۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۴

درخواست جهانی اردن درباره غزه

عبدالله دوم پادشاه اردن تأکید کرد که حمله شنیع رژیم صهیونیستی به غزه و تجاوزات غیر قانونی ان به کرانه باختری، با ارزشهای انسانی و حق زندگی در تناقض است.
درخواست جهانی اردن درباره غزه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،پادشاه اردن همچنین گفت که اردن به شدت مخالف هر گونه تلاش برای جدا کردن کرانه باختری از نوار غزه است و این دو منطقه را در امتداد کشور یکپارچه فلسطین می‌داند.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن هم روز گذشته گفت که جنگ غزه موسوم به «طوفان الاقصی»، از هفتم اکتبر آغاز نشد و این مسئله، معلول کشتار و اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده است.

 

الصفدی با تأکید بر لزوم فوری اجرای آتش‌بس فراگیر در غزه، گفت: راه صلح، با راهکار دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ آغاز می‌شود.وی با اشاره به اینکه پیش از هفت اکتبر، شاهد خونبارترین سال در کرانه باختری بوده‌ایم، تأکید کرد: کشتار و نابودی که اسرائیل انجام می‌دهد، دفاع از خود نیست، بلکه جنایت جنگی و کشتار جمعی است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از پادشاه اردن گزارش داد، همه جهان باید برای توقف جنگ علیه غزه، حمایت از غیر نظامیان و بیمارستانها وارد عمل شوند و رژیم صهیونیستی را مجبور کنند به محاصره پایان دهد.

پادشاه اردن خاطر نشان کرد: محروم کردن مردم غزه از آب، غذا، دارو و برق، جنایت جنگی است که نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد.

وی در پایان تأکید کرد که اردن به صورت قاطع مخالف هر گونه سناریو یا ایده‌ای است که مبتنی بر اشغال مجدد بخشهایی از غزه یا ایجاد منطقه حائل در آن باشد.

کد مطلب: 207190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *