۰
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵
پلوسی:

دموکرات‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند

نامزدی احتمالی ترامپ خبر بدی برای آمریکاست
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، با توجه به قطعی نشدن وضعیت کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا هنوز زود است که تصمیمش برای حفظ پست رهبری در این مجلس را اعلام کند. او همچنین به احتمال اعلام نامزدی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ واکنش نشان داد.
دموکرات‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز،نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌هایی تلویزیونی تاکید کرد که حزب او با توجه به نتایج بدتر از حد انتظاری که جمهوری‌خواهان در انتخابات میاندوره‌ای کنگره این کشور کسب کردند، آینده "بسیار روشن‌تری" در دور بعدی کنگره خواهد داشت.
پلوسی اظهار کرد، پیش از رای‌گیری بر سر رهبری دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در ۳۰ نوامبر، روی آینده حزبش متمرکز است، نه آینده خودش.
او در برنامه "وضعیت کشور" شبکه سی.ان.ان گفت: "همه نوع راهی برای اعمال نفوذ وجود دارد. پست ریاست مجلس نمایندگان آمریکا قدرت فوق‌العاده‌ای دارد، اما من همیشه نفوذ خواهم داشت."
پس از انتخابات میاندوره‌ای هشتم نوامبر آمریکا، دموکرات‌ها کنترل سنای آمریکا را به دست آوردند و توانستند یک پیروزی را نیز نصیب جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کنند. با این حال هنوز سرنوشت کنترل مجلس نمایندگان آمریکا مشخص نشده زیرا هر دو حزب اصلی هنوز ۲۱۸ کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت را کسب نکرده‌اند و شمارش آراء همچنان ادامه دارد.
پلوسی در مصاحبه جداگانه‌ای به برنامه "این هفته" شبکه ای.بی.سی نیوز گفت: " رقابت خیلی نزدیک است. ما هنوز تسلیم نشده‌ایم."
او در مصاحبه به سی.ان.ان هم گفت: "آنها (جمهوری‌خواهان) هنوز برنده نشده‌اند."
به نوشته رویترز، همچنان پرسش‌هایی پیرامون پیر بودن رهبری دموکرات‌ها با توجه به ۸۲ ساله بودن پلوسی و نزدیک به ۸۰ ساله بودن بایدن و حتی ۷۱ ساله بودن چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا مطرح است.
پلوسی که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان دومین نفر در سلسله مراتب جانشینی ریاست جمهوری آمریکا بعد از معاون رئیس جمهور است، روز سه‌شنبه با کسب ۸۳ درصد آرا برای نوزدهمین دوره نمایندگی خود در کنگره پیروز شد.
پلوسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه حمله اخیر به شوهرش چه تأثیری ممکن است بر هر تصمیمی در مورد آینده او داشته باشد، گفت که برنامه‌ای برای ترک نمایندگی کنگره ندارد و به دنبال پیشبرد حزب خود است. این مقام همچنین گفت اگر جو بایدن بخواهد برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری نامزد شود، از او حمایت می‌کند.
نانسی پلوسی به سی.‌ان.‌ان گفت: "تصمیم من همچنین ریشه در خواسته‌های خانواده‌ام و خواسته‌های فراکسیون حزبم خواهد داشت."
کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا هم گفته است که اگر حزبش کنترل مجلس نمایندگان را که دور بعدی آن ماه ژانویه تشکیل می‌شود به دست آورد، قصد دارد برای ریاست مجلس نمایندگان نامزد شود.
بایدن گفته است که با مک‌کارتی صحبت کرده اما امیدوار است دموکرات‌ها در کسب اکثریت مجلس نمایندگان پیروز شوند. دموکرات‌ها فعلا در این مجلس کنگره هشت کرسی عقب هستند.
ممکن است چند روز یا بیشتر طول بکشد تا نتیجه رقابت‌های مجلس نمایندگان برای تعیین اینکه کدام حزب کنترل این مجلس دارای ۴۳۵ کرسی را در اختیار می‌گیرند، مشخص شود. فعلا جمهوری‌خواهان ۲۱۲ کرسی این مجلس را در مقابل ۲۰۴ کرسی دموکرات‌ها کسب کردند اما ۲۱۸ کرسی برای کسب اکثریت در این مجلس مورد نیاز است.
پلوسی تا حدی به بایدن از بابت عملکرد قوی دموکرات‌ها اعتبار داد و گفت از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای نامزدی برای دومین بار برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد.
با وجود انتقادات بسیاری از دموکرات‌ها از محبوبیت پایین بایدن در نظرسنجی‌ها، پلوسی به ای.بی.سی نیوز گفت: بایدن رئیس جمهور بزرگی برای کشور ما بوده است.
پلوسی با حمله به حزب جمهوری‌خواه اظهار کرد که "واکنش وحشتناک" جمهوری‌خواهان به حمله به شوهرش می‌تواند تا حدی دلیل دور شدن رأی‌دهندگان از نامزدهای این حزب باشد.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه همچنین در مصاحبه با ای.بی.سی در پاسخ به سوالی درباره خبر "قریب‌الوقوع" ترامپ برای فردا سه‌شنبه گفت: ترامپ، یک نیروی خیرخواه نبوده است، بنابراین فکر نمی‌کنم نامزدی او اتفاق خوبی برای کشور ما باشد.
پلوسی به جرج استفانوپولوس، مجری ای.بی.سی نیوز گفت: (ترامپ) فردی است که یکپارچگی انتخابات ما را تضعیف کرده و به سوگند ریاست جمهوری خود پایبند نبوده است. او افراد و آدم‌های عجیب و غریب را تشویق کرده که نامزد انتخابات شوند. او یک نیروی خیرخواه نبوده است، بنابراین فکر نمی‌کنم نامزدی او اتفاق خوبی برای کشور ما باشد، اما این به جمهوری‌خواهان بستگی دارد که تصمیم می‌گیرند چه کسی را انتخاب کنند. بگذارید اینطور بیان کنیم؛ این یک خبر بد برای کشور است.
کد مطلب: 180510
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *