۰
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۰

کدام مواد خوراکی موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان روده می‌شوند؟

با وجود اینکه تحقیقات مربوط به بیماری‌های سرطان مسیری طولانی طی کرده است، هنوز محققان علت ابتلا به این نوع بیماری‌ها و درمان آنها را کاملا درک نکرده‌اند. اما آنها اکنون مطمئن هستند که رژیم غذایی در افزایش یا کاهش خطر برخی از سرطان‌ها موثر است.
کدام مواد خوراکی موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان روده می‌شوند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،سرطان روده یکی از انواع سرطان‌هایی است که گاهی‌اوقات وخیم و حتی مرگبار می‌شود. محققان در حال بررسی روش‌های مختلف درمان یا کنترل این نوع سرطان هستند. آنها اخیرا دریافتند که برخی از مواد خوراکی موجب ابتلای فرد به سرطان روده می‌شود و برخی دیگر از این خطر می‌کاهد.

این محققان برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای ۱۱۸هزار داوطلب آزمایش و ارتباط بین ۱۳۹ نوع خوراکی و سرطان روده را بررسی کردند. داوطلبان آزمایش باید اطلاعاتی نظیر سطح تحصیلات، سابقه خانوادگی سرطان روده،‌شاخص توده بدنی و میزان فعالیت بدنی خود را هم ارائه می‌دادند.

محققان در بررسی‌های خود دریافتند، تمام افرادی که به سرطان روده مبتلا بودند، ویژگی‌های مشابه‌ای داشتند. آنها مسن‌تر بودند، شاخص توده بدنی بیشتری داشتند و فعالیت‌های فیزیکی‌شان کمتر از افراد سالم بود.

درضمن آن دسته از افرادی که الکل و نان سفید مصرف می‌کردند،‌ بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان بودند. اما معلوم شد مصرف مواد مغذی حاوی کلسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و فیبر فراوان از خطر ابتلا به سرطان روده تا حد زیادی می‌کاهد.

کد مطلب: 208153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *