۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۶

خشم مردم آمریکا از حمایت‌های بایدن از اسرائیل

پرامیلا جایپال، نماینده کنگره و رئیس گروه پیشرو کنگره آمریکا، اعلام کرد که «زمان گوش دادن» به خشم ناشی از حمایت دولت بایدن از جنگ اسرائیل در غزه فرا رسیده است.
خشم مردم آمریکا از حمایت‌های بایدن از اسرائیل
به گزارش مردم سالاری آنلاین،وی گفت: مردم از سیاست و مواضع جو بایدن در مورد غزه و حمایتش از جنایات اسراییل ناراضی هستند.

جایپال در پیامی در شبکه های اجتماعی با اشاره به نمایش قوی «عدم تعهد» در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در میشیگان گفت: نتایج در میشیگان کاملا روشن می کند که رای دهندگان از موضع آمریکا در مورد جنگ غزه راضی نیستند.

وی افزود: این یک مساله اخلاقی عمیق است و زمان گوش دادن به خواسته مردم فرا رسیده است.رشیده طلیب، قانونگذار فلسطینی-آمریکایی و یکی از سرسخت ترین منتقدان جنگ مورد حمایت آمریکا در غزه، گفت که به جای رای دادن به جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در میشیگان، "مفتخر" است که رای خود را به عنوان "عدم تعهد" به او داده است.

در ایالت میشیگان که محل سکونت جامعه بزرگ اعراب مریکایی است، مخالفان جنگ از رای دهندگان دموکرات خواسته اند تا در انتخابات مقدماتی رای "عدم تعهد" بدهند تا مخالفت خود را با حمایت قاطع دولت بایدن از حملات اسرائیل که نزدیک به ۳۰ هزار فلسطینی را در غزه کشته است، اعلام کنند.

رشیده طلیب در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «امروز مفتخرم که رای «عدم تعهد» دادم. زمانی که ۷۴ درصد از دموکرات‌ها در میشیگان از آتش‌بس حمایت می‌کنند، اما بایدن صدای ما را نمی‌شنود، این راهی است که می‌توانیم از دموکراسی برای رساندن فریاد "به میشیگان گوش کن" استفاده کنیم.»رشیده طلیب عضو مترقی مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این، در ویدئویی که در حساب کاربری گروه موسوم به «به میشیگان گوش کن» در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توئیتر سابق، رای‌دهندگان آمریکایی دموکرات را تشویق کرده بود ر انتخابات مقدماتی ایالت میشیگان با نادیده گرفتن تعهد خود به این حزب، به شخص دیگری به جز جو بایدن رئیس‌جمهوری فعلی این کشور و نامزد پیشرو دموکرات‌ها رای دهند.

این نماینده فلسطینی الاصل کنگره آمریکا، نارضایتی خود از نقش دولت بایدن در جنگ غزه و حمایت از اسرائیل، دلیل تشویق مردم به ابراز «رای بی‌تعهد» در انتخابات آینده عنوان کرد.

گروهی در ایالت میشیگان آمریکا در تلاش هستند تا رای ۱۰ هزار دموکرات را برای انتخابات مقدماتی هفته آینده در این ایالت جمع آوری کنند تا به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هشدار دهند در صورت تداوم حمایت از اسرائیل و جلوگیری از برقراری آتش بس در غزه، این آراء را از دست خواهد داد.گروه موسوم "میشیگان گوش کن" در ایالت میشیگان آمریکا با حمایت قانونگذاران برجسته ایالتی و محلی در تلاش است تا ۱۰ هزار دموکرات «غیر متعهد» برای انتخابات مقدماتی این ایالت در سه‌شنبه آینده جمع آوری کند. هدف از این اقدام هشداری به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است که در صورت تداوم حمایت او از اسرائیل و امتناع از درخواست ها برای برقراری آتش بس در نوار غزه، رای این افراد را از دست خواهد داد.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی،گروه موسوم به " به میشیگان گوش کن"، دو هفته گذشته را صرف فراخوانی و سازماندهی افراد در سراسر ایالت میشیگان کرده است تا نشان دهد رای دهندگان مخالف حمایت بایدن از جنگ اسرائیل در غزه، توانایی تغییر انتخابات را دارند و سازمان دهندگان امیدوارند فشار بیشتری به رئیس جمهور آمریکا برای درخواست آتش بس در غزه وارد کنند.

«لیلا الابد» سازمان دهنده این کارزار و خواهر رشیده طلیب نماینده کنگره که او نیز از این تلاش حمایت کرده است، گفت: «این آخرین تلاش است که ناامیدی و نارضایتی را نشان دهد. سرنوشت میشیگان در ماه نوامبر با چند هزار رأی مشخص خواهد شد، بنابراین ما قصد داریم نشان دهیم که رأی دهندگان مخالف جنگ و حامی آتش بس می توانند پیروزی را برای بایدن به ارمغان آورند و او باید به خواسته ما ما گوش دهد.»آمریکایی‌های عرب و مسلمان و متحدان آنها به واکنش جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال جنگ اسرائیل و غزه منتقد هستند و از او می‌خواهند برای جلوگیری از بحران انسانی در غزه یا ریزش آرایش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اقداماتی انجام دهد.

آنها معتقدند بایدن برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه هیچ فشاری بر اسرائیل نیاورده است که ناامیدی فزاینده آنها می‌تواند تلاش بایدن برای انتخاب مجدد را تحت تأثیر قرار دهد.

نظرسنجی‌ها از احتمال برگزاری رقابتی تنگاتنگ میان بایدن و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه حکایت دارد.

آمریکایی‌های عرب ۵ درصد آرای میشیگان، و ۱.۷ تا ۲ درصد آرای پنسیلوانیا و نیز اوهایو را اختیار دارند. بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ با جذب ۵۰.۶ درصد آرای میشیگان در مقابل ۴۷.۸ درصد آرای ترامپ پیروز شد. او همچنان در پنسیلوانیا با کسب ۵۰.۰۱ درصد آرا و تنها با اختلاف ۸۱ هزار رای بر ترامپ غلبه کرد.

البته بعید به نظر می‌رسد که آمریکایی‌های عرب و مسلمان از ترامپ حمایت کنند، اما می‌توانند یا با صندوق‌های رای قهر کنند و یا در صورت شرکت به بایدن رای ندهند و جذب نامزدهای مستقل دارای گرایش چپ افراطی شوند.

کد مطلب: 212469
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *