۰
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۹

بلیت سینماها گران شد

سخنگوی شورای صنفی نمایش از تصویب قیمت جدید بلیت‌های سینما و اعمال قیمت جدید از ۲۷ اسفندماه خبر داد.
مهر: حبیب کاووش سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: با بیان این که هر چند قرار بود قیمت نهایی بلیت‌های سینما روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه تصویب شود، شورای صنفی نمایش تصمیم گرفت جلسه فوق‌العاده‌ای را درباره تصویب قیمت بلیت سینماها صبح امروز ۲۶ اسفندماه برگزار کند که در نهایت قیمت بلیت سینماها در سال آینده مشخص شد.
وی توضیح داد: براساس تصویب نهایی شورای صنفی نمایش، قیمت بلیت سینماهای مدرن، ۶ هزار تومان، ممتاز ۵ هزار تومان، درجه یک ۴ هزار تومان و درجه دو ۲ هزار و پانصد تومان درنظر گرفته شد.
کاووش در پایان گفت: افزایش قیمت بلیت‌های سینما از فردا در سینماهای کشور اعمال خواهد شد.
با تصویب قیمت بلیت های سینما در سال ۹۲، بلیت سینما نسبت به سال ۹۱ ، ۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته است، این درحالی است که وضعیت اقتصادی جامعه در شرایط کنونی به گونه ای است که با بلیت ۶ هزار تومانی بسیاری از خانواده ها نمی توانند از یکی از ساده‌ترین تفریحات فرهنگی و هنری استفاده کنند. در حالی که محمد اشرفی رئیس انجمن سینماداران معتقد است که این افزایش قیمت چندان چشم‌گیر نبوده و سینما برای زنده ماندن نیاز به چنین افزایشی داشت.
در سال‌های اخیر، سینماداران در پایان هر سال به بهانه عدم توانایی پرداخت هزینه سینماهای خود، درخواست افزایش قیمت بلیت‌ها را دارند اما به دلیل افزایش بلیت سینما، هر سال تعداد مخاطبان هنر هفتم نسبت به سال قبل کمتر می‌شود.
البته سیدضیاء هاشمی رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان بر این باور است که اگر یک فیلم خوب در سینما نمایش داده شود، مردم به هر قیمتی برای دیدن آن فیلم به سینما می روند. 

کد مطلب: 25968
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *