۰
يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۵

جزئیات ترسناک تیراندازی در پایتخت با ۴ کشته

 به دنبال جان باختن شهروندی که در جریان درگیری مسلحانه پلیس و شرور مسلح زخمی شده بود، جان باخته‌گان این حادثه به ۴ نفر رسید. در جریان این درگیری مسلحانه، ۳ مامور پلیس به شهادت رسیده و شرور مسلح کشته شده بود.
جزئیات ترسناک تیراندازی در پایتخت با ۴ کشته

 به دنبال جان باختن شهروندی که در جریان درگیری مسلحانه پلیس و شرور مسلح زخمی شده بود،  جان باخته‌گان این حادثه به ۴ نفر رسید. در جریان این درگیری مسلحانه، ۳ مامور پلیس به شهادت رسیده و شرور مسلح کشته شده بود.

 ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه سی ام اردیبهشت، ماموران گشت پلیس در یکی از خیابان های شرق پایتخت به مردی مشکوک شدند. او کنار موتورش ایستاده بود و رفتارهایش مشکوک بود. وقتی ماموران به سراغ وی رفتند، او سلاحی از جیبش بیرون کشید و اقدام به تیراندازی کرد. گلوله به یکی از ماموران پلیس اصابت کرد و او برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند. مامور پلیس اگرچه تحت درمان قرار گرفت اما به رغم تلاش پزشکان، به شهادت رسید. گزارش این حادثه مرگبار به قاضی امیرحسین علیمردان بازپرس جنایی تهران اعلام شد و به دستور وی، گروهی از کارآگاهان جنایی تحقیقات خود را آغار کردند. ماموری که به درجه شهادت رسیده بود، فرزاد روزبهانی نام داشت، گروهبان یکم و از ماموران گشت عملیاتی کلانتری نارمک بود که گلوله به سینه وی اصابت کرده بود.

 یکی از شاهدان درباره حادثه گفت: مامور پلیس به مرد موتور سواری مشکوک شده بود و به او دستور ایست داد. وقتی مامور پلیس برای بازرسی از آن مرد از موتورسیکلتش پیاده شد و در حال حرکت به طرف مرد موتورسوار بود ناگهان وی کلت کمری از جیبش بیرون آورد و سینه مامور را هدف قرار داد. مامور پلیس انتظار چنین صحنه ای را نداشت و مرد تیرانداز هم آنقدر سریع عمل کرد که مامور پلیس نتوانست، ‌ عکس العملی از خود نشان بدهد. پس از این حادثه مامور غرق در خون شد و مرد مسلح هم فرار کرد.

درگیری دوباره

مرد مسلح پس از فرار به یکی از خیابان های شرق پایتخت رفت. او با دیدن دکه‌ای، توقف کرد تا برای خودش سیگار بخرد. در آنجا چشمش به مامور پلیس دیگری افتاد و بی‌محابا اقدام به تیراندازی کرد. در جریان این تیراندازی، گلوله ها به مامور پلیس و شهروندی که در حال عبور از آن منطقه بود، اصابت کرد وهردو راهی بیمارستان شدند. دومین مامور پلیس استوار یکم احسان منشی زادگان نام داشت که او هم به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید. مرد مسلح در ادامه فرارش به سمت یک جگرکی در میدان رسالت رفت. در آن لحظه، یک تیم از ماموران برای دستگیری سارقان منزلی در آن حوالی اعزام شده بودند که مرد مسلح با دیدن آنها اقدام به تیراندازی کرد. این بار هم چند شهروند و مامور پلیس زخمی شدند که یکی از ماموران به نام سرگرد مسعود کرمی به شهادت رسید. در این درگیری مسلحانه، مرد مسلح نیز مجروح شد اما در راه انتقال به بیمارستان کشته شد. با کشته شدن مرد مسلح و تحقیقات پلیسی معلوم شد که وی اعتیاد شدیدی به مخدر گل داشته است. او مغازه لوستر فروشی داشت و پولدار بود اما به گفته خانواده‌اش از یک سال قبل معتاد به گل شده بود. خانواده‌اش می‌گفتند که وی زمانی که گل مصرف می کرد توهم به سراغش می آمد و تصور می‌کرد عده‌ای در تعقیبش هستند. به همین دلیل موبایل گرانقیمتش را فروخت و یک اسلحه خرید.

اظهارات خانواده این مرد در حالی بیان می‌شد که طبق تحقیقات پلیس، وی یک قاچاقچی مواد مخدر بود.

در حالی که تحقیقات در این پرونده در دادسرای جنایی تهران ادامه دارد، از بیمارستان خبر رسید که یکی ۵ نفری که در این حادثه با گلوله مرد مسلح مجروح شده بودند بر اثر شدت جراحات جانش را از دست داد و به این ترتیب در این حادثه ۳ مامور پلیس به شهادت رسیدند و یک شهروند عادی نیز جان باخت.

تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

کد مطلب: 216719
برچسب ها: تیراندازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *