۰
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۵
ماجرای توهین بنیاد شهید به خانواده شهدای هسته ای چه بود؟

بهتر نیست قاضی زاده هاشمی به سازمان بورس برود؟!

«گل بود به سبزه نیز آراسته شد. بعد از همه اتفاقات عجیب در بنیاد شهید، کار به جایی رسیده که نهادی که موجودیتش را از شهدا و خانواده شهدا می‌گیرد، با کمال وقاحت و بی ادبی دیداری را خود ترتیب داده و خواهان آن بوده، لغو می‌کند و به همسران شهدای هسته‌ای توهین می‌کند. آقایان، پدرمان رفت و نیست که در دهانتان بزند. ما که نمرده‌ایم که به مادرمان توهین کنید. ما که حلوای این بنیاد را خوردیم و فاتحه‌اش را فرستادیم.»
بهتر نیست قاضی زاده هاشمی به سازمان بورس برود؟!
«گل بود به سبزه نیز آراسته شد. بعد از همه اتفاقات عجیب در بنیاد شهید، کار به جایی رسیده که نهادی که موجودیتش را از شهدا و خانواده شهدا می‌گیرد، با کمال وقاحت و بی ادبی دیداری را خود ترتیب داده و خواهان آن بوده، لغو می‌کند و به همسران شهدای هسته‌ای توهین می‌کند. آقایان، پدرمان رفت و نیست که در دهانتان بزند. ما که نمرده‌ایم که به مادرمان توهین کنید. ما که حلوای این بنیاد را خوردیم و فاتحه‌اش را فرستادیم.» این توئیت مهدی فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده درباره رفتار توهین آمیز رئیس بنیاد شهید وقتی با اظهارنظر همسران دو شهید هسته ای دیگر همراه شد از طرفی نشان داد که ماجرا فقط یک سوء برداشت نبوده و از طرف دیگر بنیاد شهید را مجبور کرد که درباره این رفتار ناشایست توضیح دهد، هر چند این توضیح اصلا قانع کننده نبود.
بر اساس اخباری که منتشر شده  جلسه روز پنج شنبه امیرحسین قاضی زاده رئیس بنیاد شهید با خانواده شهدای هسته‌ای به شکل نامناسبی لغو و موجب تکدر خاطر همسران و فرزندان شهدا شده است.
خانم منصوره کرمی همسر شهید علی محمدی در صفحه‌ اینستاگرام خود نوشت: «چقدر سخت است هم عزیزتر از جانت را برای کشور و انقلابت بدهی و هم مورد تحقیر مسئولینی قرار بگیری که قرار است از شهید و شهادت و خانواده شهدا حمایت کنند. خواهش می‌کنم از بالای ما نان نخورید و شعار ندهید و به دروغ شعار حمایت از خانواده‌های شهدا را ندهید». همچنین خانم شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد نیز در واکنشی مجازی دلخوری خود را از این وضعیت ابراز کرد.
پس از این بود که خبرگزاری فارس به نقل از منصوره کرمی همسر شهید مسعود علی‌محمدی درباره این دیدار و مسائل شکل گرفته نوشت: در این دیدار همسر شهید فخری‌زاده، همسر شهید شهریاری و همسر شهید رضایی‌نژاد هم دعوت داشتند. ۲ هفته بود که با ما هماهنگ می‌کردند و چهارشنبه هفته قبل قرار بود این دیدار انجام شود، اما مسؤول هماهنگی گفته بود که به علت تراکم کاری آقای قاضی‌زاده این دیدار در روزهای آینده انجام خواهد شد. بعد چند روز خانم رضایی‌نژاد با من تماس گرفتند که گفتند این دیدار به روز پنج‌شنبه ساعت ۱۵ موکول شده است. قبل از ورود به ساختمان با خانم شهره پیرانی همسر شهید رضایی‌نژاد تماس گرفتم و پرسیدم که شما کجا هستید؟ بهم گفت: خانم دکتر داخل نروید. گفتم: چرا؟ همسر شهید رضایی‌نژاد گفت: ما قبل از ساعت ۱۵ نزدیک بنیاد رسیده بودیم که گفتند برنامه لغو شده است. در حالی که گفته شده ما ۵ خانواده شهید، دیر به برنامه رسیدیم که صحت ندارد!
پس از آن بود که مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید سعی کرد توضیح دهد که چرا دیداری که یک بار هم به تاخیر افتاده بود، عیل رغم حضور خانواده شهدا لغو می شود؛ آن هم با لین بهانه که خانواده های شهدا دیر آمده اند! وی توضیح داد: «این دیدار برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود و در زمان مقرر با خانواده شهید گرانقدر شهریاری از شهدای هسته‌ای انجام شد البته به جهت برنامه‌ریزی انجام شده برای حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی در منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله شهید اندرزگو و فشردگی برنامه‌ها امکان جابجایی زمان دیدار برخی خانواده‌های عزیز شهدای ترور و هسته‌ای که در زمان مقرر در محل دیدار حاضر نشدند فراهم نشد و این دیدار به زمان دیگری موکول شد»! به این ترتیب مشخص شد که قاضی زاده هاشمی فقط با یک نفر از پنج خانواده دعوت شده دیدار کرده و محل را ترک کرده است تا به دیدارهای دیگر برسد!
وی تاکید کرد که عدم برگزاری این نشست تنها به دلیل عدم امکان تعویق آن به جهت برنامه دیدارهای بعدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.
چنین توجیهی اگرچه تلاش دارد نشان دهد که رئیس بنیاد شهید برنامه های مختلفی برای دیدار با خانواده های شهدا دارد و وقت شناس است اما با این توضیح خانواده های شهدا که سر وقت رسیده اند و دیداری که از قبل هماهنگ شده بود، لغو شده، نشان از بی برنامگی و بی اعتنایی این مسئول نسبت به خانواده شهدا می دهد. ضمن اینکه متاسفانه شخص قاضی زاده هاشمی نیز تا لحظه تنظیم این خبر عذرخواهی از این خانواده ها نکرده است، چه برسد به اینکه این رفتار ناپسند را جبران کند.
پیش از این نیز بعضی از خانواده های شهدا نسبت به رفتار مسئولان بنیاد شهید انتقاداتی را مطرح کرده بودند. یک ماه قبل زمانی که یک فرزند شهید با بی اعتنایی مسئولان بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد روبرو شد و در مقابل این اداره خودسوزی کرد، محمدمهدی همت در توییتی به این خبر  واکنش نشان داد و نوشت: «امروز یک فرزند شهید دیگر روبروی بنیاد شهید خودسوزی کرد. کاش در این بنگاه تخته شود. کاش بلایی که سر ما آوردند را سر خانواده شهدای مدافع حرم نیاورند. به نام ما بود و به کام دیگران.»
با این تفاصیل شاید بهتر بود برای امیرحسین قاضی زاده که به عنوان کاندیدای همراه سید ابراهیم رئیسی به ریاست بنیاد شهید رسیده است، پست دیگری در نظر گرفته می شد. وی در دوران تبلیغات انتخابات ادعا کرده بود که مشکل بورس را سه روزه حل می کند و با این وصف بهتر است دست از سر بنیاد شهید بکشد و به سازمان بورس برود، شاید در آنجا منشای اثر باشد!
جواد سازگار
 
کد مطلب: 157929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *