۰
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۰
گزارش «مردم سالاری» از حاشيه نشست دولت

از سفر اينفلوئنسرها تا توطئه اسرائيل در حادثه خط لوله

اعضاي کابينه سيزدهم در حياط دولت طبق روال هر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
از سفر اينفلوئنسرها تا توطئه اسرائيل در حادثه خط لوله
گروه سياسي- فهيمه جهازيان: اعضاي کابينه سيزدهم در حياط دولت طبق روال هر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد ابراهيم رئيسي در بخشي از اظهارات خود در جلسه هيات دولت، بر ضرورت اعتماد کردن و ميدان دادن به جوانان تاکيد و تصريح کرد: در طول تاريخ انقلاب اسلامي هر جا به جوانان مسئوليت سپرده شده، آنجا عرصه موفقيت و کسب دستاوردهاي بزرگ بوده است. اين جوانان بودند که ميدان دفاع مقدس را مديريت کردند و لذا مسئولان بخش‌هاي مختلف نبايد از ظرفيت‌ها، توانمندي‌ها، نشاط و انگيزه جواني غفلت کنند.
حضور مردم در انتخابات بازدارندگي بسيار بزرگي ايجاد ميکند
امير محمدرضا آشتياني وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره حضور مردم در انتخابات 11 اسفند گفت: وقتي مردم حضور پيدا مي‌کنند ارزيابي دشمن را تغيير مي‌دهد و قطعا بازدارندگي بسيار بزرگي ايجاد خواهد کرد. ما هم توصيه و تشويق مي‌کنيم که همه در انتخابات شرکت کنند.
اطمينان وزير اطلاعات از برگزاري انتخابات
در کمال امنيت
سيد اسماعيل خطيب وزير اطلاعات  با تبريک بازگشت اموال بابک زنجاني به مردم توسط سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاييه، عنوان کرد: کار مهمي صورت گرفت که اموال مردم برگشت و اين حادثه ارزشمندي براي مردم بود.
وي همچنين تاکيد کرد: ان‌شاءالله انتخابات در کمال امنيت برگزار مي‌شود. نکته مهمي که وجود دارد اين است که ما امروز داعشي که از حکمراني مايوس شده در منطقه سرگردان است و آمريکا و رژيم صهيونيستي و عوامل آنها در جهت اقدامات تروريستي در حال بهره‌برداري از آنها هستند.
توطئه اسرائيل غاصب در حادثه خطوط گازرساني، سريعا ترميم شد
جواد اوجي وزير نفت از خنثي‌سازي سريع توطئه رژيم صهيونيستي در حادثه خطوط گازرساني، خبر داد و افزود: دشمن قصد داشت بخش گاز خانگي مردم را دچار چالش کند و الحمدلله آمادگي کاملي داشتيم و اين کار خبيثانه‌ دشمن بدون اينکه اتفاقي در شهرها و روستاها رخ دهد، خنثي و خطوط گازرساني سريعا ترميم شدند.
تعداد کاربران رادارگيم به 14 ميليون
نفر رسيده است
عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات با بيان اينکه «تعداد کاربران رادارگيم به عنوان ابزاري براي بهبود تجربه کاربري گيمرها به 14 ميليون رسيده است»، گفت: با توجه به وعده رئيس جمهوري براي بهبود تجربه کاربري گيمرها، ابزار رادارگيم راه اندازي شد که در آن محتواي بازي‌هاي پرمخاطب و مورد تاييد نهادهاي فرهنگي را در کشور آورديم و ميزباني کرديم تا حداقل 30 درصد ميزان تاخير در دسترسي گيمرها به اين بازي‌ها کاهش پيدا کرد.
وي گفت: اين دولت از ابتداي شروع کار بدنبال بهبود تجربه کاربري عموم کاربران و اقشار خاص بود که يکي از اقشاري که ميزان تأخير در دسترسي اينترنت (Ping) بري تجربه کاربري آنها اثر بسيار منفي است، گيمرها به شمار مي‌رفتند.
نمايشگاه مطبوعات تا پنجشنبه بعد از ظهر
تمديد شد
محمد مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تمديد زمان برگزاري نمايشگاه رسانه‌هاي ايران تا بعد از ظهر پنجشنبه خبر داد و گفت: به دليل استقبال مردمي تا امروز بعدازظهر نمايشگاه مطبوعات تمديد شد.
وي ياداوري کردکه 450 رسانه در اين نمايشگاه مشارکت کردند و جريان قهري نداشتيم و خيلي پررونق برگزار شد.
اميدواريم تا قبل از عيد بودجه نهايي شود
سيدمحمد حسيني معاون پارلماني رئيس‌جمهوري با بيان اينکه اميدواريم تا قبل از عيد لايحه بودجه نهايي شود تا دولت از اول فروردين مطابق بودجه عمل کند، اظهار کرد: بعضي موارد بودجه را شوراي نگهبان مغاير اعلام کرده بود. نمايندگان بر نظر خود اصرار کردند و الان بايد در مجمع تشخيص تاييد شود.
طرح فجرانه کالابرگ با موفقيت اجرا شد
سيد صولت مرتضوي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز با بيان اينکه «طرح فجرانه کالابرگ با موفقيت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از 18 بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقريبا با استقبال 12 ميليون و 892 هزار و 16 خانوار مواجه بوده است.وي همچنين گفت: حدودا جمعيتي بالغ بر 37 ميليون نفر يعني حدود 62.5 درصد تاکنون از اين طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول اين طرح تا 17 اسفند ادامه خواهد داشت.
تغيير قوانين مهاجرت در مجلس
بررسي ميشود
احمد وحيدي وزير کشور از بررسي تغيير قوانيني مهاجرت در مجلس خبر داد و اظهار کرد: کارت هوشمند اتباع تهيه شده و در حال توزيع است. اتباع غيرمجاز بايد برگردند و بقيه ساماندهي شوند. لايحه اي هم درباره نحوه مواجهه با افراد غيرمجاز تهيه شده که الان در مجلس است.
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که اجاره ساعتي خانه مجاز است؟، گفت: نه من يادم نيست کسي اين چنين مجوزي را صادر کرده باشد.
وزير کشور درباره حذف گزينه عجله دارم از تاکسي‌هاي اينترني هم تاکيد کرد که بايد به اين مورد رسيدگي شود.
20 همت براي طرح دارويار تخصيص داده شد
محمد مخبر معاون اول رئيس جمهور از اختصاص 20 هزار ميليارد تومان براي طرح دارويار و حل مشکل توليدکنندگان دارو خبر داد. وي درباره اعتراض توليدکنندگان دارو به عدم تعهد تامين اجتماعي توضيح داد: ديروز يکي از کارهايي که کرديم همين بحث دارويار بود و 20 همت (هزار ميليارد تومان) تخصيص داه شد که در همين يکي دو روزه به آنها داده خواهد شد و اين بخش حل مي‌شود.
بدهي هزينه برق شرکتهاي دولتي
پرداخت ميشود
علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت مصوبات امروز هيئت وزيران را تشريح و اظهار کرد: در جهت تقويت توليد در حوزه انرژي براي توليد برق در کشور، امروز منابع مالي و روش‌هاي تسويه بدهي براي شرکت‌هايي که دولت براي پرداخت هزينه‌هاي تامين برق به آنها بدهي داشت پيش‌بيني شد و با تصويب هيات وزيران اين تسويه صورت خواهد گرفت.
تشکر رئيسجمهوري از اقدامات جهادي در بازگرداندن اموال بابک زنجاني
سپهر خلجي رئيس شوراي اطلاع‌رساني دولت درباره بازگشت اموال بابک زنجاني اظهار کرد: اقدام جهادي بانک‌ مرکزي، وزارت نفت، اطلاعات سپاه و اهتمام قوه قضاييه در بازگشت اموال بابک زنجاني نقش تعيين‌کننده‌اي داشت.
وي با اشاره به اينکه «امروز هم آقاي رئيس‌جمهوري در جلسه دولت از همه کساني که در جمع شدن اين پرونده نقش داشتند تشکر کرد»، درباره اينکه آيا اموال به خزانه واريز شده يا خير گفت: اجازه دهيد در اين موضوع دستگاه قضايي که متولي پرونده است اطلاع‌رساني کند همانطور که در اين يکي دو روز هم رئيس محترم قوه قضاييه و بقيه بخش‌ها اطلاع‌رساني کردند. اين موضوع به تدريج توسط مسئولان اطلاع‌رساني مي‌شود.
بودجه امسال را بدون کسري
پشت سر ميگذاريم
داود منظور رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره عملکرد دولت در اجراي بودجه، گفت: ما امسال بودجه را بدون کسري پشت سر مي‌گذاريم البته منابع ما کامل تحقق پيدا نمي‌کند که هيچ سالي اين منابع کامل محقق نمي‌شود. با ابزار تخصيص و مديريت درآمد و هزينه امسال را بدون نگراني به پايان مي‌رسانيم. پرداخت‌هاي ما کامل تر از قبل بوده است. در پرداخت هزينه‌هاي جاري پرسنلي بالاي 98 درصد عملکرد داشتيم. در آموزش و پرورش بالاي صددرصد عملکرد داشتيم. در  پرداخت جاري دستگاه‌ها هيچ مشکلي نداريم.وي افزود: دو سه مورد اختلاف کوچک در زمينه بودجه ميان دولت و مجلس وجود دارد که در چند روز آينده در مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي نگهبان حل خواهد شد.
وقتي اينفلوئنسري دعوت ميکنيم
بايد يک سيمکارت بدون فيلتر داشته باشد
سيد عزت‌الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي با اشاره به برگزاري دو نمايشگاه گردشگري و صنايع دستي گفت: براي انعکاس بهتر جشنواره‌هاي گردشگري و صنايع دستي، به اينفلوئنسرها، رسانه‌هاي خارجي و مقامات جهاني سيمکارت بدون فيلتر داديم.
وي توضيح داد: وقتي اينفلوئنسري دعوت مي‌کنيم بنده خدا بايد يک سيمکارت بدون فيلتر داشته باشد، چرا که ما او را صدايش کرده‌ايم که بيايد بگويد در ايران چه خبر است. درست است عربستان براي تبليغ گردشگري مسي را دعوت کرده اما ما ده‌ها ميليون دلار پول نداريم و اگر داشته باشيم هم نمي‌دهيم چون به اندازه کافي خودمان بدل مسي را بهتر از مسي داريم. ما صادق بوقي داريم که وقتي مردم گيلان را دعوت مي‌کند اثرش بيشتر از خارجي‌هاست. به هر حال توانستيم تعدادي سيمکارت بدون فيلتر تهيه کنيم و به اينفلوئنسرها، رسانه‌هاي خارجي و مقامات جهاني بدهيم و خوشبختانه انعکاس جشنواره گردشگري و هم جشنواره صنايع دستي ما بسيار خوب بود.
ملت ايران همانند هميشه حماسه
جديدي خلق کنند
محمد دهقان معاون حقوقي رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه شرکت در انتخابات صرفا انتخاب افراد نيست بلکه مايه استحکام پايه‌هاي پيشرفت و امنيت کشور است، بيان کرد: اميدوارم ملت ايران همانند هميشه حماسه جديدي خلق کنند و با توجه به موضوعاتي که در منطقه و دشمني‌هايي که نسبت به جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران وجود دارد اين انتخابات، انتخابات بسيار پرشوري باشد و موجب استحکام پايه‌هاي بيشتر نظام اسلامي شود.
واکنش بذرپاش به خبر مشارکت چينيها
در ساختوساز مسکن
مهرداد بذرپاش وزير راه و شهرسازي در واکنش به خبر مشارکت چيني‌ها در ساخت‌وساز مسکن هم گفت: چيني‌ها پيشنهادات متعددي در وزارتخانه به ما دادند و در چندين مورد با هم توافق کرديم. هدفگذاري ما بيشتر آوردن سرمايه خارجي در بخش ساختمان و مسکن است و به دنبال جذب سرمايه خارجي هستيم. بيشتر به منابع مالي نياز داريم تا تکنولوژي.
مناظرههاي ضبط شده انتخاباتي از فردا
در رسانه ملي پخش ميشود
پيمان جبلي رئيس سازمان صدا و سيما نيز اظهار داشت: نزديک‌ به 1400 مناظره در طول اين روزها ضبط شده است و مناظره‌هاي ضبط شده از امروز در رسانه ملي پخش مي‌شود. وي افزود: در هر حوزه اي نامزد‌ها به 7 پرسش پاسخ داده اند و درباره هر سوال به مدت 2 ساعت اظهار نظر کردند که به تدريج پخش مي‌شود. جبلي تصريح کرد: تاکنون بيش از هفت هزار نفر وارد صفحات اختصاصي خود شده اند اما بارگذاري‌ها به تدريج انجام مي‌شود. وي ادامه داد: تا روز گذشته حدود سه هزار نفر اقدام به بارگذاري ويديوهاي تبليغاتي در صفحات شخصي خود در تلوبيون کرده‌اند.
کد مطلب: 212074
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *