۰
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۱

انفجارهای امروز عراق ۵۰ کشته و ۱۶۰ زخمی برجای گذاشت

مجموعه انفجارهای امروز عراق که اکثرا در بغداد، پایتخت عراق رخ داد، ۵۰ کشته و ۱۶۰ زخمی برجای گذاشت که اغلب آنان از غیرنظامیان بودند.
به گزارش فارس در بغداد، شهرها و مناطق مختلف کشور عراق از جمله بغداد، پایتخت این کشور امروز/سه‌شنبه شاهد مجموعه انفجارهای خونینی بود که رهاورد آن تاکنون براساس آمارهای منتشره ۲۱۰ کشته و زخمی بوده است.
بنابر اظهار یک مقام امنیتی عراقی انفجارهای امروز عراق اغلب مناطق مختلف شهر بغداد را هدف گرفته بود که در اثر آن ۵۰ نفر کشته و ۱۶۰ نفر زخمی شدند که اکثر آنها را افراد غیرنظامی و شهروندان عادی تشکیل می‌دادند و انتظار می‌رود که شمار تلفات از این تعداد فراتر هم برود.
شهر بغداد درحالی امروز صبح با این مجموعه انفجارها مواجه شد که فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که ۵ خودرو بمبگذاری شده را در مناطق مختلف پایتخت عراق شناسایی کرده که بمبگذاری شده و آماده انفجار بودند.
این درحالی است که یک منبع امنیتی عراقی رد این خصوص توضیح داد که انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در منطقه «کرادة مریم» در مرکز بغداد ۵ کشته برجای گذاشت که دو نفر از آنها نظامی بودند،‌ همچنین این انفجار موجب زخمی شدن ۱۵ نفر شد که ۵ نفر آنها نظامی بودند.
از سوی دیگر در منطقه «بغداد الجدیده» ۱۶ نفر به دنبال انفجار یک خودرو بمبگذاری شده زخمی شدند. این خودرو بمبگذاری شده صف کارگران در جنوب شرقی بغداد را هدف گرفته بود. این درحالی است که انفجار دومین خودرو بمبگذاری شده در همین منطقه ۴ نفر را کشته و ۱۲ نفر را زخمی کرد.
در استان «تکریت» در شمال عراق حمله مسلحانه و انفجار بمب در منطقه «طوزخورماتو» در شرق این استان کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ۳ نفر دیگر را درپی داشت.
یک مقام امنیتی عراقی در این خصوص گفت که افراد مسلح ناشناس اقدام به شلیک به سمت یکی از تجار مصالح ساختمانی در منطقه صنعتی طوزخورماتو کردند و در صدد قتل وی برآمدند.
این منبع در ادامه افزود: این افراد مسلح پس از به قتل رساندن این تاجر در ادامه اقدام به بمبگذاری در دفتر کار وی کردند که در جریان آن یک نفر کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.
در استان «موصل» نیز دو نفر براثر یک انفجار تروریستی جان خود را از دست دادند. این انفجار پس از الصاق مواد منفجره به یک خودرو روی داد.
اما اوج انفجارهای تروریستی و خونین امروز عراق در پایتخت این کشور روی داد. بنا بر اظهار یک منبع امنیتی عراقی انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی وزارت کار و امور اجتماعی عراق در منطقه «الوزیریه» در شمال بغداد ۴ کشته و ۲۲ زخمی برجای گذاشت که دو نفر از کشته‌ها و دو نفر از مجروحان از نیروی پلیس عراق بودند.
منطقه «سبع البور» در شمال شرقی بغداد نیز شاهد یک انفجار بود که براثر آن یک نفر کشته و ۷ نفر زخمی شدند. یک منبع امنیتی در این خصوص توضیح داد که اصابت یک گلوله توپ در این منطقه کشته شدن دو شهروند عراقی و ۵ شهروند دیگر را به دنبال داشت.
کد مطلب: 26201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *