکی عزل می‌شود

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس ،«اسکات ریتر» افسر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی.ای) گفت که ارتش اوکراین در صحنه نبرد شکست خورده و آینده سیاسی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور کاملا مبهم است.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ارتش اوکراین در صحنه نبرد شکست خورده است و سؤال اصلی این نیست که چه زمانی ارتش فروخواهد پاشید، این اتفاق دیر یا زود رخ می‌دهد؛ سؤال اصلی این است که دولت زلنسکی چه زمانی سقوط خواهد کرد».

اسکات ریتر افزود: «ممکن است که زلنسکی به زودی از قدرت عزل شود؛ حدود ۴۰۰ هزار نظامی اوکراینی کشته شده و تعداد زیادی از سلاح‌های غربی منهدم شده است».

او دو هفته پیش نیز گفته بود که کشورهای غربی امید خود را به موفقیت آمیز بودن ضد حمله ارتش اوکراین از دست داده‌اند و تلاش دارند از نتایج پیروزی روسیه در اوکراین بکاهند.

این افسر سابق سی.آی.ای گفته بود: «اتفاق جدیدی در بلوک غرب رخ داده است؛ اینکه همه به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند اهدافشان را محقق کنند و اکنون در این فکر هستند که چگونه عواقب شکست حتمی خود را کم کنند».

اعتراف محافل غربی به شکست در اوکراین موضوع تازه‌ای نیست، حتی در تاریخ ۱۹ تیر ماه نیز  «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا به شکست اوکراین در نبرد با روسیه اعتراف کرد.

متیو میلر تصریح کرد که نبرد فعلی در اوکراین یک «شکست راهبردی» برای اوکراین بوده است.

برخی از خبرنگاران در جلسه کنفرانس خبری،‌گمان می‌کردند که منظور متیو میلر، شکست راهبردی برای روسیه است اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر جمله خود را تأیید کرد که منظور وی اوکراین بوده است.

اعتراف به شکست در حالی است که از ابتدای جنگ اوکراین، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مانع از شکست اوکراین شده و به زعم خود شکستی راهبردی را به روسیه تحمیل کنند.

کد مطلب: 203314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *