۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۹

افزایش ۴ دلاری قیمت نفت ایران در ماه فوریه

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، قیمت نفت سنگین ایران در فوریه ۲۰۱۳(بهمن ۹۱) با افزایش ۳.۷۲ دلاری نسبت به ماه قبل به ۱۱۲.۲۴ دلار در هر بشکه رسیده است.
فارس: بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه فوریه ۲۰۱۳ برابر با بهمن ۹۱ با ۳.۷۴ دلار افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۱۱۲.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.
به نوشته این گزارش، در ماه ژانویه هر بشکه نفت اوپک در برابر ۱۰۹.۲۸ دلار معامله شد و تمامی نفت‌های این سازمان در ماه فوریه با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند.
بیشترین افزایش مربوط به نفت مری ونزوئلا بوده است که ۴.۹۵ دلار در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه افزایش یافته است.
در همین ماه متوسط قیمت نفت سنگین ایران ۱۱۲.۲۴ دلار گزارش شده که نسبت به ماه ژانویه ۳.۷۲ دلار افزایش را نشان می‌دهد. متوسط قیمت نفت سنگین ایران از فوریه ۲۰۱۲ تا فوریه ۲۰۱۳ برابر با ۱۱۰.۲۹ دلار به ازای هر بشکه عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه فوریه به ازای هر بشکه به این شرح است : نفت سبک عربستان ۱۱۳.۹۵ دلار ، نفت سبک عراق ۱۱۰.۴۸ دلار، نفت بونی‌لایت نیجریه ۱۱۸.۶۹ دلار، ‌سیدر لیبی ۱۱۶.۲۹ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۱۶.۲۲ دلار، نفت سنگین ایران ۱۱۲.۲۴ دلار، نفت صادراتی کویت ۱۱۱.۷۹ دلار، نفت مارین قطر ۱۱۰.۹۴ دلار، نفت مری ونزوئلا ۱۰۱.۹۴ دلار، نفت موربان امارات ۱۱۳.۹۲ دلار، نفت اورینت ارکوادور ۱۰۳.۴۱ دلار و نفت صحرای الجزایر ۱۱۶.۹۹.
قیمت نفت برنت نیز در ماه فوریه با ۳.۲۸ دلار افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۱۶.۲۹ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت سبک و شیرین آمریکا نیز در این ماه با ۰.۵۴ دلار افزایش به ۹۵.۳۱ دلار در هر بشکه رسید.
کد مطلب: 25622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *