۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۵

سفر قریب‌الوقوع اوباما به سرزمین‌های اشغالی

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریكا گفت كه آغاز دوره دوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما و تشکیل دولت جدید اسرائیل فرصت مناسبی برای تاکید دوباره بر رابطه عمیق آمریکا و اسرائیل است.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این نخستین سفر اوباما به سرزمین‌های اشغالی به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود.
قرار این سفر در ماه ژانویه و زمانی گذاشته شد که اوباما برای تبریک به انتخاب مجدد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل با وی تماس گرفت.
کاخ سفید هنوز درباره جزئیات این سفر اظهارنظر نکرده است اما کانال تلویزیونی ۱۰ اسرائیل گزارش داد که این سفر در تاریخ ۲۰ مارس سال جاری میلادی انجام خواهد شد.
«تامی ویتور» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریكا گفت: «آغاز دوره دوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما و تشکیل دولت جدید اسرائیل فرصت مناسبی برای تاکید دوباره بر رابطه عمیق آمریکا و اسرائیل است.»
وی گفت كه این سفر فرصتی خواهد بود که دو طرف درباره مسائلی مانند ایران و سوریه گفت‌وگو کنند.
«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید هم گفته است كه اوباما در این سفر با مقام‌های مسئول دیدار كرده و با آنها از نزدیک درباره مسائل منطقه‌ای صحبت و همکاری خواهد کرد.
اوباما آخرین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی به سرزمین‌های اشغالی و اردن سفر کرد. در آن زمان وی کاندیدای ریاست جمهوری بود.
اوباما بارها به دلیل سفر نکردن به سرزمین‌های اشغالی به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا توسط حامیان اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفته است.
زمانی كه باراک اوباما در دوره اول ریاست‌جمهوری خود در پی سفر به مصر از سرزمین‌های اشغالی دیدار نکرد، باعث سرخوردگی بسیاری از اسرائیلی‌ها شد.
این سفر می تواند نگرانی عده‌ای از سردی روابط دو طرف را کاهش دهد.
روابط اوباما با نخست‌وزیر اسرائیل همواره پرتنش بوده است.
موضع بنیامین نتانیاهو در پی انتخابات اسرائیل تضعیف شد با این همه اگر بتواند دولت ائتلافی خود را در آغاز بهار تشکیل دهد، می‌تواند از نفوذ قابل توجهی برخوردار شود.
کد مطلب: 22058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *