۱
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۹

تودولیست چیست و چگونه انجام صدها کار ناممکن را باهم ممکن می کند؟

تا حالا پیش آمده که در طول هفته صدها کار داشته باشید، اما ندانید چطور و با چه ترتیبی آن‌ها را انجام دهید؟ تودولیست راه حل نهایی مشکل شماست.
تودولیست چیست و چگونه انجام صدها کار ناممکن را باهم ممکن می کند؟

اگر احساس می‌کنید کارهای عقب‌مانده زیادی برای انجام دادن دارید، سردرگم شده‌اید و فراموش می‌کنید کارهای مهمتان را انجام دهید، شما به یک تودولیست نیاز دارید. فکر نکنید شما یک فرد غیرعادی هستید و نمی‌توانید بدون کمک دیگران کارهایتان را انجام دهید، هزاران نفر هستند که با همین مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اما افرادی که یک تودولیست (دفتر لیست کارها) برای خودشان تهیه کنند، می‌توانند در محل کار و زندگی شخصی خود، نظم و ترتیب بیشتری داشته باشند و سر موقع کارهایشان را انجام دهند.

تودولیست چیست؟

دفترچه تودولیست یا دفتر برنامه‌ریزی انجام کارها دفتری است که می‌توانید داخل آن فهرست کاملی از کارهایی که باید انجام دهید را یادداشت کنید. با اولویت‌بندی و نوشتن کارها به ترتیب اهمیت، می‌توانید روزانه یا هفتگی به ترتیب آن‌ها را انجام دهید و به وظایف خود عمل کنید. وقتی‌که کارهایی که باید انجام دهید را در یک دفتر بنویسید و همه آن‌ها را یکجا ببینید، خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را اولویت‌بندی کرده و ابتدا به کارهایی که به توجه فوری شما نیاز دارند، رسیدگی کنید. بعد خرید تودولیست متوجه می‌شوید که کدام‌یک از کارها را می‌توانید به روزهای بعد موکول کنید و کدام‌یک از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

مزایای استفاده از  تودولیست (To Do List)

تودولیست یا لیست کارهایی که باید انجام دهید به شما کمک می‌کند تا بدون اضطراب یا سردرگمی زمان خودتان را مدیریت کنید. با نوشتن کارهای مهم هر روز می‌توانید اهداف خود را تا پایان روز مشخص کنید. حتی می‌توانید از شب قبل کارهایی که باید انجام دهید را داخل بهترین تودولیست بنویسید و در روز بعد در زمان خودتان صرفه‌جویی کنید و بر اساس اولویت‌بندی به ترتیب کارهای مهمتان را انجام دهید. خرید تودولیست از گروه هنری ناچو مزایایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

عدم سردرگمی

دستپاچگی و سردرگمی به خاطر زیاد بودن حجم کارها یکی از مشکلاتی است که همه ما با آن مواجه هستیم. درصورتی‌که با نوشتن فهرست کارها و برنامه‌ریزی برای انجام آن‌ها، خیلی راحت می‌توانیم از این سردرگمی نجات پیدا کنیم. انجام کارهای مهم در ابتدا باعث می‌شود تا نتیجه بهتری از فعالیت‌های روزانه بگیریم و کمتر در طول روز دچار مشکل شویم.

 

جلوگیری از فراموشی کارها

نوشتن کارهای روزمره در دفتر تودولیست، علاوه بر اینکه به ما کمک می‌کند از سردرگمی نجات پیدا کنیم، از فراموش کردن کارها هم جلوگیری می‌کند. خیلی از ما به خاطر اینکه کارهای مهم خودمان را فراموش می‌کنیم، احساس می‌کنیم که حافظه ضعیفی داریم. درصورتی‌که اگر تمام کارها را از قبل داخل یک لیست بنویسیم، به‌مرورزمان کمتر دچار مشکلی مانند فراموشی می‌شویم و هر زمان که نیاز داشته باشیم، می‌توانیم برای یادآوری کارها به نوشته‌هایمان مراجعه کنیم.

افزایش بهره‌وری در کارها

زمانی که ما بر اساس اولویت و اهمیت کارها، آن‌ها را انجام می‌دهیم، بهتر می‌توانیم به وظایف خودمان عمل کنیم. به‌این‌ترتیب بدون اینکه زمان زیادی هدر دهیم و اوقات مهم روزمان را برای انجام دادن کارهای کم‌اهمیت تلف کنیم، می‌توانیم توجهمان را به کارهای مهم معطوف کنیم. همین باعث می‌شود در انتهای روز بهره‌وری ما در انجام کارها افزایش پیدا ‌کند.

 

بالا رفتن انگیزه

وقتی‌که در انجام کارهای یک هفته موفق عمل کنیم و بینیم که برنامه‌ریزی چگونه می‌تواند ما را به اهداف بزرگ‌ترمان نزدیک کند، انگیزه پیدا می‌کنیم تا برای روزهای آینده هم از دفتر تودولیست استفاده کنیم. این‌طوری احساس می‌کنیم که همه کارها را تحت کنترل داریم و برای ادامه آن‌ها انگیزه پیدا می‌کنیم.

 

افزایش اعتمادبه‌نفس

یادداشت کردن کارهای روزمره در یک دفترچه تودولیست، انگیزه زیادی برای رسیدن به اهدافمان به ما می‌دهد. به این صورت می‌توانیم اهداف بلندمدت خودمان را به اهداف کوتاه‌مدت تقسیم کنیم و پس از دستیابی به اهداف کوچک‌تر و علامت زدن آن‌ها از داخل فهرست، اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کنیم تا برای رسیدن به اهداف بلندمدت تلاش کنیم.

چرا تو دو لیست مهم است؟

تا حالا برای شما پیش آمده که در طول هفته هزاران کار داشته باشید، اما ندانید چطور و  با چه ترتیبی آن‌ها را انجام دهید؟ قطعاً این اتفاق برای شما افتاده، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا یک راهکار بسیار ساده برای حل این مشکل وجود دارد. آن‌هم تهیه یک فهرست کامل از کارهای پیش رو است و برای این کار تهیه تودولیست ساده‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

اهمیت تودولیست به این خاطر است که می‌تواند به شما کمک کند روی وظایف و کارهایی که دارید تمرکز کنید و به‌راحتی آن‌ها را کنترل کنید. با نوشتن کارها در یک دفترچه تودولیست، طرح کلی در ذهن خودتان ایجاد می‌کنید و بر اساس این طرح می‌دانید که چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را قبلاً انجام داده‌اید. این‌طوری وظایف شما برای ادامه روز مشخص می‌شود و در ذهن شما یک فضای باز برای تفکر ایجاد می‌شود. همچنین به این صورت شما می‌توانید خلاق‌تر باشید و پس از تکمیل وظایف و حذف آن‌ها از لیست، انگیزه بیشتری برای ادامه کارها پیدا کنید. ازجمله دلایلی که نشان می‌دهند خرید تودولیست اهمیت زیادی در زندگی ما دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

سازمان‌دهی سریع و آسان وظایف

درست است که وظایف و کارهای روزانه ما بدون محدودیت هستند، اما باید به ترتیب اولویت سازمان‌دهی شوند. یک دفترچه تودولیست این امکان را به شما می‌دهد تا خیلی سریع و آسان با اولویت‌بندی کارها، آن‌ها را سازمان‌دهی کنید و کارهایتان را بهتر مدیریت کنید.

 

کمک به زمان‌بندی مناسب برای انجام وظایف

یکی از ویژگی‌های اساسی که انواع دفترچه های‌ تودولیست دارند این است که به شما کمک می‌کنند تا برای انجام کارها و وظایف خود زمان‌بندی کنید. شما باید ابتدا به میزان سختی و آسانی وظیفه خود توجه کنید و زمان واقع‌بینانه‌ای را برای به پایان رساندن آن انتخاب کنید. درصورتی‌که به توانایی‌های خودتان توجه نکنید و زمان کمی را برای انجام کارهای سخت در نظر بگیرید، مطمئناً شکست می‌خورید. بنابراین حتماً باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید سر موقع کارهای محوله را به پایان برسانید.

 

تودولیست چطور به ما کمک می‌کند؟

  • تهیه فهرستی از کارها می‌تواند هرج‌ومرج را در کار و زندگی روزمره ما کاهش دهد.
    با نوشتن کارها در دفترچه تودولیست، بین وظایف حرفه‌ای، کارهای خانه و وظایفی که در زندگی اجتماعی داریم، حدومرز قرار می‌دهیم. به این صورت می‌توانیم به همه کارها برسیم و مسئولیت‌های روزانه‌مان را به‌خوبی انجام دهیم.
    تهیه فهرست کارها به ما کمک می‌کند تا برای انجام کارهای روز بعد هم زمان کافی داشته باشیم.
    با یادداشت کردن کارها در دفتر تودولیست، این چرخه مرتب ادامه پیدا می‌کند و در کل هفته و کل ماه موفق‌تر عمل می‌کنیم.

طرز صحیح نوشتن تودولیست

این مهم است که فهرست کارها را چگونه تهیه می‌کنید. تهیه کردن یک لیست خوب و ساختاریافته، نیازمند دقت و توجه بالایی است. وقتی‌که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، باید بدانید از کجا شروع کنید و کدام‌یک از فعالیت‌ها را در اولویت قرار دهید. با اولویت‌بندی کارها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مهم‌ترین کارها را در ابتدا انجام می‌دهید و کارهایی که امکان موکول آن‌ها برای روزهای بعدی وجود دارد را در پایین فهرست یادداشت می‌کنید.

اکثر افراد به خاطر اینکه در اولویت‌بندی و تقسیم کارها دقت نمی‌کنند، شکست می‌خورند و مجبور می‌شوند فعالیت‌های خود را نیمه‌تمام رها کنند. نوشتن صحیح تودولیست علاوه بر اینکه می‌تواند به هر فرد کمک کند می‌تواند موجب موفقیت بیشتر یک گروه شود. نکاتی که باید برای نوشتن درست تودولیست به آن‌ها توجه داشته باشید عبارت‌اند از:

 

1. وظایف مهم را مشخص کنید.

تهیه یک لیست خوب شامل مهم‌ترین وظایفی است که باید در طول روز انجام دهید. می‌توانید 3 تا 5 کار مهم را برای یک روز یادداشت کنید و ازنظر اولویت به آن‌ها امتیاز بدهید. به این صورت برای انجام کارها ابتدا به سراغ مهم‌ترین آن‌ها می‌روید و دچار مشکل نمی‌شوید.

 

2. حتماً وظایف مهمتان را انجام دهید.

همیشه هدف داشته باشید و به دور از اهمال کاری، حتماً تمام کارهای مهمی که در دفترچه تودولیستنوشته‌اید را انجام دهید.

 

3. وظایف خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

مطمئناً یادداشت کردن کاری که تکمیل آن دو هفته طول می‌کشد در to do list اصلاً کار درستی نیست. به همین خاطر بهتر است این کار را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و در روزهای هفته بخش‌های مختلف آن را انجام دهید تا برای شما راحت‌تر باشد.

 

4. زمان را مدیریت کنید.

حتماً برای انجام کارهای خود زمان‌بندی کنید. این‌طوری نیازی نیست وقت زیادی را برای یک وظیفه صرف کنید و برای وظایف دیگرتان با کمبود وقت مواجه شوید.

 

کلام پایانی

تودولیست ابزاری است که به شما کمک می‌کند وظایف و کارهای خود را سازمان‌دهی کنید و به ترتیب اولویت شروع به انجام آن‌ها بکنید. به این صورت می‌توانید زمان خود را مدیریت کنید و انگیزه بیشتری برای انجام کارها در روزهای آینده داشته باشید. اگر می‌خواهید بهترین تودولیست را بخرید به سایت گروه هنری ناچو مراجعه کنید.

کد مطلب: 214947
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *