۰
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳

چه کسانی می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند و چه کسانی نمی‌توانند؟

کانادا در فهرست کشور‌هایی قرار دارد که هر ساله مهاجرین ایرانی زیادی را‌ پذیرش می‌کند. در واقع، سالیانه بیشتر از ۲۵۰ هزار نفر از افراد ساکن کشور‌های دیگر، برای زندگی بهتر مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند. برای مهاجرت به این کشور، باتوجه به روش مهاجرتی موردنظرتان باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. اما لازم به ذکر است که تمام افراد واجد شرایط مهاجرت به کانادا نیستند. قبل از مهاجرت باید بدانید که چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور هستند یا چه افرادی نمی‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. طبق قوانین اداره مهاجرت از پناهندگان کانادا، برخی از افراد اجازه ورود به خاک این کشور را ندارند. در واقع، با داشتن برخی از شرایط، دولت ممکن است که ویزای شما را ریجکت کرده و از ورود شما به این کشور خودداری کند. در این مطلب به بررسی این سؤال می‌پردازیم که چه کسانی می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند و کدام دسته از افراد واجد شرایط نیستند. بنابراین، خواندن این مطلب را قبل از تصمیم به مهاجرت از دست ندهید!
چه کسانی می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند و چه کسانی نمی‌توانند؟

کاندیدهای مناسب برای مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از دو طریق اخذ اقامت دائم و موقت صورت می‌گیرد. آیا می‌دانید که چه کسانی قادر به مهاجرت و اخذ اقامت موقت یا دائم هستند؟ در واقع، افراد از طریق چند راه مختلفمی‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. در این بخش همه آنچه باید درباره این موضوع بدانید را برای شما تهیه کرده‌ایم. جهت اطلاع دقیق از انواع روش‌های مهاجرت و کاندید‌های مناسب برای اخذ اقامت کانادا می‌توانید از تیم حقوقی کمک دریافت کنید.


مهاجران اقتصادی

مهاجران اقتصادی شامل کارگران ماهر و افراد دارای تجربه کاری هستند. از سال ۲۰۱۵، اداره مهاجرت (IRCC) سیستم الکترونیکی به نام اکسپرس اینتری را جهت مدیریت درخواست‌های اقامت دائم تحت برنامه‌های اقتصادی به متقاضیان ارائه می‌دهد.

کلاس تجاری

متقاضیان با استفاده از برنامه کلاس تجاری می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. مهاجرت از طریق دسته‌های تجاری برای کارآفرینان، مهاجران خوداشتغال و سرمایه‌گذاران دارای بودجه، مهارت و تجربه کافی بهترین گزینه است.

طبقه کارگر ماهر

برنامه تجارت ماهر فدرال برای افرادی مناسب است که قصد دارند بر اساس واجد شرایط بودن و داشتن تجربه کاری در یک تجارت خاص، اقامت دائم این کشور را به دست آورند. متقاضیان این برنامه مهاجرتی بر اساس توانایی خود و نقش آن‌ها در توسعه اقتصادی، واجد شرایط اخذ اقامت دائم هستند. گروه کارگران ماهر شامل کارگران و افرادی هستند که مهارت‌های شغلی، تحصیلات و تجربه کافی دارند.

برنامه اسپانسرشیپ خانواده

اگر خانواده‌تان در کانادا زندگی می‌کنند، واجد شرایط اخذ اقامت خواهید بود. شما می‌توانید با استفاده از برنامه اسپانسرشیپ خانواده مقیم این کشور شوید. اما خانواده‌تان در این کشور باید قادر به حمایت مالی از شما باشند. در غیر این صورت، با درخواست شما موافقت نخواهد شد.

کلاس تجربه کانادایی

کلاس تجربه کار کانادایی برای مهاجرانی پیشنهاد می‌شود که در حال حاضر در این کشور به صورت موقت مقیم هستند. مهاجران برای اخذ اقامت دائم می‌توانند برای مهاجرت از طریق این برنامه درخواست دهند. متقاضیانی که مدتی در کانادا زندگی کرده‌اند و دانش زبانی و تجربه کاری دارند، واجد شرایط اقامت دائم خواهند بود.

متقاضیان یافتن شغل

افرادی که از طرف کارفرما‌های کانادایی جاب آفر دریافت کرده‌اند، کاندید مهاجرت به این کشور هستند. شما می‌توانید با برنامه اسکیل ورکر و کارگر ماهر به این کشور مهاجرت کنید. به دلیل مواجه شدن دولت این کشور با کمبود نیروی کار، اخذ اقامت از این طریق بهترین راهکار است.

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری

آیا در کشور خودتان سرمایه‌گذار بسیار ماهر و باتجربه‌ای هستید؟ در این صورت می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و موقت از طریق سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ملک، ثبت شرکت و... اقدام کنید. اقدام جهت اخذ ویزای استارتاپ می‌تواند بهترین انتخاب برای متقاضیان مهاجرت از راه سرمایه‌گذاری باشد.

متقاضیان تحصیل در بهترین مراکز آموزشی

اگر هدف‌تان، تحصیل در برترین مدارس و دانشگاه‌های خارج از کشور است، می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. اما برای این کار باید در آزمون‌های مخصوص ورود به دانشگاه‌ها و مدارس کانادایی شرکت کرده و امتیازات لازم را کسب کنید. به علاوه، شما باید دارای گواهی نشان دهنده دانش زبانی، تمکن مالی و سایر مدارک مربوطه باشید تا بتوانید به کانادا مهاجرت کنید.

چه کسانی نمی‌ توانند به کانادا مهاجرت کنند؟

 

همانطور که گفتیم، همه افراد کاندید مناسبی برای مهاجرت به کشور کانادا نیستند. در واقع، دولت از پذیرش برخی از مهاجرین ایرانی و سایر کشورها امتناع می‌کند. اما کدامیک از از افراد در این دسته قرار می‌گیرند و چه عواملی باعث عدم پذیرش درخواست مهاجرت به کانادا می‌شوند؟ در این بخش به این سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

  • افراد دارای بیماری‌های جسمی و روانی سخت

دولت کانادا از پذیرش افراد دارای بیماری‌های سخت و واگیردار و مشکلات روانی امتناع می‌کند. در واقع، افراد دارای مشکلات روانی شدید از نظر دولت می‌توانند امنیت کشور را به خطر بیندازند. به علاوه، کسانی که به علت بیماری واگیردار به درمان متعدد نیاز دارند، نمی‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. از نظر دولت، مهاجرت این افراد به کانادا می‌تواند سلامت عموم را به خطر بیندازد.

  • داشتن سوء پیشینه و سوابق کیفری

دولت کانادا به امنیت ساکنین کشور اهمیت زیادی می‌دهد. در واقع، داشتن سوء پیشینه مهاجرین می‌تواند تهدیدی برای کانادایی‌ها باشد. به همین خاطر، افراد دارای سوابق کیفری، واجد شرایط اخذ روادید یا مهاجرت به این کشور نیستند.

  • عدم متقاعد‌سازی افسر اداره مهاجرت

یکی از دلایلی که باعث می‌شود که کاندید مناسبی برای دریافت ویزای کانادا نباشید، عدم متقاعدسازی افسر اداره مهاجرت است. شما به عنوان مهاجر باید به افسر ثابت کنید که شرایط مهاجرت را دارید. به علاوه، در جلسه مصاحبه با افسر باید در زمینه هدف از مهاجرت، مدارک اقامتی، نوع روش مهاجرتی و... اطلاعات لازم را به افسر ارائه دهید. اگر دلایل و مدارک قانع‌کننده‌ای نداشته باشید، نمی‌توانید مهاجرت به کانادا را در برنامه‌تان قرار دهید.

  • عدم تمکن مالی کافی

یکی از الزامات مهاجرت این است که متقاضی قادر به تأمین تمام هزینه‌های زندگی خود و سایر اعضاء خانواده باشد. مسلماً بدون داشتن تمکن مالی و بودجه کافی نمی‌توانید به کانادا یا سایر کشور‌های خارجی مهاجرت کنید. در واقع، از شروط اصلی مهاجرت، داشتن تمکن مالی است. به همین خاطر، کسانی که تمکن مالی و سرمایه کافی جهت زندگی در کانادا را ندارند، نمی‌توانند به مهاجرت فکر کنند. در واقع، این افراد نمی‌توانند به هیچ کدام از شهر‌های کانادا مهاجرت کنند و در صورت ارائه درخواست، با ریجکتی مواجه خواهند شد.

  • ارائه اطلاعات نادرست

برخی از افراد به اشتباه، اسناد و مدارکی را ارائه می‌دهند. کسانی که اطلاعات خود را به صورت نادرست و جعلی به افسر ارائه می‌دهند، نمی‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. در واقع، اگر هم مدارک خود را ارسال کنید و تا مراحل انتهایی پیش بروید، درخواست‌تان موردپذیرش قرار نمی‌گیرد.

  • عدم ارتباط با کشور مبدا

در صورتی که ارتباط خود با کشور مبدا را به اثبات نرسانید، نمی‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. در واقع، برای اقامت‌های موقت، متقاضی باید ثابت کند که پیوند قوی با کشور خود دارد. اگر افسر اداره مهاجرت متقاعد نشود که فرد بعد از تمام شدن اقامت موقت به کشور خود برمی‌گردد، درخواست وی موردپذیرش قرار نمی‌گیرد.

اقدامات لازم برای پذیرش درخواست مهاجرت

 

عدم پذیرش درخواست مهاجرت، بزرگترین مانع برای افرادی است که قصد تحصیل، کار و اقامت در کانادا را دارند. هر ساله بسیاری از متقاضیانی که قصد دارند که اقامت کانادا را به دست آورند با ریجکت شدن ویزا مواجه می‌شوند. اما برای اینکه بتوانید با خیال راحت و بدون ترس از ریجکتی به این کشور مهاجرت کنید، باید اقدامات لازم را انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

  • نشان دادن تمکن مالی

شما می‌توانید مدارک نشان دهنده تمکن مالی خود را جهت پذیرش درخواست ارائه دهید. گردش حساب و صورت حساب بانکی و فیش حقوقی می‌توانند تمکن مالی شما را به اثبات برسانند. از آنجایی که این میزان تمکن مالی هر سال تغییر می‌کند، جهت اطلاع دقیق باید با کارشناسان حقوقی در ارتباط باشید. با این حال، به خاطر داشته باشید که تمکن مالی برای پذیرش درخواست ویزا در سال جدید برای اخذ روادید تحصیلی افزایش پیدا کرده است. جهت اطلاع دقیق از تمکن مالی برای دریافت هر یک از ویزا‌ها در سال ۲۰۲۴ می‌توانید اخبار مربوطه را دنبال کنید.

  • ارائه مدارک به صورت کامل

متقاضیان باید اسناد مربوط به درخواست روادید را به صورت کامل برای اداره مهاجرت ارسال کنند. در واقع، این اسناد با توجه به نوع روش مهاجرتی مشخص می‌شوند. به عنوان مثال، جهت دریافت روادید تحصیلی که از ویزا‌های پرطرفدارتر کانادایی است، باید ریزنمرات، مدرک دیپلم و سایر مدارک خود را ارائه دهید.

  • ارائه اسناد نشان دهنده وضعیت سلامتی‌تان

در صورت نیاز به اقامت در کانادا به مدت بیشتر از ۶ ماه باید معاینات پزشکی را انجام دهید. در واقع، انجام آزمایش و تست جهت بررسی سلامت جسمی و روحی لازم است. برای اینکه شرایط مهاجرت به این کشور را داشته باشید، باید سلامت خود را به دولت ثابت کنید.

  • اثبات بازگشت به مبدا بعد از تمام شدن اقامت موقت

همانطور که گفتیم، یکی از دلایلی که منجر به عدم پذیرش درخواست ویزا می‌شود، اثبات بازگشت به مبدا پس از به اِتمام رسیدن اقامت موقت است. در واقع، ویزای دانشجویی و تحصیلی به صورت موقت اعتبار دارد. به همین خاطر، جهت اینکه اقامت موقت کانادا را به دست‌آورید، باید مدارک مبتنی بر اثبات بازگشت به مبدا از قبیل اثبات روابط خانوادگی یا وابستگی به دلایل شغلی را ارائه دهید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که اطلاعات جامعی را درباره این به شما ارائه دهیم که چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزا هستند. به علاوه، شرایطی که باعث عدم دریافت روادید می‌شوند را نیز در اختیار شما قرار دادیم. با درنظر گرفتن این موارد می‌توانید آگاهانه‌تر برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنید. با این حال، در صورت تمایل به دریافت جزئیات بیشتر درباره این موضوع می‌توانید از وکلای حقوقی کمک بگیرید. وکلای حقوقی elenoora برای جلوگیری از ریجکتی درخواست، واجد شرایط بودن شما را جهت دریافت روادید بررسی می‌کنند. با کمک گرفتن از وکلای حقوقی النورا می‌توانید با اطمینان بیشتر به سمت دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور حرکت کنید!

 

 

کد مطلب: 216565
برچسب ها: کانادا مهاجرت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *