; ?>; ?> کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری اوکراین - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵

کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری اوکراین

یک روزنامه آلمانی نوشت که محبوبیت رئیس جمهوری اوکراین کاهش یافته است.
کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری اوکراین

به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه آلمانی تاگس‌اشپیگل نوشت که محبوبیت زلنسکی به ۶۱ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در ماه‌های آغازین پس از شروع جنگ محبوبیت وی بیش از ۸۰ درصد بود.

ویتالی کلیچکو شهرداری کی‌یف ماه مارس از تصمیم زلنسکی برای برکناری والری زالوژنی فرمانده ارتش اوکراین انتقاد و رئیس جمهوری را به گرایش‌های اقتدارگرایانه متهم کرد. اشتفان مایستر کارشناس امور شرق اروپا در شورای روابط خارجی آلمان به روزنامه تاگس‌اشپیگل گفت که انتقادات از رویکردهای اقتدارگرایانه زلنسکی در درون دولت اوکراین افزایش یافته است.

وی افزود که مردم اوکراین از ناکامی زلنسکی به وعده‌های انتخاباتی خود و همچنین ناتوانی وی در ایجاد صلح و ریشه‌کنی فساد خسته شده‌اند.

دوره پنج ساله ریاست جمهوری زلنسکی ماه آینده میلادی به پایان می‌رسد و وی با اعلام حکومت نظامی از برگزاری انتخابات جدید خودداری کرده است.

تاگس‌اشپیگل گزارش داد که زلنسکی در حال ترمیم کابینه و کنار گذاشتن افرادی است که از حمایت قابل توجه مردم برخوردارند. وی همچنین «کسانی را که بدون بلندپروازی‌های سیاسی به رئیس جمهوری وفادار هستند» جایگزین این افراد کرده است. این روزنامه آلمانی از زالوژنی به عنوان یک مثال بارز نام برد و نوشت که وی در میان مردم اوکراین همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. به نوشته این روزنامه، زلنسکی تلاش می‌کند رقبای احتمالی را کنار بزند تا از لحاظ سیاسی برای وی خطری ایجاد نکنند.

کد مطلب: 214414
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *