۰
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵

شانس پیروزی ترامپ در انتخابات از نظر نانسی پلوسی

قانونگذار ارشد کنگره و رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا گفت که پیروزی ترامپ در انتخابات غیرممکن است.
شانس پیروزی ترامپ در انتخابات از نظر نانسی پلوسی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، در شرایطی که نگرانی حامیان حزب دموکرات درباره ادامه افت محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها به دلایلی از قبیل سن بالای او و نارضایتی از مواضعش در قبال جنگ‌ غزه ادامه دارد، سیاستمدار شناخته شده آمریکایی شکست ترامپ را قطعی می‌داند.

نانسی پلوسی در مصاحبه با سی‌ان‌ان به شدت از عملکرد داخلی و خارجی جو بایدن تمجید کرد و گفت که مهم‌ترین موضوع برای رای‌دهندگان  آمریکایی، مسائل اقتصادی و «میز آشپزخانه» است.

مجری سی‌ان‌ان گفت که رقابت بایدن و ترامپ، «شانه به شانه است و هیچ کس در حزب دموکرات درباره رئیس‌جمهور نشدن دونالد ترامپ، خیالش راحت نیست».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور از همین حالا خود را برنده انتخابات عنوان کرده و گفته است که حتی معاونش را هم انتخاب کرده است.

رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در رد این حرف مجری گفت که «هیچ کس چنین حسی ندارد و بسیاری از ماها این را می‌دانیم که غیرممکن است او (ترامپ) دوباره رئیس‌جمهور شود».

مجری سی‌ان‌ان  سوال کرد که چرا می‌گویید انتخاب دوباره ترامپ، غیرممکن است؟

پلوسی در جواب به این سوال، حامیان حزب دموکرات را از مواضع ترامپ ترساند و گفت که او درصدد بالا بردن هزینه‌های درمان و کاهش اخذ مالیات از شرکت‌های بزرگ است.

به رغم غیرممکن خواندن پیروزی ترامپ توسط پلوسی، نتیجه نظرسنجی اخیر شرکت افکارسنجی «ایپسوس» برای رویترز، نشان داد که آرای بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری برابر و سهم هر یک از آنها، ۳۵ درصد است.

در شرایطی که چندی قبل هشدار اوباما درباره احتمال پیروزی ترامپ خبرساز شده بود، پلوسی در این مصاحبه تلویحا از ستاد انتخاباتی بایدن انتقاد کرد و گفت که باید درباره «موفقیت‌های بزرگ رئیس‌جمهور اطلاع رسانی شود و مردم اطلاع یابند».

کد مطلب: 209813
برچسب ها: نانسی پلوسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *