۰
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۰

عضو کابینه جنگ اسرائیل: باید علیه ایران ائتلاف منطقه‌ای تشکیل دهیم

«بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل و عضو کابینه جنگ این رژیم خواستار تشکیل یک اتحاد منطقه‌ای به رهبری آمریکا علیه ایران شد.
عضو کابینه جنگ اسرائیل: باید علیه ایران ائتلاف منطقه‌ای تشکیل دهیم

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس، عضو کابینه جنگ رژیم اسرائیل گفت که تل آویو و واشنگتن باید یک ائتلاف منطقه‌ای برای «مهار ایران» تشکیل دهند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل و عضو کابینه جنگ این رژیم با بیان اینکه پس از حمله حماس در 7 اکتبر همه چیز تغییر کرده است، بر ضرورت «مهار ایران» برای تأمین امنیت اسرائیل تأکید کرد.

به نوشته الجزیره، او در سخنانی بار دیگر گفت که ارتش اسرائیل به رفح حمله نظامی خواهد کرد. بنی گانتس گفت که پس از حمله به رفح ارتش اشغالگر به خان یونس باخواهد گشت.

بنی گانتس افزود: «هیأت مذاکره کننده ما در کنار فشار نظامی در میدان، تلاش زیادی می‌کند، نبرد در غزه با درجات مختلف و حسب ضرورت و نیاز ادامه دارد».

وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل در ادامه گفت: «هرکسی که بروز تغییر بزرگ پس از 7 اکتبر را درک نمی‌کند، در اشتباه به سر می‌برد، همه باید در این نبرد حضور داشته باشند و مشارکت کنند، باید هر کسی که از زیر بار خدمت نظامی شانه خالی می‌کند، مجازات شود».

بنی گانتس، در خصوص شرایط شمال فلسطین اشغالی و جبهه لبنان نیز مدعی شد که تل آویو در صورت نیاز جنگ را گسترش خواهد داد، او گفت: «کشور لبنان هزینه آن را پرداخت خواهد کرد».

عضو کابینه جنگ رژیم اشغالگر همچنین مدعی شد: «شهروندانمان را در شمال به هر قیمتی که شده به خانه‌هایشان بار خواهیم گرداند، جنگ علیه حماس ادامه خواهد داشت و سربازان ما در غزه، کرانه باختری و لبنان خواهند جنگید».

وزیر جنگ اسرائیل در پایان خواستار تشکیل یک اتحاد منطقه‌ای به رهبری آمریکا علیه ایران شد.

ایجاد اتحاد منطقه‌ای علیه ایران ایده‌ای است که رژیم اشغالگر سال‌ها به دنبال آن است و یکی از اصلی‌ترین اهداف خود از عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی را اتحاد علیه ایران معرفی کرده؛ ایده‌ای که در عمل هیچ زمانی به واقعیت تبدیل نشده است.

در مقابل در پی جنگ غزه شرایط منطقه‌ای رژیم اشغالگر در بدترین وضعیت خود طی دهها سال اخیر قرار دارد.

کد مطلب: 214481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *