۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۴

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه تک گیربکس

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ در این مقاله نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه تک گیربکس را مرحله به مرحله بررسی میکنیم.
مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه تک گیربکس

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک چگونه است یا نحوه تعمیر گیربکس اتومات چگونه است؟ در این مقاله مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه تک گیربکس را بررسی میکنیم.

امروزه اکثر خودروهایی که در سطح جهان تولید میشود، از گیربکس های اتوماتیک استفاده میکنند. گیربکس های اتوماتیک رانندگی بسیار راحت تری نسبت به ماشین های دستی دارند، به همین منظور طرفداران بسیار زیادی در سطح دنیا پیدا کرده اند. در کنار مزایای بسیار زیادی که ماشین های اتوماتیک دارند، معایبی نیز وجود دارد که مهمترین آنها هنگام خرابی گیربکس های اتوماتیک است. چرا که در صورت خرابی گیربکس های اتوماتیک و برطرف نکردن به موقع آن، باعث صدمه دیدن سایر بخش های خودرو میشود و هزینه های بسیار سنگینی برای صاحبان خودرو به ارمغان می آورد.

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس های اتوماتیک از تکنولوژی های بسیار پیچیده و پیشرفته تشکیل شده است که وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را بر عهده دارد و در صورت خرابی کل خودرو را با مشکل روبرو میکند. گیربکس های اتوماتیک به دلیل حساسیت بالایی که دارند، باید در حفظ و نگهداری آنها بسیار کوشا باشید و با رعایت نکات نگهداری گیربکس اتوماتیک از آن مراقبت کنید.

درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک

 گیربکس های اتوماتیک به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالایی که دارند، در صورت خرابی آن حتما باید برای برطرف کردن مشکلات به مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. تعمیرگاه های غیر حرفه ای توانایی تشخیص مشکلات جعبه دنده های اتوماتیک را ندارند. گاها دیده شده تعمیرکاران غیر حرفه ای با تشخیص ایرادات نابجا باعث بیشتر شدن مشکلات گیربکس شده اند. یا تعمیرکاران غیر تخصصی بدلیل ناتوانی در تشخیص ایرادات گیربکس سریعا اقدام به تعویض قطعات میکنند، که در نهایت علاوه بر این که مشکلات گیربکس برطرف نمیشود، بلکه باعث دوچندان شدن ایرادات گیربکس میشود و مهمتر از همه وقت و هزینه های زیادی را به صاحبان خودرو تحمیل میکنند.

پس توصیه کارشناسان مجموعه تخصصی تک گیربکس به صاحبان خودروهای اتوماتیک این است که هنگام مشاهده هر گونه علائم خرابی قبل از مراجعه به تعمیرگاه، حتما کمی وقت بگذارند و درباره نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک و سابقه تعمیرگاهی که مراجعه می نمایند، تحقیق کنند تا گرفتار چنین اشتباهاتی نشوید.

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک در تک گیربکس

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه تک گیربکس به صورت زیر زیر انجام میشود:

پس از رزرو وقت و حضور شما در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تک گیربکس

1- تست و عیب یابی گیربکس

مهمترین مرحله تعمیر گیربکس اتوماتیک قبل از هر کاری عیب یابی مشکلات گیربکس اتوماتیک است. چرا که در صورت تشخیص صحیح مشکلات گیربکس در کمترین زمان ایرادات آن برطرف میشود.

در این مرحله کارشناسان تک گیربکس خودروی شما را با استفاده از دستگاه های مخصوص و پیشرفته، ایرادات گیربکس را بررسی میکنند تا تمام مشکلات شناسایی شود. در صورت نیاز خودروی شما را سوار شده و پس از رانندگی هر گونه ایراد از جمله لرزش، تقه زدن، زوره، تق تق کردن گیربکس و غیره را تست میکنند تا به صورت دقیق مشکلات شناسایی شود.

اگر مشکلات گیربکس خودروی شما جزئی باشد با بهره گیری از تجربه چندین ساله خود بدون باز کردن گیربکس آنها را برطرف میکنند. ولی اگر مشکلات گیربکس حاد باشد به شما  نوع خرابی و مشکلات بوجود آمده را اعلام میکنند.

2- تعیین نوع خرابی و اعلام هزینه تقریبی

در این مرحله پس از تست گیربکس، میزان خرابی و هزینه هایی احتمالی تعمیر گیربکس به صاحبان خودرو اعلام میشود. پس از موافقت صاحبان خودرو مرحله باز کردن گیربکس آغاز میشود.

3- باز کردن گیربکس اتومات

گیربکس خودروی شما توسط تعمیرکاران باتجربه و آموزش دیده به کمک تجهیزات پیشرفته باز میشود.

4- باز کردن کامل اجزای گیربکس

گیربکس خودروی شما در این مرحله به صورت کامل باز شده و قطعات آن جدا میشود. در این مرحله مشخص میشود که چه قطعاتی از گیربکس خودروی شما صدمه دیده است و نیاز به تعویض دارد و چه قطعاتی معیوب شده اند. قطعاتی که نیاز به تعویض داشته باشند با هماهنگی شما و اعلام هزینه قطعات توسط مجموعه تک گیربکس تهیه میشود. همچنین قطعاتی که قابل بازسازی باشند و نیازی به تعویض نداشته باشند، توسط تعمیرکاران تخصصی تک گیربکس بازسازی میشود تا هزینه شما عزیزان افزایش نیابد.

توجه کنید که در مجموعه تخصصی تک گیربکس کلیه قطعات تهیه شده به صورت اورجینال و اصلی میباشد و به هیچ گونه قطعات فیک توسط این مجموعه استفاده نمیشود. همچنین تمام قطعات استفاده شده دارای گارانتی طلایی هستند که در صورت خرابی بدون دریافت هیچ هزینه ای تعویض میشوند.

5- شست و شوی گیربکس

کلیه قطعات داخلی جعبه دنده و خود پوسته گیربکس با استفاده از دستگاه مخصوص شست و شو میشود تا هر گونه کثیفی از بین برود.

6- مرحله تعویض قطعات

در این مرحله قطعاتی که تهیه شده اند، توسط تعمیرکاران به صورت اصولی و حرفه ای بر روی گیربکس سوار میشود و سپس توسط کارشناسان قبل از سوار کردن گیربکس بر روی خودرو تست میشود.

7- سوار کردن گیربکس

پس از تعویض و بسته شدن گیربکس وقت آن رسیده که گیربکس بر روی خودرو سوار شود. سوار کردن گیربکس و تنظیم کردن آن بسیار حساس است و اگر به خوبی این کار انجام نشود، تمام زحمات و هزینه های خرج شده به هدر میرود. بنابراین این مرحله توسط تعمیرکاران حرفه ای در تک گیربکس انجام میشود.

8- تست گیربکس

پس از سوار گیربکس نوبت به تست ٖآن میرسد. در این مرحله مجددا گیربکس خودرو با استفاده از دستگاه های پیشرفته تست میشود تا معلوم شود که مشکلات برطرف شده است یا نه. همچنین مجددا کارشناسان تک گیربکس خودرو را برای تسط سوار میشوند تا مطمئن شوند که ایرادات به طور کامل برطرف شده است.

9- تحویل خودرو با گارانتی کتبی

پس از اتمام کار و تست خودرو اگر مشکلات به طور کامل حل شده باشد، و صاحب خودرو این موضوع را تایید کند، مرحله تسویه حساب میرسد. کلیه قطعات و کارهای انجام شده در تک گیربکس بر اساس فاکتور معتبر انجام میشود و پس از تسویه حساب فاکتوری که به مشتری داده میشود، از همان روز، گارانتی خدمات و تعمیرات گیربکس با مهر تعمیرگاه تک گیربکس به مدت یک سال آغاز میشود.

10- مزایای گارانتی تک گیربکس

اگر به هر دلیلی مشکلی در گیربکس خودروی شما رخ دهد و مربوط به خدمات و قطعاتی که تعمیرگاه تک گیربکس ارائه کرده است باشد، میتوانید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا بعد از بررسی کارشناسان ما، بدون دریافت هیچ هزینه ای مشکلات جعبه دنده شما برطرف شود.

چه زمانی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام کنیم؟

اگر احساس میکنید که در گیربکس اتوماتیک خودروی شما ایرادات یا مشکلاتی وجود دارد، بهتر است هرچه سریعتر به یک تعمیرکار تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید تا به سایر بخش های خودرو صدمه نزند. 

برخی از علائم مهم که با مشاهده آنها بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید، مانند:

  • شنیدن صداهای عجیب و غریب مانند: زوزه، جیر جیر، تق تق و غیره
    روغن ریزی گیربکس
    قاطی کردن دنده ها
    خلاص شدن ناگهانی دنده ها
    اگر احساس بوی سوختگی میشنوید.
    اگر دنده به خوبی جا نمیرود.
    بالا رفتن دور موتور
    داغ شدن بیش از حد گیربکس
    لرزش گیربکس
    روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک و ...

توجه کنید که در اکثر اوقات با مراجعه به موقع به یک تعمیرکار میتوانید، از بیشتر شدن مشکلات جلوگیری کنید و بدون اینکه گیربکس خودروی شما باز شود ایرادات بوجود آمده را برطرف کنید.

درباره تعمیرگاه تک گیربکس

تعمیرگاه تک گیربکس یکی از مراکز تخصصی تعمیر انواع گیربکس های اتوماتیک در تهران است که از سال 1382 به صورت تخصصی فقط در ضمینه تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک فعالیت میکند. این مجموعه مجهز به پیشرفته ترین امکانات بروز دنیاست و از پرسنل و تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه تشکیل شده است که به عملکرد کلیه گیربکس های اتوماتیک موجود در بازار ایران آشنایی کافی دارد و به راحتی میتوانند ایرادات گیربکس را قبل از تعمیرات آن تشخیص دهند.

همچنین عیب یابی و تشخیص ایرادات گیربکس های اتوماتیک در تعمیرگاه گیربکس اتومات تک گیربکس به صورت رایگان انجام میشود. شما میتوانید برای عیب یابی رایگان گیربکس اتوماتیک خودروی خود با کارشناسان مجموعه تک گیربکس تماس بگیرید و فقط رزرو کنید تا در زمان تعیین شده به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

منبع: takgearbox.com

کد مطلب: 214419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *