۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۳

تبادل نامه عسگر اولادی و احمد خاتمی

حبیب‌الله عسگراولادی با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله سیداحمد خاتمی، نکاتی را درباره سخنرانی وی در نمازجمعه اخیر تهران یادآور شد و گفت: خطبای محترم نماز جمعه در مدت باقیمانده تا انتخابات برای شرکت در جشن ملی می‌توانند به دور از برخورد تند با کسانی که خطا کردند، با دید رأفت، هدایت و رحمت برخورد کنند.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی - امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان - نیز در پاسخی مکتوب به نامه عسگراولادی، ضمن اشاره به سوابق انقلابی وی و تاکید بر اینکه "آقای موسوی و کروبی را از سران فتنه دانستم و معتقدم آنان باید پاسخگوی حوادث پس از خرداد ۸۸ باشند"، تصریح کرد: صرف یک نقد بر ایشان (عسگراولادی) به معنای زیر سوال بردن شخصیت ایشان نمی‌باشد.
متن کامل نامه حبیب‌الله عسگراولادی و پاسخ سیداحمد خاتمی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، بدین شرح است:
«جناب مستطاب حضرت آیت‌الله آقای سیداحمد خاتمی دامت افاضاته
عضو محترم هیات رییسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران
با سلام و تحیت؛ پیشاپیش میلاد مبارک حضرت رسول گرامی اسلام پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله و سلامه علیه و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تبریک و تهنیت عرض نموده و سلامتی و موفقیت جنابعالی را در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی از خداوند سبحان خواستارم.
به دلیل کسالت امکان حضور در نماز جمعه هفته قبل را نداشتم لیکن توفیق حاصل شد تا از خطبه‌های جنابعالی استفاده کنم. در خصوص مطالبی که فرمودید نکاتی به نظرم رسید که بدین وسیله تقدیم می‌کنم:
۱- استنباط بنده این است که عده‌ای دارند کوشش می‌کنند که انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را به میدان جنگ و مقدمه فتنه‌ها و انحراف‌های جدید تبدیل و به جای رقابت سالم، انتخابات را به تنازع و جنگ منحرف‌ کنند. مقام معظم رهبری (دام عزه) تنها قائمه نظام در جلوگیری از جنگ‌آوری و جنگ‌افروزی در میدان انتخابات، مواضع بسیار حکیمانه و هدایت‌کننده‌ای دارند و خیرخواهانه و ناصحانه تمام جناح‌ها و اقشار جامعه را به جانب رقابت سالم و حضور حداکثر قابل قبول مردم در انتخابات رهنمون فرمودند.
۲- صداهای بیگانه و عوامل آنها در لغزاندن گسل‌ها و ایجاد گسل‌های تازه اجتماعی و سیاسی بالاخص اقتصادی و فرهنگی از همه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در ادامه خصومت‌های خود با نظام اسلامی مشغول هستند در چنین شرایطی جامعه نیازمند هدایت‌های فراجناحی و ولایت محوری است و حقیر احساس کردم ضرورت دارد آبروی خدادادی را در جلوگیری از جنگ‌افروزی و ایجاد فتنه و انحراف جدید بکار گیرم. از امام راحل آموخته‌ایم که فرمودند: «من فکر کردم آبرویی که خدا داده است در راه خدا مصرف کنم و در راه دین خدا».
۳- بنده در اظهاراتم به هیچ عنوان قصد تطهیر یا تخفیف در جرم یا رفع حصر مفتون‌ها را نداشته و ندارم. این در حیطه اختیارات قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی می‌باشد. با شناختی که از آقایان موسوی و کروبی دارم اینها را سران اصلی فتنه نمی‌دانم. عوامل فتنه اطراف آنان را گرفته و مع‌الاسف مفتون شده‌اند.
۴- به طور قطع خطبای محترم نماز جمعه به تأسی از مقام معظم رهبری و امثال شما بزرگان در وحدت ملت اسلامی و آماده‌سازی آنان در مدت باقیمانده تا انتخابات برای شرکت در جشن ملی می‌توانند به دور از برخورد تند با کسانی که خطا کردند و غافلانه با نظام زاویه پیدا کردند، با دید رأفت، هدایت و رحمت برخورد کنند تا از رهگذر این اقدام خیرخواهانه موجبات جذب و دلبستگی آنان را نسبت به انقلاب و نظام فراهم کنند.
حبیب‌الله عسگراولادی»
در جوابیه سیداحمد خاتمی نیز آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
نامه جناب مستطاب حبیب‌الله عسگراولادی را خواندم. گرچه نامه ایشان خطاب به اینجانب و غیررسانه‌ای بود لیکن مناسب دیدم که به انگیزه نکاتی چند برای عموم مردم عزیزمان آن را رسانه‌ای کنم.
۱- نامه جناب عسگراولادی مودبانه و محترمانه است و الگویی برای نقد و بررسی در حوزه مسائل سیاسی.
۲- اینجانب در خطبه جمعه «گفتار» را نقد کردم نه گوینده آن را که ادب اسلامی نیست که "انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال"؛ به گفته بنگر نه گوینده آن. در عین حال به گونه‌ای سخن گفتم که شخصیت گوینده مورد تعرض قرار نگیرد.
۳- اینجانب ضمن احترام به شخصیت جناب عسگراولادی به دلایلی که در نماز جمعه مطرح کردم، آقای موسوی و کروبی را از سران فتنه دانستم و معتقدم آنان باید پاسخگوی حوادث پس از خرداد ۸۸ باشند.
۴- از اینکه جناب عسگراولادی آبروی خویش در مسیر انقلاب قرار می‌دهند ستودنی است اما به نظر می‌رسد ایشان مطمئنا ملاحظه آبروی انقلاب را هم می‌کند و اینکه ضدانقلاب از اظهارات ایشان استقبال کردند گویای آن است که آن اظهارات پسند آنهاست که خوشبختانه ایشان جواب بسیار مناسبی به آنان دادند.
۵- جناب عسگراولادی از سابقون انقلاب بوده و پیشینه درخشان ایشان در مبارزه با طاغوت و حبس‌های طولانی ایشان فراموش شدنی نیست نیز خدمات ایشان پس از انقلاب و تلاش‌های مخلصانه ایشان پس از انقلاب در جهت تثبیت نظام اسلامی از یاد رفتنی نمی‌باشد و صرف یک نقد بر ایشان به معنای زیر سوال بردن شخصیت ایشان نمی‌باشد.
سیداحمد خاتمی ۹۱/۱۱/۲»
کد مطلب: 20399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *