۰
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵

چرا آن «کاندیدای زن» از لیست شورای وحدت حذف شد؟

عضو هیئت عالی شورای وحدت می‌گوید: تکلیف ما با شورای ائتلاف کاملاً روشن است و اگر کسی هم در فهرست ما باشد نمی‌تواند در فهرست شورای ائتلاف حضور داشته باشد کمااینکه شورای ائتلاف هم همین مورد را اعلام کرده بود.
چرا آن «کاندیدای زن» از لیست شورای وحدت حذف شد؟

به گزارش مردم سالاری آنلاین، در روزی که قرار بود شورای ائتلاف از لیست ۳۰ نفره خود برای انتخابات مجلس دوازدهم رونمایی کند، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت از لیست ۲۹ نفره این شورا در نمایشگاه رسانه‌ها رونمایی کرد و گفت که یک نفر از سهم ۷ نفره زنان در لیست نیست و به زودی آن یک نفر هم معرفی خواهد شد.

ابوالقاسم رئوفیان از جمله اعضای حاضر در لیست ۲۹ نفره شورای وحدت درباره علت معرفی نکردن این کاندیدای زن به خبرگزاری خبرآنلاین گفت که این خانم در لیست شورای ائتلاف قرار گرفته به همین دلیل از لیست شورای وحدت خط خورده است.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با ابوالقاسم رئوفیان، عضو هیئت عالی شورای وحدت را می‌خوانید:

*******

*آقای رئوفیان! لیست ۲۹ نفره شورای وحدت رونمایی شد و شما هم حضور دارید، گفته شده یک کاندیدای خانم دیگر هم قرار است معرفی شود تا لیست ۳۰ نفره شودف چرا یکی از زنان لیست شورای وحدت معرفی نشده است؟

همانطور که شانا قبلاً اعلام کرده بود شباهت لیستش با شورای وحدت را بر روی صفر می‌بندد، من احتمال می‌دهم برای یکی از زنان حاضر در لیست شورای وحدت چنین اتفاقی افتاده باشد یعنی هم در لیست شورای وحدت بوده هم در لیست شورای ائتلاف از این‌رو شورای وحدت جای آن یک نفر را خالی کرده تا جایگزین او را پیدا کند.

ائتلاف و وحدت با دیگر گروه ها منتفی است

*اخیراً یکی از اعضای شورای وحدت اعلام کرده که شورای وحدت با شانا، امناء و شریان ائتلاف نمی‌کنید، آیا این ائتلاف نکردن قطعی است؟ و از طرفی با توجه به اینکه هنوز جبهه پایداری به توافق قطعی با شانا نرسیده امکان دارد با این جبهه با شورای وحدت ائتلاف کند؟

شورای وحدت برای به لیست واحد رسیدن همواره پیشگام بوده و منادی وحدت بوده منتها این وحدت شکل نگرفته است و از طرفی به نظر می‌رسد به دلیل اینکه از فردا تبلیغات شروع می‌شود لذا همه گروه‌ها و احزاب باید امشب لیست را زیر چاپ ببرند و از فردا توزیع کنند، بنابراین به نظر می‌رسد ائتلاف و وحدت با گروه‌های جدید منتفی شده باشد.

تکلیف شورای وحدت با شورای ائتلاف کاملاً روشن است

*اما شورای ائتلاف هنوز به لیست ۳۰ نفره نرسیده است...

تکلیف ما با شورای ائتلاف کاملاً روشن است و اگر کسی هم در فهرست ما باشد نمی‌تواند در فهرست شورای ائتلاف حضور داشته باشد کمااینکه شورای ائتلاف هم همین مورد را اعلام کرده بود و گفته کسانی که در لیست شانا هستند نمی‌توانند به شورای وحدت بروند، البته اگر در لیست سایر ائتلاف‌ها قرار بگیرد، اشکالی ندارد و مشکلی نداریم که با آنها کاندیدای مشترک داشته باشیم.

*این امکان وجود دارد که جبهه پایداری و شورای وحدت لیست واحد بدهند و یا این دو گروه سیاسی کاندیدای مشترک در لیست‌ها داشته باشند؟

خیر، اما افرادی که در لیست ما قرار دارند می‌توانند غیر از شانا، در لیست‌های دیگر هم قرار بگیرند.

*اکثر چهره‌های حاضر در لیست شورای وحدت ناشناس هستند، علت این قضیه چیست؟

از قبل اعلام کرده بودیم در لیست شورای وحدت تهران ۷ نفر زن، ۱۰ نفر جوان، ۸ نفر از افراد باتجربه و ۵ نفر روحانی حضور خواهند داشت. البته جوانان از متولدین ۵۷ به بالا یعنی از ۴۵ سال به پایین هستند، بر همین اساس در لیست شورای وحدت فرد ۳۵ ساله وجود دارد و تقسیم‌بندی مذکور هم تا حدودی رعایت شده است.

اکثر معیارهای جذب زنان و مردان در لیست شورای وحدت یکسان است

*برای حضور زنان در لیست شورای وحدت چه معیاری درنظر گرفته شده است؟

بسیاری از معیارهای مدنظر میان زنان و مردان مشترک است اما برخی از معیارها اختصاصی هستند، قطعاً یکی از مواردی که برای جذب زنان در لیست شورای وحدت درنظر گرفته شده این است که حجاب و پوشش کامل اسلامی را رعایت کنند و از آرایش پرهیز کنند چراکه شورای وحدت مقید به ارزش‌ها و حفظ آنها است اما سایر معیارها مشترک است.

کما اینکه فرد داوطلب باید در یکی از حوزه‌های مورد نیاز کمیسیون‌های اختصاصی مجلس تخصص داشته باشد و از طرفی کارآمد باشد که بتواند از تخصص خود در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند. علاوه بر این فرد خوشنام باشد و از پایگاه مردمی لازم برای رأی‌آوری برخوردار باشد.

کد مطلب: 212085
برچسب ها: شورای وحدت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *