۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

رئیسی: مسابقه جناح‌ها برای جلب آرای مردم کلید خورده است

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط سازنده مسئولان با توده‌های مردم برای حل مشکلات آنان در راستای افزایش مشارکت در انتخابات مهم است و مردم باید احساس کنند که مسئولان و کارگزاران نظام هم انگیزه برای حل مشکلات مردم دارند و هم از کارآمدی لازم برخوردار هستند.
رئیسی: مسابقه جناح‌ها برای جلب آرای مردم کلید خورده است

به گزارش مردم سالاری آنلاین، حسین رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مولفه های اثرگذار بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: یکی از مطالبات رهبر عزیز انقاب فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. همه می دانیم که هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد، در بالا بردن ضریب امنیت ملی کشور تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: آنچه که زمینه را برای مشارکت مردم در انتخابات را فراهم می کند، به چندین مولفه باز می گردد؛ اول اینکه در صحنه رقابت سیاسی، باید رقابت واقعی شکل بگیرد. این رقابت واقعی نیز زمانی به وجود می آید که همه سلایق امکان حضور در عرصه انتخابات را داشته باشند. به این موضوع شورای نگهبان و هیات های نظارت تا به اینجا به خوبی عمل کردند و اکنون که به لیست رقبا در حوزه های مختلف نگاه می کنیم، سلایق مختلف فرصت پیدا کردند تا به رقابت با یکدیگر بپردازند. به نوعی مسابقه جناح ها در جلب آرای مردم به نحو شایسته ای شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: دومین مولفه ای که می تواند در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موثر باشد، رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های مختلف است. هر کدام از دستگاه ها در ایجاد این رضایتمندی نقش دارند. توجه به مسائل جاری زندگی مردم و  پایش و ثبات بازار از موضوعاتی است که حائز اهمیت است. نحوه برخورد مدیران و مسئولان و کارگزاران با مردم نیز مهم بوده و می تواند در افزایش مشارکت در انتخابات نقش آفرین باشد.

نماینده مردم جاسک و میناب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارتباط سازنده مسئولان با توده های مردم برای حل مشکلات آنان مهم است. مردم باید احساس کنند که مسئولان و کارگزاران نظام هم انگیزه برای حل مشکلات مردم دارند و هم از کارآمدی لازم برخوردار هستند. اگر مردم به این نتیجه برسند که شرکت در انتخابات در زندگی آنان موثر واقع خواهد شد، رغبت به مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: صدا و سیما به عنوان یک رسانه فراگیر می تواند در تشویق افکار عمومی برای مشارکت در انتخابات نقش آفرین باشد و باید زمینه به منظور گفت‌وگو بین افکار و سلایق مختلف فراهم شود. کار خوبی که امسال شاهد هستیم این است که شبکه های تلویزیونی نیز در اختیار نامزدها قرار خواهد گرفت تا برنامه های خود را به مردم ارائه کنند. همه باید دست به دست هم دهیم تا شور انتخاباتی افزایش پیدا کند.

کد مطلب: 210029
برچسب ها: رئیسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *