۰
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

حامیان فلسطین در لس‌آنجلس بزرگراه را بستند

ده‌ها تن از حامیان فلسطین در آمریکا، در اوج ساعت شلوغی در یکی از معروف‌ترین معابر لس‌آنجلس، در یک ردیف در کنار هم نشستند و فریاد آتش‌بس سر دادند.
حامیان فلسطین در لس‌آنجلس بزرگراه را بستند

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل ازایسنا، حامیان فلسطین روز چهارشنبه در وسط بزرگراهی در مرکز شهر لس‌آنجلس با تاکید بر لزوم اجرای آتش‌بس در نوار غزه، شعار «آتش‌بس اکنون» سر می‌دادند و خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان شدند.

این تجمع که ترافیک ایجاد کرد، همچنین خشم رانندگان را برانگیخت و تصاویری از درگیری میان آنها و معترضان منتشر شده است. در همین حال یک راننده پرچم فلسطین را از پنجره خودرویش آویزان کرده و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر می‌داد.

معترضان با مداخله پلیس بازداشت شدند و خودروهای آنها هم که سدمعبر کرده بودند، جابجا شد. مقامات از بازداشت ۷۵ تن به اتهام سرپیچی از دستورات و اخلال در نظم عمومی خبر دادند. همچنین پلیس از بررسی شکایاتی مبنی بر درگیری فیزیکی خبر داد.

به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز، سازمان‌دهندگان این اعتراضات یک گروه یهودی حامی فلسطین به نام «اگر اکنون نه» بود که از رانندگان عذرخواهی کردند، اما گفتند که آنها احساس می‌کنند هیچ راه دیگری جز این برای شنیدن شدن صدایشان برای توقف کشتار و متوقف شدن آوارگی جمعی فلسطینی‌ها وجود ندارد.

سخنگوی این نهاد در بیانیه‌ای گفت: «ما هر چیز دیگری را امتحان کرده‌ایم. ما درخواست کرده‌ایم، راهپیمایی کرده‌ایم، آواز خوانده‌ایم، دعا کرده‌ایم. ما نامه نوشته‌ایم و به دیدار مقامات رفته‌ایم. با این حال، سیاستمدارانی مانند رئیس‌جمهور بایدن به سنگ‌اندازی ادامه می‌دهند و اسرائیل هم به کشتار هزاران نفر از مردم بی‌گناه غزه ادامه می‌دهد. بس است. ما یک روز دیگر هم نمی‌توانیم صبر کنیم.»

یک معترض که پلیس دست‌هایش را از پشت بسته بود، هنگامی که منتقل می‌شد، گفت: «فلسطین را آزاد کنید.» سازمان «اگر اکنون نه» در بیانیه‌ای برای رسانه‌ها نوشت که اعضای آن «خواهان پایان یافتن حمایت مالی از اشغالگری اسرائیل و جنایات جنگی مستند هستند. فلسفه ما اقدامی به دور از خشونت است تا صدایمان را به مقامات منتخب برسانیم.»

کد مطلب: 208087
برچسب ها: فلسطين
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *