۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۹

خبر مهم رییس سازمان بورس برای بازار مسکن

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستورالعمل فروش متری مسکن در آینده نزدیک خبر داد و همچنین اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد.
خبر مهم رییس سازمان بورس برای بازار مسکن
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مجید عشقی از تصویب دستورالعمل فروش متری مسکن در آینده نزدیک خبر داد و همچنین اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد و به نظر می‌رسد با توجه به تعهدات خودروسازان در سامانه فروش یکپارچه، تا یکسال و نیم آینده برنامه جدیدی برای عرضه بورسی وجود ندارد، اما اگر خودروسازان بخواهند این کار را انجام دهند مشکلی برای آن نداریم.

وی اظهار کرد: به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان سه هدف اصلی از جمله حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، ارتقای اثر بخشی و کارایی نظام نظارتی و تسهیل‌گری تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک دارد.

عشقی افزود: در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع بخشی به روش های سرمایه‌گذاری است و سعی کردیم در دو سال گذشته بیشتر از گذشته به این موضوع بپردازیم و به راه‌اندازی ابزارهای سرمایه‌گذاری در مسکن توجه ویژه کردیم. همچنین سه صندوق اهرمی تاکنون توانسته‌اند ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنند. پایه یا قیمت‌هایی که منطقی باشد این کار را انجام دهیم. چرا که مسئله مسکن حمایتی ادامه دار خواهد بود و به محض اینکه میزان تقاضا اعلام شود آمادگی آن را داریم. قانون در حال حاضر مجلس در شش ماه پایانی خودش است و با توجه به تعدد طرح‌ها و لوایحی که در دست بررسی بوده، سخت است که امسال اصلاح قانون بازار سرمایه به تصویب برسد و امیدواریم که این اتفاق هر چه سریع تر رخ دهد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درباره سهم ۱۵ درصدی بازار سرمایه در حوزه تامین مالی گفت: برآورد ما حدود ۳۰ درصد است و سهم ۱۵ درصدی درست نیست اما برنامه‌هایی برای افزایش این سهم داریم و امیدواریم بتوانیم با ادامه روند انتشار اوراق و غیره این عدد را افزایش دهیم.

عشقی در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه چه اقداماتی برای نشر و درز اطلاعات دارید؟ افزود: برخی مسائل را نمی‌توان گفت اما همین برخوردهای انضباطی لازم که صورت گرفت از جمله این اقدامات است. همچنین اقدامات دیگری در راستای اعمال محدودیت‌های شدید برای پرسنلی که دسترسی به این اطلاعات دارند، انجام داده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات اخیر مدیرعامل بانک رسالت نیز گفت: اولا باید بین شرکت‌های پذیرش شده و آنهایی که صرفا در بازار پایه قرار دارند، تفاوت قائل شد و مسئله دوم است که هر شرکتی در قبال سهامداران خودش باید پاسخگو باشد و مدیریت شرکت مسئول است که به سهامداران خود پاسخ بدهد و اگر این شرکت پذیرش شده بود با شدت بیشتری برخورد خواهیم کرد. البته به این مجموعه هم تذکر خواهیم داد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: درباره سیمان و فولاد هم باید گفت که با وجود خروج برخی محصولات از بورس کالا اما بورس کالا جایگاهش روز به روز ارتقا پیدا کرده است. ممکن است اتفاقی رخ بدهد که تولید کالایی کاهش یابد و قیمت آن افزایش یابد اما این مسئله ارتباطی به بورس کالا ندارد یا ممکن است با افزایش تقاضا به صورت کاذب نیز همین مشکل به وجود آید. البته بورس کالا روز به روز رونق گرفته و البته آمادگی رفع و حل نواقصی احتمالی موجود در بورس کالا را داریم.

کد مطلب: 204224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *