۰
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۰

بازداشت چند نفر در ارتباط با پرونده مالی بنیاد شهید

امیر خجسته، نماینده مجلس شورای اسلامی ، از بازداشت چندین نفر در رابطه با پرونده مالی بنیاد شهید و دو نهاد وابسته به این بنیاد، بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر، خبر داد.
خانه ملت: خجسته با بیان این که دامنه تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید، تا بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر گسترده شده گفت: «گزارش‌های کاملی به مجلس می‌رسد؛ حکم جلب تعدادی صادر شده است. تعدادی نیز به خارج از کشور سفر کرده‌اند و تعدادی هم دستگیر شده‌اند.»
به گفته او، آن‌ چه باعث «حساسیت مجلس» نسبت به فعالیت‌های بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر شده، «شکایت» ایثارگران از آنهاست و گزارش‌های رسیده نیز حکایت از «مشکلات عدیده» این دو نهاد اقتصادی دارد.
امیر خجسته با اشاره به پرونده مالی بانک دی گفت: «به چه دلیل حقوق ایثارگران در حساب‌های بانک دی ریخته و سپس برداشته می‌شود؟ ما حکم صادر نمی‌کنیم، اما با شروع تحقیق و تفحص سراغ این افراد می‌رویم. بنا بر نامه‌های رسیده از ایثارگران، حقوق به حساب‌ها ریخته، برداشته و سپس برگردانده شده است.»
روزنامه خراسان تابستان سال جاری نوشت که ماموران سازمان بازرسی کل کشور به هنگام تجسس خود در امور مالی بنیاد شهید متوجه این اختلاس میلیاردی شدند که گفته می‌شود «یکی از مدیران باسابقه بنیاد» عامل آن است.
ماجرای دیگری نیز که در این روزهای اخیر باعث شد بار دیگر رسانه‌ها به بنیاد شهید توجه کنند، «تهدید» نمایندگانی بود که خواهان تحقیق و تفحص مجلس از این بنیاد شده‌اند.
این نمایندگان ادعا کرده‌اند که «مسئولان بنیاد شهید» آنها را تحت فشار قرار داده‌اند تا از تحقیق درباره این بنیاد صرف‌نظر کنند.
اکنون نیز امیر خجسته، عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس، این ماجرا را تایید می‌کند و می‌گوید: «[مسئولان بنیاد شهید] با دادن پیغام به یکی از نمایندگان که فرزند شهید است وی را تهدید کردند که یا از ادامه فعالیت در این زمینه دست برمی‌دارید یا انتخابات آینده برایت مشکل‌ساز می‌شود.»
به گفته امیر خجسته، محورهای تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید، «اقدامات و تصمیمات خلاف قانون و خارج از اختیار از سوی ریاست بنیاد، مانند انسداد پرونده ایثارگران، برداشت خلاف قانون از حساب‌های ایثارگران و سپس عودت آن پس از چند ماه به حساب‌ها، افزایش میزان شکایات در مراجع قضایی از بنیاد شهید و بی‌عدالتی در نظام پرداخت ایثارگران» است.
کد مطلب: 25989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *