۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۹

مرگ تلخ دختربچه ۴ ساله در بیمارستان

همشهری آنلاین نوشت: دادستان رفسنجان در پی جان باختن کودک ۴/۵ ساله در اتاق عمل یک بیمارستان از پیگیری قضایی این پرونده خبر داد.
مرگ تلخ دختربچه ۴ ساله در بیمارستان

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبر آنلاین ، یک دختربچه ۴/۵ ساله که برای عمل جراحی لوزه در بیمارستان بستری شده و به اتاق عمل رفته بود، جان باخت.

علیرضا محمدی دادستان رفسنجان گفت: این حادثه روز ۱۸ آذر در یکی از بیمارستان‌های رفسنجان رخ داد و با پیگیری‌های قضایی نسبت به تشکیل پرونده در این خصوص اقدام و مقرر شد پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در اسرع وقت گزارش و نتیجه را در خصوص علت فوت کودک و هرگونه قصور یا تقصیر از ناحیه اشخاص حقیقی و حقوقی را اعلام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه حفظ تمامیت جسمانی اشخاص و نظارت مستمر و دقیق بر حوزه سلامت از وظایف دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه است، موضوع فوق با جدیت و فوریت پیگیری خواهد شد و به منظور جلوگیری از تکرار چنین مواردی برخورد قاطع با مقصران حادثه انجام خواهد شد.

دادستان رفسنجان گفت: طبق گزارش واصله، فرایند احیای کودک به مدت حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامیده و تاکنون مشخص نشده به چه علت این فرایند به نتیجه نرسیده و با هرگونه قصور و کوتاهی از ناحیه هر شخص یا مرجعی برخورد خواهد شد.

وحید محمدی‌ شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: این کودک زمانی که داروی بیهوشی گرفته، دچار ایست قلبی شده و فوت کرده است. تزریق داروی بیهوشی هم زیر نظر پزشک متخصص بیهوشی انجام شده است.

شاهرخی تصریح کرد: از همان دقایق ابتدایی که این اتفاق رخ داده، جلساتی برگزار شده و بررسی‌ها در حال انجام است. پس از انجام بررسی توسط دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی، علت فوت این کودک اعلام خواهد شد.

کد مطلب: 208021
برچسب ها: مرگ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *