۰
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
واکنش‌ها نسبت به شهادت سيد رضی موسوی

تله اسرائيل برای درگيری ايران در جنگ غزه

شامگاه دوشنبه در حمله موشکي اسرائيل به سوريه مستشار ارشد نظامي ايران در اين کشور به شهادت رسيد. سردار سرتيپ پاسدار سيد رضي موسوي از ياران سردار حاج قاسم سليماني و مسئول پشتيباني جبهه مقاومت در سوريه بود.
تله اسرائيل برای درگيری ايران در جنگ غزه
 گروه سياسي- فهيمه جهازيان: شامگاه دوشنبه در حمله موشکي اسرائيل به سوريه مستشار ارشد نظامي ايران در اين کشور به شهادت رسيد. سردار سرتيپ پاسدار سيد رضي موسوي از ياران سردار حاج قاسم سليماني و مسئول پشتيباني جبهه مقاومت در سوريه بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،شهيد سيد رضي موسوي سال‌هاي طولاني‌ و عرصه‌هاي راهبردي، در دفاع از آرمان‌هاي اسلام، انقلاب و حريم اهل‌بيت‌(عليهم‌السلام) مجاهدتي سلحشورانه و خستگي‌ناپذير داشت. وي پس از اقدامات تروريستي و نقض مکرر امنيت در منطقه از سوي آمريکا و متحدانش، در مقام مستشاري براي کمک به مردم و دولت سوريه به اين کشور عزيمت کرده بود و در طول ماموريت خويش تلاش‌هاي موثري درجهت مقابله با نقشه‌هاي شيطاني و تفرقه‌افکنانه عليه امت اسلامي داشت. او بيش از سه دهه در مجاهدت مداوم و بي‌وقفه از نزديک‌ترين هم‌رزمان شهيد سليماني بود.
همين اتفاق ناخوشايند موجي از محکوميت و همچنين عصبانيت مسئولان کشور را در پي داشت و آنها در بيانيه‌ها و سخنراني‌هاي خود اين اقدام را محکوم کردند و به رژيم صهيونيستي اخطار دادند.
رژيم غاصب تاوان اين جنايت را ميدهد
در همان ساعات اوليه سپاه پاسداران در اطلاعيه‌اي که در آن اين خبر را اعلام کرد نوشت: بي ترديد رژيم غاصب و متوحش صهيونيستي تاوان اين جنايت را خواهد پرداخت. سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران،هم  اين اقدام تروريستي  به شدت محکوم و در بيانيه‌اي مطبوعاتي تاکيد کرد که جمهوري اسلامي ايران حقوق خود را براي اتخاذ تدابير لازم و پاسخ به اين اقدام در زمان و مکان مناسب محفوظ مي‌داند.
 سرلشکر پاسدار محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح نيز روز سه شنبه درپي شهادت سردار موسوي تاکيد کرد: سردار پرافتخار سپاه اسلام شهيد والامقام سيدرضي موسوي يار و همرزم ديرين شهيد قدس، سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني در حمله ناجوانمردانه رژيم صهيونيستي بار ديگر با نقض آشکار حاکميت سوريه و مغاير کنوانسيون‌هاي بين المللي، ماهيت تروريستي اين رژيم رو به زوال را آشکارتر ساخت.
در ادامه اين پيام آمده است: سردار سرتيپ پاسدار موسوي که به دعوت رسمي دولت قانوني سوريه به عنوان مستشار نظامي در اين کشور حضور پيدا کرده بود؛ سابقه‌اي طولاني در مقابله با تروريسم داشت.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: رژيم صهيونيستي که طي قريب به 3 ماه از عمليات افتخارآفرين طوفان الاقصي جز نسل‌کشي و حمله وحشيانه به مراکز مسکوني و بيمارستاني در غزه، به‌رغم همه ادعاها هيچ دستاورد نظامي ملموسي نداشته، اکنون براي خروج از اين باتلاق خود ساخته و انحراف افکار عمومي جهاني از جنايات خود از هيچ جنايتي فروگذار نمي‌کند، تا ضمن گستردن دامنه جنگ و درگيري به منطقه و کشاندن پاي هم پيمانان خود به اين معرکه براي پيشگيري از فروپاشي حتمي خود زمان بخرد از اين رو ترور سردار سرافراز، «شهيد سيد رضي موسوي» در اين چارچوب توهمي قابل ارزيابي است؛ اما سران جنايتکار اسرائيل که از سرگيجه ناشي از حوادث اخير خارج نشده‌اند در ترور اين شهيد سعيد هم دچار خطاي راهبردي شدند.
سرلشکر باقري تاکيد کرد: تحولات اخير، رژيم منحوس را به مرحله اي رسانده که هرگونه اقدام تروريستي و جنون آميز، نه تنها به ترميم پايه‌هاي متزلزل آنها کمک نخواهد کرد، بلکه محاصره محور مقاومت عليه خود را تنگتر از گذشته خواهد کرد.
وظيفه همه ما گرفتن انتقام است
حجت الاسلام سيد حسن خميني در پيامي درباره شهادت سردار سيد رضي موسوي آورده است: شهادت سردار عزيز پاسدار برادر سيد رضي موسوي(رحمت الله عليه) را به فرمانده کل قوا و مردم عزيز و همرزمان عزيزش تبريک و تسليت عرض مي‌نمايم. چنانکه امام عظيم الشأن ما فرمودند: «شهادت در راه خداوند زندگي افتخارآميز ابدي و چراغ هدايت براي ملتهاست. ملتهاي مسلمان بايد از فداکاري مجاهدين ما در راه استقلال و آزادي و اهداف مقدسه اسلام بزرگ الگو بگيرند؛ و با پيوستن به هم سد استعمار و استثمار را بشکنند.» و امروز هم اين وظيفه همه ما و همه مردم مسلمان است که در مقابل اين رژيم غاصب صهيونيستي بايستند و انتقام شهيدان غزه و لبنان و ايران اسلامي را از سردمداران جنايتکار آن بگيرند.
علي لاريجاني عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در پيامي شهادت سردار موسوي را تسليت گفت و نوشت: فداکاري او در اين راه مقدس، ميراث ارزشمند سردار رشيد اسلام، حاج قاسم سليماني بود که او به‌شايستگي آنرا به سر منزل مقصود رساند.
تجمع در برابر شوراي عالي
امنيت ملي
شماري از دانشجويان و مردم تهران دوشنبه شب با تجمع مقابل ساختمان شوراي عالي امنيت ملي، خواستار گرفتن انتقام خون شهيد سردار «سيدرضي موسوي» از رژيم صهيونيستي شدند.
تسليت سران قوا و معاون اول رئيس جمهوري
همچنين سيد ابراهيم رئيسي رئيس‌جمهوري در پيام تسليت شهادت سردار سيد رضي موسوي در حمله موشکي رژيم صهيونيستي به دمشق تصريح کرد: اين اقدام خباثت‌بار نشانه ديگري از سرخوردگي و عجز و ناتواني رژيم غاصب صهيونيستي در منطقه است و قطعا تاوان اين جنايت را خواهد داد.
حجت‌الاسلام  محسني‌اژه‌اي رئيس قوه قضائيه هم طي پيام تسليتي به مناسبت شهادت مستشار ايران در سوريه او را اين گونه توصيف کرد: سردار موسوي که از همرزمان سردار شهيد حاج قاسم سليماني بود در جبهه نبرد با تکفيري‌هاي مورد حمايت آمريکا و اسرائيل، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها کرد.
محمدباقر قاليباف نيز در پي اقدام رژيم صهيونيستي در مراسم رونمايي از مجموعة 40جلدي «ره‌نامه» تاکيد کرد که بي‌ترديد رژيم‌ سفاک صهيونيستي تاوان سنگين اين جنايت را پرداخت خواهد کرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني نيز در پيامي آورده است: اينجانب شهادت ايشان را به پيشگاه حضرت بقيه الله الاعظم( عج)، مقام معظم رهبري(مدظله)، ملت شريف و مقاوم ايران، همکاران و خانواده محترم و بزرگوارش تبريک و تسليت عرض مي‌نمايم و مطمئنم به فرموده عميق و والاي قرآني:» بل احياء عند ربهم يرزقون» متنعم به حيات حقيقي و مرزوق در جوار حق خواهد بود.
رژيم غاصب و نامشروع صهيونيستي هم بداند با ادامه اين قبيل جنايات هرگز نمي‌تواند روي آرامش به خود ببيند و تاوان اين قبيل جنايات رابه سختي خواهد داد و قطعا پيروزي از آن مومنان است که اين وعده الهي است؛«کَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ».
محمد مخبر معاون اول رئيس‌جمهوري هم شهيد سيدرضي موسوي را اينگونه توصيف کرد:  شهيد سيد رضي موسوي از سرداران شجاع و متعهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و از جمله همرزمان شفيق شهيد حاج قاسم سليماني بود که سوابق درخشاني در سال‌هاي دفاع مقدس و دفاع از حرم و حفظ کيان جمهوري اسلامي داشت.
تاوان سختي خواهيد داد
بهادري جهرمي در نشست خبري روز سه شنبه خود با خبرنگاران هم گفت: اين اقدام تروريستي در زمان و مکان مناسب قطعا با پاسخ مناسبي پاسخ داده خواهد شد. اين رژيم و حاميان آنها از جمله آمريکا و انگليس نمي‌توانند سرپوشي بر شکست تاريخي خود در جنگ غزه بگذارند.
شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي و جبهه پايداري انقلاب اسلامي هم با صدور بيانيه تسليت، بر ضرورت انتقام خون اين شهيد عزيز از رژيم غاصب صهيونيستي که نماد کاملي از تروريسم دولتي است، تاکيد کرد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هم در واکنش به ترور سردار سرتيپ پاسدار سيد رضي موسوي، از مستشاران نظامي با سابقه سپاه در سوريه در توئيت‌هايي جداگانه، تاکيد کردند که مسئوليت ترور شهيد موسوي مستقيما به عهده دولت بايدن است.
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم  از بررسي اقدام تروريستي رژيم صهيونيستي در شهادت شهيد سيدرضي موسوي در جلسه هفته آينده اين کميسيون خبر داد.
همچنين دبيرخانه دائمي کنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين مجلس در پيامي با اشاره به ترور سردار سيدرضي موسوي تاکيد کرد: رژيم صهيونيستي بداند شيشه عمرش که با طوفان‌الاقصي شکسته شد هرگز و هرگز با اين عمليات‌هاي بزدلانه ترميم نخواهد شد.
سردار طلايي نيک سخنگوي وزارت دفاع روز سه شنبه در بخشي از نشست خبري خود با با نمايندگان رسانه‌ها با اشاره به شهادت مستشار ايراني سردار سيدرضي موسوي، اظهار کرد: اين اقدام نشان‌دهنده خصلت تروريستي و نقض آشکار حاکميت کشور سوريه و همچنين ايجاد ناامني و تلاش براي جنگ‌افروزي‌هاي اين رژيم اشغالگر است و به طور حتم اين جنايت مستحق مجازات است. آنان بايد در انتظار تاوان عمليات اخير خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان اين عمليات، اين رژيم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد. پاسخ اين عمليات در زمان و مکاني اجرا خواهد شد که اهداف رژيم صهيونيستي از اينگونه عمليات‌ را محقق نکند. محسن رضايي فرمانده اسبق سپاه نيز در شبکه اجتماعي ايکس و در واکنش به شهادت سيدرضي موسوي نوشت: جنايت رژيم جنايتکار اسرائيل بدون پاسخ نمي‌ماند.
حجت الاسلام آقاجانپور رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع هم در بخشي از پيام تسليت خود به همين مناسبت آورده است: دشمنان ما بدانند که ما از کشته شدن در راه خدا هيچ ترس و اندوهي نداريم که: اَلْقَتْلُ لَنا عادَةٌ وَ کَرامَتُنَا الشَّهادَةُ. اين مبارزه و مقاومت و ايستادگي و حمايت از  جبهه مقاومت در مقابل زورگويي‌هاي ظالمان و مستکبران  ادامه خواهد يافت و به زودي زود طومار رژيم اشغالگر قدس پيچيده مي‌شود.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در پيامي به مناسبت شهادت سردار سرتيپ سيدرضي موسوي تاکيد کرد که بي ترديد اين جنايت وحشيانه با پاسخ مناسب جبهه مقاومت روبرو خواهد شد و سرلشکر پاسدار محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح  با تسليت شهادت سردار موسوي، تاکيد کرد که بي‌ترديد جنايات رژيم صهيونيستي بدون پاسخ نخواهد ماند.
علي اکبر احمديان دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در ديدار عادل عبدالمهدي شهادت سردار موسوي را تسليت گفت.
منابع خبري رژيم صهيونيستي شامگاه دوشنبه از آماده‌باش ارتش «اسرائيل» براي پاسخ احتمالي سپاه پاسداران به ترور شهيد «سيد رضي موسوي» خبر دادند.
گفتني است، روز دوشنبه تا ساعت 2 بعدازظهر سردار سيد رضي موسوي در سفارت ايران در سوريه بود. کار که تمام مي‌شود به سمت منزل مي‌رود و از آن‌جا که همسر در مدرسه مشغول کار بود، تا ساعت 16 در محل اقامت خود تنها ماند و حدود همان ساعت در حمله موشکي رژيم صهيونيستي هدف سه موشک قرار گرفت.
او مستشار نظامي رسمي ايران در سوريه بود و اقدام صهيونيست‌ها در شهادت رساندن ايشان برخلاف کنوانسيون‌هاي بين‌المللي است؛ بنابراين حق مقابله براي کشور قرباني (ايران) محفوظ است و به صورت طبيعي پاسخ اين جنايت در شرايط و زمان مناسب داده خواهد شد.
اين روايتي است از حسين اکبري، سفير ايران در سوريه که گفته است: اين اقدام ناجوانمردانه صهيونيست‌ها واکنشي نسبت به شرايطي که رژيم صهيونيستي در آن گرفتار شده و در همين چارچوب آنها ديوانه‌وار اقداماتي انجام مي‌دهند که بتوانند برخي از شکست‌هاي خود را جبران کنند، اين رژيم در مسائل داخلي خود با مشکلاتي روبه‌رو شده و همچنين در جريان 80 روز جنايت در غزه نيز نتوانسته به اهداف خود برسيد.
چه کساني مکان سيد رضي موسوي را لو دادند
سردار جعفر اسدي فرمانده اسبق مستشاران ايراني در سوريه و معاون بازرسي قرارگاه خاتم الانبيا(ص) با اشاره به شهادت سردار سيد رضي موسوي درسوريه توسط رژيم صهيونيستي گفت: رژيم صهيونيستي، هفته‌هاي گذشته هم همين مکان را به گمان اينکه شهيد سيد رضي موسوي در آنجا حضور دارد هدف گرفته بود ولي او در آن مکان نبود؛ ولي اين بار به واسطه جاسوس‌هايي که داشتند توانستند مکان دقيق حضورش را شناسايي کنند.
وي افزود: کاري که صهيونيستها انجام دادند کاري عقلاني و صحيح نبود ولي بنظر مي‌رسد که آنها مي‌خواهند به هرچيزي چنگ بزنند اما هيچ فايده اي برايشان ندارد.
سردار اسدي ادامه داد: آنها مي‌خواهند جنگ را گسترش دهند و دوستان اسرائيل هم مدام به ما مي‌گويند خويشتنداري کنيد اما چه سودي دارد اين خويشتنداري براي صهيونيستها؟
معاون قرارگاه خاتم الانبيا تصريح کرد: شهيد سيدرضي کارهاي زيادي را در سوريه انجام داده است و امين و مورد اعتماد حاج قاسم بود و مدير توانمندي بود که کارهاي خوبي در سوريه انجام داده است.
وي گفت: همه افراد در سوريه اين شهيد بزرگوار مي‌شناختند از بشار اسد گرفته تا ديگر افراد و با فعاليتها و خدمات سيدرضي آشنا هستند. سردار اسدي همچنين اظهار داشت: اسرائيل به دنبال اين است هرطور شده واکنشي از ايران با اين جنايات دريافت کند تا بتواند محل درگيري‌ها را با کمک ديگر کشورها از فلسطين خارج کند.
کد مطلب: 208792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *