۱
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶

10 فیلم تماشایی و آموزنده برای کودکان و نوجوانان

فیلم‌ها مدت‌هاست که نوعی سرگرمی جذاب بوده‌اند، ما را به دنیاهای مختلف می‌برد و ما را در روایت‌های داستانی متنوع غرق می‌کند. برای کودکان و نوجوانان، فیلم‌ها تأثیر عمیق‌تری دارند و دیدگاه‌های آن‌ها را شکل می‌دهند، دانش‌شان را گسترش می‌دهند و تخیل آن‌ها را تقویت می‌کنند. در این مقاله از مردم سالاری به بررسی قدرت باورنکردنی فیلم ها به عنوان ابزار آموزشی برای مخاطبان جوان می پردازیم. ما به مزایای فیلم‌های آموزشی، اهمیت محتوای مناسب سن می‌پردازیم و فهرستی از 10 فیلم دیدنی و آموزنده برای کودکان و نوجوانان را ارائه می‌کنیم. از علم و کاوش در طبیعت گرفته تا درام‌های تاریخی و داستان‌های فرهنگی متنوع، هدف این فیلم‌ها سرگرمی و آموزش است و تأثیری ماندگار در ذهن‌های جوان به جای می‌گذارد. با ما همراه باشید تا سفری را در قلمرو سینما آغاز کنیم و پتانسیل قابل توجه فیلم ها را برای الهام بخشیدن، روشنگری و مجذوب کردن و پرورش تخیل کودکان و نوجوانان بررسی کنیم.
10 فیلم تماشایی و آموزنده برای کودکان و نوجوانان

مقدمه: قدرت فیلم در آموزش و سرگرمی کودکان و نوجوانان

درک تأثیر فیلم بر کودکان و نوجوانان برای خانواده ها بسیار دارای اهمیت و فوریت است. فیلم‌ها همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب ما داشته‌اند و ما را به دنیایی جادویی پر از ماجراجویی، خنده و درس‌های ارزشمند زندگی می برند. اما این فقط در مورد داستان سرایی در مورد یک ماجراجویی فریبنده نیست. بطور جدی باید والدین در نظر داشته باشند که فیلم ها می توانند نقش بسزایی در آموزش و سرگرمی کودکان و نوجوانان داشته باشند. آنها قدرت برانگیختن کنجکاوی، الهام بخشیدن به خلاقیت و وسعت بخشیدن به ذهن کنجوکاو و تربیت پذیر کودکان و نوجوانان را دارند.

قدرت القا نکات نثبت و منی از طریق فیلم را نادیده نگیرید

وقتی بچه ها و نوجوانان فیلم می بینند، در معرض هجمه عظینی از سیگنال های فرهنگی، دیدگاه ها و ایده های مختلفی که سازنده گان فیلم در پی انتقال آنها بوده اند در ظاهر فیلم و آنچه در باطن فیلم پنهان شده است قرار می گیرند . نوجوانان و کودکان پس از تماشای یک درام مثبت و مفید به آنها کمک می کند همدلی و درک خود را توسعه دهند. فیلم‌ها تجربه‌ای دیداری و شنیداری را ارائه می‌کنند که حواس آنها را درگیر می‌کند و امکان یادگیری فراگیرتر را فراهم می‌کند. این فیلم ها با ترکیب آموزش و سرگرمی می توانند یادگیری را لذت بخش و خاطره انگیز کنندبهترین سایت های دانلود فیلم و سریال با دسته بندی مشخص شما را در انتخاب فیلم آموزشی مناسب راهنمایی می کند.، لیست بهترین ها را در کی خوبه مشاهده کنید.

مزایای فیلم های آموزشی: تقویت یادگیری و مهارت های تفکر انتقادی

بهبود عملکرد تحصیلی از طریق فیلم های آموزشی فیلم های آموزشی فقط یک منبع سرگرمی نیستند. آنها همچنین می توانند به طور قابل توجهی بر عملکرد تحصیلی کودک تأثیر بگذارند. این فیلم ها برای آموزش موضوعات خاص مانند تاریخ، علم یا ادبیات به شیوه ای جذاب و قابل دسترس طراحی شده اند. فیلم‌های آموزشی با ارائه مفاهیم پیچیده به روشی ساده، به کودکان کمک می‌کنند تا اطلاعات را به‌طور مؤثرتری درک و حفظ کنند. آنها می توانند درس های سختی که فراگیری آنها در کلاس برای کودکان دشوار است را آسان کنند، کمک های تصویری ارائه دهند، و کنجکاوی را برای کاوش عمیق تر در یک موضوع تحریک کنند.

پرورش تفکر انتقادی و توانایی حل مسئله

فیلم های آموزشی علاوه بر افزایش عملکرد تحصیلی، تفکر انتقادی و توانایی های حل مسئله را نیز پرورش می دهند. این فیلم‌ها اغلب شخصیت‌هایی را نشان می‌دهند که با چالش‌هایی مواجه هستند، بینندگان جوان را تشویق می‌کنند تا موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، دیدگاه‌های متعدد را ارزیابی کنند، و برای یافتن راه‌حل‌ها به طرز انتقادی فکر کنند. کودکان و نوجوانان با مشاهده اینکه چگونه شخصیت‌ها در موقعیت‌های دشوار حرکت می‌کنند، مهارت‌های اساسی حل مسئله را توسعه می‌دهند که می‌توانند آن را در اتفاق های متعددی که در زندگی واقعی رخ می دهد به کار ببرند.

از جمله فیلم ها و سریال های آموزشی می توان به اتوبوس مدرسه جادویی 1-2 اشاره کرد در هر قسمت از این انیمشن به یک موضوع علمی در قالب ماجرایی زیبا و سرگرم کننده پرداخته میشود.


 

فیلم های مناسب سن: انتخاب فیلم های مناسب برای مراحل مختلف رشد

اهمیت محتوای متناسب با سن

در حالی که فیلم‌ها می‌توانند ابزار آموزشی ارزشمندی باشند، انتخاب فیلم‌هایی که برای کودکان و نوجوانان مناسب سن هستند، بسیار مهم است. هر مرحله رشدی توانایی های شناختی، حساسیت های عاطفی و سطوح بلوغ متفاوتی دارد. والدین و مربیان می توانند با انتخاب فیلم هایی که با سن آنها همخوانی داشته باشند، تجربه تماشای مثبت و مفیدی را تضمین کنند.

به هیچ عنوان اجازه ندهید کودکانتان این انیمیشن ها را تماشا کنند:

اسکوبی دو

کارتن کول ورلد

استرپرلا

تام و جری

مورال اورل

(Clone High)

هوی متال

آبلانگز

ساحل شبه فضایی

لاک پشت های نینجا

گربه سگ

آلون فلوکس

جک سامورایی

باب اسفنجی

سفید برفی

سیندرلا

زیبای خفته

پری دریایی

سفید برفی و هفت کوتوله

پینو کیو

دیو و دلبر

استیون یونیورس

گاو و مرغ

سه دوست شاد

و..

این انیمیشن ها و لیست بلند بالای دیگری از انها از سوی روانپزشکان در سراسر دنیا مورد انتقاد های وحشتناکی قرار گرفته است. بسیاری از آنها دربر گیرنده نکات غیر اخلاقی فراوانی هستند از فحاشی و صحنه های خشن تا ترویج همجنسگرایی و بی بندوباری های اخلاقی تا القای رفتار های سادیسم گونه و وسواس گونه در ضمیر ناخودآگاه کودکان هستند.

 

چرا نباید این فیلم ها،سریال ها و انیمیشن را تماشا کنند

بطور کلی نوجوانان خود را از تماشای بیشتر انیمه های ساخت ژاپن تا قبل از سن بلوغ برحذر دارید، خشونت بدون پرده ،ایجاد شخصیت ها روان پریش مازوخیسمی و نمایش مسائل جنسی بدون هیچ چهارچوبی در بیشتر انیمه ها بطور جدی حتی آنها را برای بزرگسالان نیز نامناسب میکند. حتما انیمه مدفن کرم های شب تاب را دیده و یا نامی از آن شنیده اید. چند دقیقه بدون القا های رسانه ها و تمجید های غیر واقعی به ماجرای فیلم فکر کنید، اندوهی که در پس فیلم نهفته است و به ضمیر ناخودآگاه کودکان هجوم میبرد غیر قابل توصیف است. این انیمه فقط مناسب بزرگسالانی است که از شدت خوشی زیاد قصد دارنذ ساعتی را به اندوه سپری کنند.

پس برای نمایش یک فیلم به رده سنی درج شده آن فقط دقت نکنید، به عنوان یک والد به عمق ماجرای نهفته در پس فیلم دقت کنید و تناسب های اخلاقی و فرهنگی که فرزندانتان را سعی دارید در آن چهارچوب پرورش دهید.


 

طبقه بندی فیلم ها بر اساس گروه های سنی

فیلم‌ها معمولاً بر اساس گروه‌های سنی طبقه‌بندی می‌شوند و به والدین و مربیان کمک می‌کنند تا درباره مناسب بودن یک فیلم تصمیم‌گیری کنند. طبقه بندی های متداول عبارتند از G (مخاطب عمومی)، PG (راهنمایی والدین)، PG-13 (والدین به شدت احتیاط می کنند)، و R (محدود شده). این طبقه بندی ها راهنمایی هایی را در مورد زبان، خشونت و عناصر موضوعی ارائه می دهد و به بزرگسالان کمک می کند تا انتخاب های مناسبی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند.

فیلم تماشایی و آموزنده برای کودکان و نوجوانان

در پایان من به شما پیشنهاد میکنم که از این فیلم های آموزنده برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانانتان بهره ببرید

پدینگتون (Paddington)

پدینگتون 2 (Paddington 2)

همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)

راتاتوئی (Ratatouille)

در جستجوی نمو (Finding Nemo)

Toy Story 2

چگونه اژدهای خود را آموزش دهید

Moana

wall-E

انکانتو

کد مطلب: 209637
برچسب ها: خلاقیت تفریح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *