۱
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۶
گفت و گوی پایگاه خبری فریادگر با معاون وزیر ورزش و جوانان

از ما نپرسید چرا انتخابات کمیته المپیک برگزار نمی شود!

با یک دیپلماسی منطقی می توان مشکل کشتی را حل کرد
از ما نپرسید چرا انتخابات کمیته المپیک برگزار نمی شود!

در روزهایی که حذف کشتی به عنوان مدال آورترین ورزش ایران در میادین المپیک از این بازیها، کل جامعه ورزش ایران را به تکاپو انداخته و البته نگران کرده است، با این حال یک سری اتفاقات از جمله عدم تایید برخی موارد اساسنامه کمیته ملی المپیک کشورمان از سوی کمیته بین المللی المپیک ( i.o.c ) دوباره جو ورزش ما را ملتهب و تمامی جامعه ورزش را نگران کرده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در روزهای اخیر شنیده شد که i.o.c بعضی از موارد اصلاح شده اساسنامه کمیته ملی المپیک کشورمان را تایید نکرده و این یعنی این که بازهم جامعه ورزش روزهای پرالتهابی را سپری کند تا بالاخره ببینیم تکلیف کمیته ملی المپیک و همچنین یک سری فدراسیونهای تعلیق شده چه خواهد شد. درحاشیه برگزاری رقابتهای کیوکوشین کاراته، جام دوستی، فرصتی دست داد تا با دکتر "سید حمید سجادی" معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد مسائل روز ورزش کشور به خصوص کشتی و همچنین مشکلات کمیته ملی المپیک گفت و گو کنیم که ماحصل گفت و گوی پایگاه خبری فریادگر با سجادی چنین شد:
در شرایطی که خبر حذف کشتی از مسابقات المپیک توسط تعدادی از مسئولان کمیته بین المللی المپیک و البته رسانه های داخلی و خارجی اعلام شده، با این حال برخی معتقدند هنوز این مساله قطعی نشده است. به نظر شما حرف کدامیک از این دو گروه را می بایست باور کرد؟
ببینید کشتی هنوز حذف نشده و این تنها درحد یک پیشنهاد از سوی IOC بوده است.
اما تمام دنیا از این خبر مطلع شدند!
گفتم که فعلا در حد پیشنهاد است. در همین رابطه هم وزارت ورزش، هم کمیته ملی المپیک و همچنین تمامی فدراسیون های کشورهای صاحب کشتی با این تصمیم مخالف هستند و دارند این مساله را پیگیری می کنند.
دستگاه ورزش ما از جمله وزارت ورزش برای حل این مشکل چه راهکاری را در نظر دارد؟
همان طور که گفتم وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون جهانی کشتی ( فیلا ) و همه کشورهای صاحب کشتی پیگیر جلوگیری از حذف کشتی از رقابتهای المپیک هستند و با نامه نگاری به فیلا قطعا این مساله منتفی خواهد شد. به هرحال همه کشورها از حذف کشتی ناراحتند.
... و این ناراحتی برای ایران از همه بیشتر است. چرا که کشتی ورزش اول ما در تاریخ بازیهای المپیک بوده است.
بله، البته این تنها ما نیستیم که متضرر می شویم. کشتی علاوه بر ایران یکی از رشته های مدال آور برای کشورهای صاحب نام از جمله: ترکیه، روسیه، آمریکا و کوبا است. پس برای جلوگیری از حذف کشتی از مسابقات المپیک باید دیپلماسی منطقی داشته باشیم و از روی احساس تصمیم نگیریم.
موضوع مهم بعدی، ایراداتی است که i.o.c به اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران گرفته، آن هم در شرایطی که قرار است روز دوشنبه ( ۲۹ بهمن ) مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شود. یعنی این جلسه ربطی به ایرادات i.o.c ندارد؟
در این نشست قرار است گزارش عملکرد یک ساله بررسی شود. البته پیشنهادهایی هم برای اصلاح اساسنامه مطرح خواهد شد. به هرحال این مجمع هر چه زودتر برگزار شود، به نفع جامعه ورزش کشور خواهد بود و من به عنوان عضو این مجمع به نظر اعضا احترام می گذارم.
سوال ما را به درستی پاسخ ندادید. آیا درست است i.o.c به برخی موارد اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران ایراد گرفته؟
من هم چیزهایی شنیده ام. البته باید از موارد مطرح شده اطلاع پیدا کنم، بعد نظر بدهم. باید دید از داخل کشور چه مسائلی منعکس شده و آنها چه نقایصی را دیده اند.
پس معتقدید بازهم از داخل کشور کارهایی انجام شده؟
بله متاسفانه!
از جمله ایرادهای i.o.c به اساسنامه کمیته ملی المپیک کشورمان این است که روسای برکنار شده برخی فدراسیونها می بایست در مجمع کمیته المپیک حضور داشته باشند. چرا که عضو هیات رئیسه هستند. نظر شما در این باره چیست؟
این مساله کذب محض است. طبق اساسنامه i.o.c فدراسیونهایی که المپیکی هستند، رئیس یا نماینده آنها می توانند در مجمع کمیته ملی المپیک شرکت کنند. همان طور که گفتم باید ببینیم از ایران به IOC چه منعکس شده و کمیته ملی المپیک چه پیشنهادی داده است. متاسفانه این هم از آن اخباری کذبی است که از داخل منعکس می شود.
فکر می کنید چرا انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار نمی شود یا مدام به تعویق می افتد؟
این را از وزارت ورزش نپرسید! اما این انتخابات هرچه زودتر برگزار شود، به نفع ورزش کشور است و البته خواسته مردم نیز هست.
در هفته های اخیر صحبت از برکناری "علی کفاشیان" مطرح شده که گویا قرار است در مجمع آتی فدراسیون فوتبال این قضیه قطعی شود. در این مورد چه نظری دارید؟
دراین خصوص چیزی نشنیده ام.
کفاشیان چندی پیش اعلام کرد برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کاندیدا خواهد شد. موضع وزارت ورزش و جوانان در قبال این تصمیم وی چه خواهد بود و آیا وزارت ورزش از کاندیداتوری رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان حمایت خواهد کرد؟
در خصوص کاندیداتوری کفاشیان درa.f.c بی خبرم. دراین باره چیزی به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ نشده است. اما اگر از ما مشورت بخواهند، حتما به ایشان مشاوره فکری خواهیم داد.

کد مطلب: 23178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *