; ?> تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کره شمالی - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۰

تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کره شمالی

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در بروکسل به بهانه آزمایش هسته‌ای هفته قبل کره شمالی، تحریم‌های شدیدتری را علیه پیونگ‌یانگ وضع کردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، اعضای اتحادیه اروپا امروز در نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی را تصویب کردند. این تحریم‌ها با هدف محدود کردن توان تجاری پیونگ‌یانگ و به بهانه آزمایش هسته‌ای تصویب شده که کره شمالی هفته قبل انجام داد.
یک دیپلمات عضو اتحادیه اروپا گفته است که این تحریم‌ها علاوه بر تشدید تحریم‌هایی که شورای امنیت در ماه ژانویه علیه کره شمالی تصویب کرد، از مبادلات اوراق بهادار، طلا و فلزات گرانبها، و همچنین الماس با این کشور جلوگیری می‌کند.
«گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: ما برای تشدید تحریم‌ها تلاش کردیم. این اقدام پاسخی است به برنامه هسته‌ای که نه تنها منطقه بلکه ساختار امنیت تمام جهان را در معرض خطر قرار داد.
بنا بر این گزارش تحریم‌های جدید فروش تجهیزاتی را که امکان استفاده در موشک‌های بالستیک را دارند و همچنین آلیاژهای خاصی از آلومینیوم به کره شمالی را نیز ممنوع کرده است.
بانک‌های کره شمالی هم از این پس حق افتتاح شعبه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ندارند و بانک‌های اروپایی هم نمی‌توانند در این کشور شعبه‌ای راه‌اندازی کنند.
کد مطلب: 23416
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *