; ?>; ?> تگزاس پایگاه نظامی جدید در مرز با مکزیک می‌سازد - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

تگزاس پایگاه نظامی جدید در مرز با مکزیک می‌سازد

 فرماندار ایالت تگزاس از ساخت یک پایگاه نظامی در «ایگل پس» (Eagle Pass) شهر مرزی با مکزیک به منظور گسیل و اسکان نیروهای گارد ملی خبر داد.
تگزاس پایگاه نظامی جدید در مرز با مکزیک می‌سازد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، ایالت تگزاس که سابقه استقلال از آمریکا را در صدهه‌های قبل دارد، با توجه به نادیده‌انگاری کاخ سفید به معضل ورود مهاجران غیرقانونی به این ایالت و برخلاف خواست دولت فدرال، برای مقابله با این پدیده اقدام به ساخت پایگاه نظامی در مرز با مکزیک کرد.

شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» گزارش داد «گِرِگ ابوت» (Greg Abbott) فرماندار ایالت تگزاس از ساخت یک پایگاه نظامی در «ایگل پس» (Eagle Pass) شهر مرزی با مکزیک به منظور گسیل و اسکان نیروهای گارد ملی خبر داد.

ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد: این امر با توجه به قصد ابوت برای اجرای راهبرد خود در مقابله با مهاجرانی غیرقانونی که از مرزهای این ایالت می‌گذرند، باعث شکاف و تشدید تنش بین ایالت تگزاس با دولت فدرال می شود. این پایگاه ظرفیت پذیرش ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی نظامی را دارد.

گِرِگ ابوت فرماندار ایالت تگزاس برخلاف خواست دولت فدرال،
از ساخت یک پایگاه نظامی در مرز با مکزیک خبر داد.

فرماندار ایالت تگزاس در مورد ساخت پایگاه جدید نظامی گفت: این امر موجب می شود تا ارتش بزرگی را در یک منطقه بسیار راهبردی متمرکز کنیم .

وی اضافه کرد: علی رغم پراکندگی در نقاط مختلف مرزی، این نیروها از یک مکان دست به عملیات خواهند زد و سرعت و انعطاف گارد ملی تگزاس را در برخورد با ورود مهاجران فزایش می دهد.

این گزاش می افزاید: دولت جو بایدن از ایالت تگزاس به دلیل قانونی که به موجب آن به پلیس محلی اختیارات جدیدی برای سرکوب مظنونان به ورود غیرقانونی به این کشور می‌دهد، شکایت کرده است.

به گزاش ایرنا، در حالی فرماندار ایالت تگزاس از ساخت یک پایگاه نظامی جدید در مرز با مکزیک خبر می دهد که این ایالت قادر است بدون دولت فدرال خود را اداره کند، چراکه سیاستمداران و تحلیلگران ناظر بر وقایع داخلی آمریکا، نگران سابقه استقلال آن هستند.

تگزاس در سال ۱۸۳۶ میلادی توانست از فرانسه و مکزیک خود را به عنوان جمهوری تگزاس مستقل سازد و پس از جنگ های داخلی، دولت فدرال را در سال ۱۸۴۵ میلادی پذیرفت.

در صورت اعلام استقلال ایالت تگزاس از ایالت متحده آمریکا، این ایالت با توجه به وسعتی ۶۹۵ هزار کلیومتر مربع و درآمد سرانه سالانه ۶۳ هزار دلاری، به چهلمین کشور بزرگ و ثرومند جهان بدل خواهد شد.

کد مطلب: 212050
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *