۰
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

هر چه مشارکت بالاتر باشد انتخاب اصلح‌ راحت‌تر است

یک نماینده مجلس گفت: هر چه مشارکت بالاتر باشد انتخاب اصلح‌، راحت‌تر است. مجلس هم نیاز به افراد توانمند و کارآمد دارد، لذا مقام معظم رهبری به خوبی و به موقع به این مطلب اشاره کردند و قطع به یقین شورای نگهبان هم ملاحظات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های نظام و حاکمیت را دارد.
هر چه مشارکت بالاتر باشد انتخاب اصلح‌ راحت‌تر است

به گزارش مردم سالاری آنلاین، شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره توصیه‌های رهبری برای برگزاری انتخابات پر شور با مشارکت بالای مردم،گفت: واقعیت این است نظام ما برخاسته از بطن و متن مردم است و همواره یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین پشتوانه‌ این نظام مردم بوده و مردم هم هست، به گونه‌ای که ۸ سال دوران دفاع مقدس این مردم بودند که در قالب بسیج در کنار ارتش و بقیه گروه‌ها جنگ را اداره کردند. بعد از آن هم در شرایط سخت اقتصادی و تحریم مردم با صبر و حوصله حمایت خودشان را از نظام استمرار بخشیدند. 

نماینده قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمنان سال‌های سال است تلاش دارند بین نظام و مردم فاصله ایجاد کنند که با تدبیر مردم و حاکمیت و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری توطئه‌ها خنثی شد. در حال حاضر هم بیش از هر زمانی منتظر هستند تا مشارکت مردم را کم رنگ جلوه دهند و در عین حال به هر شکلی باعث کاهش مشارکت مردم شوند. 

وی یادآور شد: هر چه مشارکت بالاتر باشد انتخاب اصلح‌ و بهتر راحت‌تر است. مجلس هم نیاز به افراد توانمند و کارآمد دارد، لذا مقام معظم رهبری به خوبی و به موقع به این مطلب اشاره کردند و قطع به یقین شورای نگهبان هم ملاحظات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های نظام و حاکمیت را دارد. ضمن این که شورای نگهبان و دولت هم از قبل بر مشارکت حداکثری مردم تاکید داشته‌اند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که سازوکار حضور مردم را باید دولت با اطلاع‌رسانی و تشریح اهمیت موضوع فراهم کند، اظهار داشت: به نظرم فصل الخطاب همه این مسائل و همه بحث‌های مراجع اجرایی و نظارتی فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی درباره این‌که رهبری تاکید دارند انتخابات ضعیف باعث شکل‌گیری مجلس ضعیف خواهد شد، حال یکسری از چهره‌ها رد شدند، مجلس قوی چگونه باید شکل گیرد، گفت: تائید حداکثری و شرکت حداکثری؛ زیرا واقعیت این است اگر مردم مشارکت بالا داشته باشند، انتخاب درست هم دارند. اگر مشارکت پایین باشد، انتخاب مردم ممکن است خوب باشد ولی ایده‌آل نیست. امروز نظام و کشور ما بیش از هر زمانی نیاز به تخصص و تعهد دارد و باید مجلسی متشکل از افراد توانمند، متخصص، متعد و دلسوز تشکیل شود. در میان همه سلیقه‌ها این افراد وجود دارند. دولت‌های مختلف افراد زیادی را در قالب  وزیر و مسئول تربیت کردند و این افراد دارای تجربه هستند و امروز نیاز است خیلی از این چهره‌ها در انتخابات شرکت کنند تا شاهد یک مجلس باتجربه باشیم. 

حیدری با اشاره به این‌که به عنوان یک نماینده بین مجلس متخصص و غیرمتخصص تفکیک قائل هستم، گفت: مجلس یازدهم بهتر بود نه این‌که بگویم ایده‌آل بود، اما نسبت به مجالس گذشته تخصصی‌تر بود و انتظار داریم مجلس بعدی هم تخصصی‌تر باشد. در کنار تخصص تعهد هم هست. کسانی که درکی از نظام، انقلاب و مردم دارند باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری داشته باشند و این‌ها نیاز به یک مجلس قوی دارد و حتما دستگاه‌های نظارتی این را در نظر خواهند داشت

کد مطلب: 209393
برچسب ها: انتخابات آزاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *