۰
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰

بازدهی بورس هفته اول مهر

تابستان بورس با تمامی چالش‌ها به پایان رسید و امید اهالی بازار سرمایه برای صعود به مهرماه بود. اما معاملات هفته اول مهرماه نیز مسیر نزولی داشت و تغییری در روند شاخص‌های بورسی ایجاد نشد. ارزش و حجم معاملات ارقام پایینی را ثبت کردند و بیشتر از یک همت پول حقیقی از بازار خارج شد.
بازدهی بورس هفته اول مهر
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت نیوز،معاملات هفته اول مهرماه تحت تاثیر صحبت‌های مهرداد بذرپاش وزیر راه‌ و شهرسازی بود. چرا که بذرپاش بورس کالا را مقصر گرانی مسکن می‌دانست و اذعان کرد: راهکار کنترل بازار مسکن خروج سیمان و فولاد از بورس کالا است. همین موضوع فضای معاملاتی بورس را به شدت ملتهب کرد. به طوری که گروه سیمان و فولاد در این هفته نزولی بودند و کلیت بازار نیز به دنبال این دو گروه حرکت کرد.

اگر معاملات این هفته بازار سهام بررسی شود، مشخص می‌کند که شاخص کل از چهار روز معاملاتی تنها در یک روز مثبت بود و آن هم تنها ۲۵۰ واحد رشد کرد. به نحوی می‌توان گفت سرکوب معاملات این هفته بازار سرمایه تنها یک دلیل داشت و آن هم صحبت‌های بذرپاش بود. صحبت‌هایی که نااطمینانی در بازار را به اوج خود رساند. این در حالی بود که خاندوزی پیش از این از اجتناب دولت برای تصمیماتی که نااطمینانی وارد بازار سرمایه می‌کنند، حرف زده بود.

اما اکنون باید دید مسیر بازار سرمایه در هفته جاری به کدام سمت می‌رود؟ کارشناسان معتقدند در حال حاضر مسیر بازار سهام در اختیار گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌های بورسی است و جهت‌گیری بازار به آن‌ها بستگی دارد.

بورس در هفته اول مهرماه

با پایان بورس امروز تکلیف کندل هفتگی اولین هفته مهرماه نیز مشخص شد. نگاهی به چارت هفتگی شاخص کل نشان می‌دهد، کندل هفتگی نماگر بازار مطابق سه هفته گذشته، نزولی بسته شد. بررسی معاملات اولین هفته از مهرماه نشان می‌دهد، شاخص کل طی چهار روز معاملاتی این هفته از تراز دو میلیون و ۱۲۱ هزار واحد با کاهش ۱.۱ درصدی به دو میلیون و ۹۷ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن در این مسیر چهار روزه همراه شاخص کل بود و معادل ۰.۴۴ درصد پایین آمد. به طوری که شاخص هم‌وزن در این هفته از سطح ۷۲۱ هزار و ۸۰۰ واحد به ۷۱۷ هزار و ۸۱۸ واحد رسید.

حجم و ارزش معاملات

قدرت معاملات نیز در هفته اول مهرماه چنگی به دل نمی‌زد. نگاهی دقیق‌تر به معاملات چهار روز کاری این هفته نشان می‌دهد بورس در این هفته، روزانه به طور میانگین هفت میلیارد و ۲۵۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات چهار هزار و ۱۵۱ میلیارد تومانی را رقم زد. در نهایت نیز باید گفت برآیند معاملات این هفته بازار تنها خروج هزار و ۴۶ میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه بود.

کد مطلب: 203571
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *