۰
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
فشار خانواده اسرای اسرائيلی عليه کابينه صهيونيستی تشديد شده ‌است

تشديد تخاصم داخلی با نتانياهو

خانواده‌هاي اسراي صهيونيست خواستار اعتصاب عمومي در راستاي آزادي بستگان خود شدند. رسانه‌هاي صهيونيستي گزارش دادند که خانواده‌هاي اسراي صهيونيست خواستار اعتصاب و فلج کردن اقتصاد اين رژيم شدند تا از اين مساله براي فشار آوردن بر کابينه در راستاي رسيدن به توافق تبادل اسرا استفاده شود.
تشديد تخاصم داخلی با نتانياهو
گروه بينالملل- هديه گلمحمدي: خانواده‌هاي اسراي صهيونيست خواستار اعتصاب عمومي در راستاي آزادي بستگان خود شدند. رسانه‌هاي صهيونيستي گزارش دادند که خانواده‌هاي اسراي صهيونيست خواستار اعتصاب و فلج کردن اقتصاد اين رژيم شدند تا از اين مساله براي فشار آوردن بر کابينه در راستاي رسيدن به توافق تبادل اسرا استفاده شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،خانواده‌هاي اسراي صهيونيست پيش از اين چندين بار تجمعات برگزار کرده و عليه نتانياهو وکابينه‌اش شعار سر دادند و همچنين خواستار آزادي اسراي خود که نزد مقاومت اسلامي فلسطين هستند، شدند.پيش از اين دفتر رئيس رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي اعلام کرد که «اسحاق هرتزوگ» با «محمد عبدالرحمن بن جاسم آل ثاني» نخست وزير قطر در حاشيه نشست امنيتي مونيخ ديدار داشته است.
رئيس رژيم صهيونيستي گفت: روز جمعه با نخست وزير قطر ديدار کردم. بحث‌ و رايزني‌هاي خوبي بود و فکر مي‌کنم که او تلاش زيادي مي‌کند و تمرکز زيادي روي اين موضوع (توافق براي مبادله اسرا) دارد.
تارنماي آي 24 رژيم صهيونيستي نيز گزارش داد، در ديدار هرتزوگ با نخست وزير قطر، شماري از خانواده اسراي صهيونيستي در غزه نيز حضور داشتند.روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارنوت» نيز پيش تر گزارش داده بود، نخست وزير قطر و رئيس رژيم صهيونيستي در اين نشست موضوع آزادي اسرا را بررسي کردند.
پايان کار نتانياهو
يک رسانه به نقل از مقامات حزب «بنيامين نتانياهو» گزارش داد با پايان جنگ غزه، او ديگر در قدرت نخواهد بود و چاره‌اي جز برگزاري انتخابات ندارد.
رسانه عبري «واي‌نت» به نقل از منابع آگاه در حزب «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي گزارش داد که پس از پايان جنگ غزه، او ديگر نمي‌تواند قدرت را در دست داشته باشد.
درحالي‌که بسياري در رژيم صهيونيستي خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام هستند، نتانياهو شنبه مدعي شد که «اکنون وقت سياست نيست» و انتخابات بعدي اين رژيم چند سال ديگر برگزار خواهد شد.
چند نظرسنجي مختلف نشان داده‌اند که از عمليات طوفان الاقصي در هفتم اکتبر، ميزان محبوبيت نتانياهو و اعضاي حزب «ليکود» در فلسطين اشغالي روند نزولي داشته است. يک مرکز تحقيقاتي در ماه دسامبر با استناد به نظرسنجي‌ها اعلام کرد بيش از دو سوم اسرائيلي‌ها خواستار آن هستند که به‌محض پايان جنگ غزه، انتخابات سراسري برگزار شود.
نظرسنجي تازه‌اي که در ماه ميلادي جاري برگزاري شد، نشان داد اگر انتخابات همين حالا برگزار شود، احزاب اپوزيسيون رژيم صهيونيستي 75 کرسي از 120 کرسي پارلمان اين رژيم را تصاحب خواهند کرد. رسانه عبري واي‌نت به نقل از مقامات حزب ليکود که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد: «هر کس که در هفتم اکتبر نخست‌وزير بود، با پايان جنگ قدرت را از دست خواهد داد.»
يکي از مقامات حزب نتانياهو به واي‌نت گفت: «هرچقدر هم که نتانياهو پايان (جنگ) را به تعويق انداخته و با آن (انتخابات) مخالف باشد، با پايان جنگ ما انتخابات خواهيم داشت.» اين منبع اعلام کرد با پايان جنگ هم‌حزبي‌هاي نتانياهو يا احزاب اپوزيسيون که در ائتلاف حاکم حضور دارند، او را وادار به برگزاري انتخابات زودهنگام خواهند کرد و همه در اين باره متفق‌القول هستند.
بااين‌حال، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي شنبه با درخواست‌هاي مطرح‌شده براي انتخابات زودهنگام مخالفت و اعلام کرد انتخابات طبق برنامه قبلي در اکتبر 2026 برگزار خواهد شد. او با بيان اينکه بهتر است «در ميان جنگ خود را درگير اين مسئله نکنيم»، گفت «آخرين چيزي که در حال حاضر به آن نياز داريم انتخابات است.» او هشدار داد که اختلافات داخلي در حوزه سياست به سود حماس خواهد بود.
حزب اپوزيسيون «يش عتيد» با انتشار بيانيه‌اي در واکنش به اين اظهارات نتانياهو، آن را «نمايشي ديگر از يک نخست‌وزير فاقد صلاحيت» دانست که «مدت‌هاست از هر نظر اعتماد عمومي را از دست داده و از قبول مسئوليت بزرگ‌ترين شکست يهوديان از زمان هولوکاست» شانه خالي مي‌کند.
کد مطلب: 211888
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *