; ?>; ?> ترور بلاگر جنگ اوکراين - مردم سالاری آنلاين
۱
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۵
بمب اوکرايني در کافه گروه واگنر منفجر شد

ترور بلاگر جنگ اوکراين

«ولادلن تاتارسکي»، يک بلاگر نظامي روسي مشهور در انفجار بمب در شهر سنت‌پترزبورگ کشته شده است. به گزارش گاردين وزارت کشور روسيه مرگ تاتارسکي را تاييد کرده و گفته است که 16 نفر در اين انفجار زخمي شده‌اند.
ترور بلاگر جنگ اوکراين
گروه بين‌الملل – هديه گل محمدي: «ولادلن تاتارسکي»، يک بلاگر نظامي روسي مشهور در انفجار بمب در شهر سنت‌پترزبورگ کشته شده است. به گزارش گاردين وزارت کشور روسيه مرگ تاتارسکي را تاييد کرده و گفته است که 16 نفر در اين انفجار زخمي شده‌اند.  اين دومين اقدام به ترور اهداف مرتبط با جنگ اوکراين در قلب خاک روسيه محسوب مي شود. سازمان امنيت فدرال روسيه در ماه اوت گذشته سرويس‌هاي مخفي اوکراين را به کشتن داريا دوگينا، دختر يک چهره‌ ملي‌گراي روسي به يک حمله با انفجار بمب در نزديکي مسکو متهم کرد. اوکراين دخالتش در اين حمله را انکار کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،کميته تحقيقات روسيه اعلام کرد که زني به نام «داريا ترپووا» به ظن دخيل بودن در اين انفجار دستگير شده و کميته ملي مقابله با تروريسم روسيه نيز در بيانيه‌اي اعلام کرد که سرويس‌هاي ويژه اوکراين و حاميان «بنياد مقابله با فساد» الکسي ناوالني نيز اين حمله را ترتيب داده بودند. طبق گزارش‌هاي اوليه، تروپووا يک مجسمه پر از مواد منفجره که بر اساس ارزيابي‌ها معادل بيش از 200 گرم تي‌ان‌تي قدرت داشته، را به تاتارسکي داده بود.
«ديميتري پسکوف» سخنگوي کرملين گفت: روسيه با رژيم کي‌يف روبروست. اين رژيم از حملات تروريستي حمايت مي‌کند و در قتل داريا دوگينا دحتر الکساندر دوگين، فيلسوف سياسي نيز دست داشته و به احتمال زياد در قتل تاتارسکي هم نقش داشته است.
پسکوف ادامه داد: ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه بلافاصله درباره اين حمله تروريستي در سن پترزبورگ مطلع شد. حالا تحقيقات در اين باره در مرحله عملي است و ما در حال بازداشت مظنونان هستيم. ما بايد صبور باشيم و در انتظار بيانيه‌هايي از سوي سرويس‌هاي ويژه باشيم که روي اين پرونده کار مي‌کنند. کميته ضدتروريسم روسيه مي گويد که حمله به تاتارسکي از سوي سرويس‌هاي ويژه اوکراين با مشارکت افرادي که با صندوق موسوم به مبارزه با فساد (يک سازمان تحت هدايت الکس ناوالني رهبر مخالفان در روسيه) همکاري مي‌کردند، صورت گرفته است.
ستاره جنگ اوکراين در شبکه‌هاي روسي
تاتارسکي که نام واقعي‌اش ماکسيم فومين است بيش از 560k دنبال‌کننده در کانال تلگرامي‌اش داشت و يکي از برجسته‌ترين بلاگرهاي پرنفوذ نظامي بود که اغلب تفسيرهاي انتقادي مرتب درباره جنگ روسيه در اوکراين مي‌نوشت. او در ميان صدها حاضران در مراسم پرزرق و برق در سپتامبر گذشته در کرملين براي اعلام الحاق چهار منطقه شرق اوکراين به قلمروي روسيه بود. يک وب‌سايت خبري در سنت‌پترزبورگ اعلام کرد که انفجار روز يکشنبه در کافه‌اي رخ داد که زماني به «يوجني پريوگوژين»، بنيانگذار ارتش خصوصي واگنر که براي روسيه در اوکراين مي‌جنگد، تعلق داشت.
پريگوژين بدون اشاره به انفجار عصريکشنبه، در پيامي صوتي در تلگرام گفت: از لحاظ حقوقي، باخموت تصرف شده است. دشمن در بخش‌هاي غربي شهر متمرکز شده است. ولوديمير زلنسکي رئيس جمهوري اوکراين سه هفته پيش گفت که آينده اين کشور به نتيجه نبرد در کانون‌هاي اصلي جنگ در شرق اوکراين از جمله باخموت بستگي دارد.وي هشدار داد: اوضاع در شرق بسيار سخت و دردناک است. ما بايد قدرت نظامي دشمن را نابود کنيم. زلنسکي افزود: بيلوهوريوکا، مارينکا، آوديوکا، باخموت، ووهلدار و کاميانکا و ساير نقاط، جاهايي هستند که آينده ما را مشخص مي‌کنند و براي آينده همه اوکرايني‌ها جنگ مي‌شود. شهر باخموت يکي از کانون‌هاي اصلي جنگ است که نيروهاي اوکراين و روسيه در ماه‌هاي گذشته نبرد سنگيني بر سر اين شهر داشته‌اند. پريگوژين چندي پيش با بيان اينکه نيروهاي روس به مرکز باخموت نزديک شده‌اند خواستار دريافت تسليحات بيشتر براي تصرف کامل اين شهر شد.
کد مطلب: 192927
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *